Hogyan segít egy jó történet a cég naggyá tételében?

Olvasási idő 4 perc

Minden ember mögött van egy történet, amit lehet mesélni és amit jó meghallgatni. Ezekből megismerjük egymást és ismerősökké válunk. Nincs ez máshogy a vállalkozásokkal, márkákkal sem. Ha pedig az ügyfelek szeretik a sztorid, a válallkozásodat is fogják.

Emlékszel milyen volt, amikor édesanyád vagy a nagyszüleid meséltek neked? Fel tudod idézni Hófehérke vagy Piroska történetét? Emlékszel, milyen feszült figyelemmel csüngtél ezeken a történeteken, amelyek felnőttkorodban is elkísérnek?

Időtlen idők óta mesélünk egymásnak. Régen nemcsak a gyerekeknek, de egymásnak is meséltek a felnőttek. Így osztották meg tudásukat, tapasztalataikat és tanították egymást arra, amiről érdemes volt tudni. Hogy a jó elnyeri jutalmát, a szerelmesek egymáséi lesznek és a szegénylegény, ha használja a józan eszét, megkapja a fele királyságot.

Éppen ezért a történetek nagy hatással vannak ránk. Tudnak informálni minket, vagyis adatot könnyen megjegyezhetően továbbítani, tartalmuk lehet motiváló, inspiráló, meggyőző. Akár mindezt egyszerre, úgy, hogy mindez még érdekes is. Hát nem csodálatos?

És ha már ismersz egy ilyen csodálatos eszközt, miért ne használnád céged naggyá tételében?

Hogy neked nincs történeted? Vagy nem tudsz mesélni? Annál inkább neked szól ez a cikk!

Nézzük hát meg, miért érdemes saját történetekkel rendelkezned, milyen egy jó történet és milyen esetekben használhatod azokat!

Amikor valaki egy történetet hallgat – legyen az céged megalakulásának története vagy egy jó kis sztori arról, hogyan segítettél egy ügyfelednek – mindig egy kicsit újra gyerek lesz, akit érdeklődő, figyelmes és nyitott. Vásárlónak sem rossz, ugye?

Ráadásul történetet ritkán szakítunk félbe, míg egy termék ismertetését bármikor, vagyis egy történeten keresztül több lehetőséged van, hogy felhívd vásárlód figyelmét a szolgáltatásod legfőbb előnyeire és arra, hogyan segített már hozzá hasonló embereknek, cégeknek.

A történetek nemcsak a cégedre, termékedre, de rád is jó fényt vetnek, hiszen nagyképűség és szerénytelenség nélkül tudod elmondani, mit tettél te és ezzel milyen részed volt a sikerben.

És ha ez nem lenne elég, egyszerűen és gyorsan tudsz bonyolultnak tűnő információkat is közölni, mert azáltal, hogy történetbe (más szóval: kontextusba) helyezed, azok könnyebben érthetővé és alkalmazhatóvá válnak.

És a bónusz: minderre jobban is emlékszik az, aki egy történetet hallott, mint az, aki egy felsorolást vagy ismertetőt.

Most már biztosan akarsz saját történeteket, szóval nézzük meg, mitől lesznek azok jók!

Egy jó sztoriban általában az alábbiak szerepelnek:

Hely – ahol
Idő – amikor
Szereplők – akik
Probléma – amit
Megoldás – amivel
Esemény – ahogyan

Szóval valahol valamikor valakiknek volt egy problémájuk, amit valamivel valahogyan megoldottak. Persze ennek nem kell szövevényesnek és zseniálisnak lenni, mint egy Scorsese filmnek, és néha lehet egészen rövid is. Valami ilyesmi:

“Régebben Vác messzebb volt Budapesttől, mint most. Még 87-ben, amikor az a hatalmas tél volt, napokig nem tudtak a közértbe pékárut hozni. Második nap apám elővette az anyja régi szakácskönyvét, tojást, lisztet kerített meg egy kis élesztőt, és nekiállt. Tíz éves voltam, és életemben akkor ettem először házikenyeret, ami apám első sütése volt, mégis annyival finomabb, mint a bolti, hogy azt mondtuk, mi nem eszünk többet olyat. Így apám egyre többet sütött, 90-ben megalakult a pékségünk, ahol minden nyáron dolgoztam. Megszerettem, így 2010 óta én viszem tovább, amit a szüleim elkezdtek.”

Te bíznál ebben a pékségben? Szívesen vennél itt finom házikenyeret? Én is…

  • Már csak az utolsó kérdés maradt hátra: milyen esetekben lehet (kell!) történeteket használnunk?
  • Először is önmagad bemutatására, hogyan jutottál ide, ahol vagy
  • A céged alapításának története is érdekes lehet, hiszen sokszor egy gyerekkori vágyból, álomból vagy hobbiból nőtte ki magát
  • Annak bemutatása, hogy miért jó veled és a termékeddel/szolgáltatásoddal dolgozni, szintén könnyen “történetesíthető”
  • Ha hallasz egy ellenvetést, kifogást vagy elutasítást, lehet, hogy egy jó történet egy hasonló helyzetről meggyőzőbb, mint a puszta érveid
  • Bárhol, ahol szükség van egy kis nyitottságra, érdeklődésre, befogadásra!

Sikerült meggyőzni? Akkor rajta, láss neki, figyelj, gyűjtsd a sztorikat, és mesélj! Hidd el, gyakorlással egyre jobb leszel benne, a vásárlóid imádni fogják, és ez hamarosan a bevételeden is meglátszik!Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!