Miért indítsd el vállalkozásod Facebook oldalát?

Fent kell-e lennie a vállalkozásomnak Facebookon? Ha mindig is foglalkoztatott ez a kérdés, olvasd el cikkünket és megtudod a választ!

Bizonyára feltűnt már, hogy egyre többen indítanak merő szórakozásból Facebook oldalt házi kedvenceik számára is. Egy-egy jól sikerült fotót vagy aranyos videót több százan vagy ezren is megoszthatnak egymással a legnépszerűbb közösségi oldalon és minél egyedibb egy oldal tartalma – mely tartja is a színvonalat – annál több követőt szerezhet magának. Elég csak az Erzsi for president oldalra gondolni, ahol a gazdi a több ezer követőre építve saját márkát indított útjára, egyre nagyobb sikerrel. Bár a példa egyedi, miért ne működhetne ugyanez egy hétköznapi gázszerelőtől kezdve a ruházati szaküzleteken át a mezőgazdasági viszonteladóig mindenkinél? Tekintsük hát át, hogy miért is érdemes belevágni egy kisvállalkozónak, hogy felépítse vállalkozása profilját!

A nagyobb cégek esetében elő sem fordulhat, hogy a közösségi oldalak nélkül tervezzék marketingtevékenységüket, ahol egy-egy jó kampánnyal potenciális vásárlók százezreit szólíthatják meg. Egy kisebb vállalkozás természetesen nem dolgozhat milliós marketingkerettel, azonban – az ingyenesség és kis befektetést igénylő hirdetési lehetőségek mellett – számos érv szól amellett, hogy gondot fordítson a Facebook-on való jelenlétre:

  • Egyre többen keresnek szolgáltatásokat és termékeket Facebook-on, de a Google keresőjében is nagyobb eséllyel jelenhet meg vállalkozásod, ha rendelkezik Facebook oldallal.
     
  • Az oldalunkat követők közvetlenül értesülhetnek a vállalkozás szolgáltatásairól, akcióiról. (Ne feledjük azonban, hogy a Facebook az utóbbi években erősen visszavette a Facebook oldalak organikus elérését, ami azt jelenti, hogy a Facebook oldalunk követői közül nem mindenki találkozik majd a posztjainkkal – érdemes ezért minimális összeget befektetve kiemelni a fontosabbakat) 
     
  • A létrehozott oldalon ingyenesen helyezhető el reklám jellegű tartalom, például egy jó fotó egy elégedett vásárlóról vagy egy kiválóan sikerült termékről. (A nagyobb elérésért azonban, ahogy az előző pontban is rámutattunk, fizetni kell.) 
     
  • Amennyiben valaki tudja, hogy milyen réteg körében lehet sikeres a szolgáltatása vagy terméke, meglehetősen olcsón célzottan is indíthat számukra hirdetéseket.
     
  • Egy színes, élő oldal elkötelezett vásárlókat eredményez.
     
  • Közvetlenül és egyszerűen lehet kommunikálni a potenciális ügyfelekkel és vásárlókkal.
     
  • Elérhetjük, hogy mindössze néhány kattintással már a webshopunkon böngésszen valaki, vagy időpontot egyeztethessen velünk egy munkáról.
     

Nem lehet azonban úgy belevágni, hogy nincsenek megfelelő terveink, hogy mit szeretnénk nyújtani a fogyasztóknak vagy ügyfeleknek. Például, ha a vállalkozásunk csak bizonyos időszakokban, szezonálisan aktív, akkor érdemes ügyelni arra, hogy a holtidőben is legyenek az oldalon bejegyzések, hogy a látogatók lássák, ez egy aktív vállalkozás, több dologra is gondot fordító vezetővel.

A regisztráció ugyan csak néhány percet vesz igénybe, de kár lenne elkapkodni. Jó, ha már rendelkezik a cégünk egy jellegzetes logóval vagy profilképpel, amiről könnyen beazonosítható a vállalkozás, valamint van néhány ötletünk legalább az első néhány bejegyzés erejéig, amíg felpörgetjük az oldalunkat.

A legfontosabb elérhetőségeket fontos szerepeltetni, ugyanis okostelefonnal akár azonnal fel is hívhatnak minket, esetleg a pontos cím alapján egy vásárló azonnal kiderítheti, hogy útba tudja-e ejteni az üzletünket. A Google keresője is eltárolja a Facebook-on megjelent adatokat, ezért fontos, hogy az első percektől kezdve szerepeljen minden cégünkkel kapcsolatos fontos információ. 

A legfontosabb, hogy itt közvetlenül kaphatunk üzeneteket, a Facebook pedig jelzi is az oldalunkon, hogy mennyi általában a válaszadási idő a potenciális ügyfelek számára. A vásárlók vállalkozásunkat értékelhetik is oldalunkon, tehát a lehető legjobb kommunikációra kell törekedni mind az életben, mind pedig a Facebookon. Bár ez elsőre megterhelőnek vagy riasztónak tűnik, de ezek azok a visszajelzések, amiket nem biztos, hogy nyíltan megkapnánk egy személyes találkozó során, de ezek elengedhetetlenek, hogy fejlesszük vállalkozásunkat.

Az átlagos jelenlét legalább heti egy-egy bejegyzést (posztot), fotót vagy videót jelent, de érdemes lehetőség szerint 2-3 naponta megosztani valamit a vállalkozás oldalán. Egy kisvendéglő például megoszthatja a másnapi tervezett menüt, a legjobban sikerült fogásokat, esetleg egy videót a konyhai munkáról vagy egy szülinapi asztalfoglalás eseményeiről. Minél aktívabb egy oldal, a Facebook annál jobban díjazza, vagyis nagyobb eséllyel jelenik meg a felhasználók üzenőfalán.

Nem szabad azonban túlzásba esni! Nem valószínű például, hogy az ügyfeleket a munka minden része érdekel, valamint a kollégákkal folytatott irodai bolondozások megosztása sem feltétlen csábító.

A jövőben további írásokban és videókban mutatjuk be nektek a jó és a kerülendő megoldásokat, az oldal nevének megválasztásán át a hirdetési lehetőségekig. Tartsatok velünk, kövessétek az oldalt mindig friss és hasznos tudnivalókért.

Tudj meg többet a hirdetési lehetőségekről a Facebookon a témához kapcsolódó cikkből és videóbólMondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 3 / 5. Összes értékelés: 2

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.