Így pörgesd fel a weboldalad forgalmát!

Olvasási idő 4 perc

Ha már van céges weboldalunk, annak látogatottságát érdemes nyomon követni, hiszen mit sem ér egy weboldal látogatók nélkül. Azért, hogy minél több látogatóra tegyünk szert lehetőség szerint a potenciális vásárlókörünkből, sokat tehetünk.

Az alábbi eszközök segítenek abban, hogy kis ráfordítással, ám annál hatékonyabban növeljük a weboldalunk forgalmát.

Analitika – avagy hol látom, hogy mekkora a látogatottságom?

Minden weboldal rendelkezik olyan statisztikai felülettel, ahol nyomon tudjuk követni a látogatottság alakulását. Érdemes ennek alakulást folyamatosan nyomon követni, hiszen ebből megtudhatjuk, hogy mikor és feltételezhetően milyen kommunikációs eszköznek volt hatása a forgalomra. Kiugrást tapasztalhatunk akkor, ha valamilyen akciót hirdetünk, esetleg ezt online hirdetéssel támogatjuk, amely kattintásra a weboldalunkra visz, vagy ha a Facebookon tesszük ugyanezt szintén linkkel a weboldalunkra. Ha autógumikkal vagy kötelező gépjármű felelősségbiztosítással foglalkozunk, akkor természetes módon keletkezhet nagyobb érdeklődés szolgáltatásaink iránt, amint beköszönt az ősz. A megmagyarázhatatlannak tűnő forgalomnövekedésnek is érdemes utánajárni, elképzelhető, hogy tőlünk függetlenül kezdtek el egy fórumon beszélgetni vállalkozásunkról.

Na de melyek azok az eszközök, amelyekkel közvetlenül befolyásolni tudjuk a látogatószám növekedését?

Forgalomterelő eszközök

Vegyük sorban azokat az eszközöket, amelyekhez nyúlhatunk, ha szeretnénk egy kis lökést adni a látogatószám növelésének vagy ha az a célunk, hogy folyamatosan egy bizonyos forgalmat tudjunk biztosítani.

  • Keresőoptimalizálás – a weboldal készítésekor, vagy azt követően az oldal forráskódjában elhelyezett megfelelő kódokkal a weboldalunk előkelő helyen jelenhet meg a vállalkozásunk szempontjából legfontosabb keresőkifejezésekre. Hiszen, gondoljunk csak bele, ha mi keresünk például kényelmes matracot vagy új vízforralót, ugye mi is a keresőhöz fordulunk első körben? És vajon hány találatot nézünk meg? Általában véve nem sokat – ha már a kereső találatok között a második oldalon jelenik meg cégünk, az üzleti szempontból nagyon nem szerencsés. A keresőoptimalizálást hosszú távú befektetésképp érdemes szemlélni, ebben jártas szakember segítségével egy egyszeri költséggel akár évekre meghatározhatjuk, hogy megjelenjünk a kereső találati oldalán és ezáltal vásárlóink ránk, és ne versenytársainkra találjanak.
  • Keresőhirdetés – a keresőhirdetés szintén a kereső találati oldalán biztosít vállalkozásunknak megjelenést a megfelelő kulcsszavakra, a legelső, fizetett találatok között. Ebben az esetben a hirdetésekért kell fizetnünk, így hosszú távú, folyamatos alkalmazását kevésbé javasoljuk, különösen igaz ez a nagyon keresett kifejezezésekre, amikor akár nagy cégek hirdetési költségeivel kell vetekednünk – pl. biztosítás. Akciókhoz, promóciókhoz kötötten azonban mindenképpen hatékony hirdetési forma, szintén szakértelmet kíván meg a hirdetések folyamatos optimalizációja, amellyel a szakértő biztosítja, hogy a lehető legköltséghatékonyabban a legeredményesebb legyen a hirdetésünk.
  • Online hirdetések – Az online hirdetések tárháza végtelen, a kereső mellett számos más formáját is igénybe tudjuk venni, ennek csak a pénztárcánk szabhat határt. Mindenképpen érdemes azonban a kereső mellett más online csatornákon is megjelennünk, hiszen a keresővel csak azokat a vásárlókat érjük el, akik már aktívan keresnek a termékünk iránt. Érdemes azonban arra is áldoznunk, hogy a vásárlók megismerjék a vállalkozásunkat. Erre a banner hirdetések a legalkalmasabbak, amelyeket a legköltséghatékonyabban az olyan hirdetési hálózatokon, mint a Google Adwords érhetünk el, de ne feledkezzünk meg a Facebook kínálta hirdetési lehetőségekről sem. Amennyiben prémiumabb hirdetéssel szeretnénk élni, a nagy magyar weboldalak mind rendelkeznek értékesítési részleggel, őket tudjuk keresni. Érdemes lehet azonban kommunikációs ügynökség segítségét igénybe venni, akik kedvezőbb árakon tudják ezeket a felületeket biztosítani, míg a banner készítésben erre szakosodott reklámügynökségek állnak rendelkezésünkre.
  • Közösségi média – A közösségi média remek forgalomterelő eszköz. Ha cégünknek van Facebook oldala, mindenképp használjuk ki forgalomterelésre a weboldalunkra, posztoljunk olyan tartalmat, amely a weboldalra vezet át. Hatékonyabbá tehetjük mindezt, ha a posztokat megtámogatjuk, ebben az esetben nem csak nagyobb láthatóságot kap a posztunk, de azt is meg tudjuk határozni, hogy milyen emberek, célcsoport lássa azokat. Más közösségi csatornák is rejtenek magukban lehetőségeket, így az egyre népszerűbb Instagram és Youtube is
  • PR kapcsolatok – Ne feledkezzünk meg a PR erejéről sem. Különleges sütiket készítünk? Vegyük fel a kapcsolatot olyan weboldalakkal, akik szívesen számolnak be ilyenekről. Új technikával készítünk filmbe illő manikűröket? Kérjük meg vendégeinket, hogy ha elégedettek, készítsenek képet róla és posztolják a vállalkozásunk weblap címével Instagram vagy Facebook csatornájukon.

Természetesen mindezeken felül ne feledkezzünk meg arról, hogy nem online térben is látható legyen weboldalunk címe, használjuk email aláírásunkban, névjegykártyánkon, minden olyan felületen, ahol cégünk jelen van. Weboldalunk neve legyen frappáns, emlékezetes, akárcsak vállalkozásunké.Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!