Hirdess, de előtte nézz körül!

Megvan az ötleted, megvan a terméked, de ahhoz, hogy a vevők is jöjjenek, hirdetésre, reklámra költened kell. És ez jóval bonyolultabb annál, hogy a Facebookon megosztod majd az infókat az ismerősök között. Meglepő, de a konkurencia a kezdő lépéseknél a segítségedre lehet.

Tegyük fel, jógastúdiót szeretnél nyitni. Remekül hangzik, már csak vinni kéne a hírét. De hogyan hirdess? Mi a legjobb megoldás? Hogyan keverheted ki a legízletesebb csalit úgy, hogy azért a gatyád ne menjen rá?

Nézd meg, mit csinálnak a többiek!

A hirdetés mindenképpen pénzbe kerül, akkor is, ha te magad fénymásolsz, fóliázol és dobod be a cetlijeidet a postaládákba, hiszen a ráfordított energia és idő is költség. Éppen ezért nem érdemes bekötött szemmel, találomra csinálni. Tudatosság nélkül annyi esélyed lesz megtalálni a vevőidet, vendégeidet, mintha kézzel próbálnál halat fogni.

Mielőtt egy fillért is költenél hirdetésre, nézd meg, mit csinálnak a többiek!

Nem a meleg vizet kell újra feltalálnod, vagyis a piacon már jó eséllyel ott van az a megoldás, amely számodra a legmegfelelőbb. Neked annyi a feladatod, hogy megtaláld ezt, vagy tökéletesítsd a meglévőt. Tedd fel magadnak a kérdést: mit csinál a többi jógaoktató, hogyan hirdet, hogy szerez vendégeket?

Az ősi módszert alkalmazza, vagyis bedobálja a postaládákba a telefonszámát egy ommmmm jellel? Fodrászatokban, kozmetikákban, szoláriumokban pakolja ki a szórólapjait? A helyi újságban hirdet? Esetleg rádióban, netán tévében?

Ha ezt átgondoltad, kitalálhatod azt is, hogy ezekhez képest te mit szeretnél, illetve mi az, amit megtehetsz. Melyik megoldás jöhet szóba nálad, és mi az, ami lemásolhatatlan? Hogyan tudod te jobban csinálni?

Milyen területeken jelentek meg már a többiek?

Ha meg akarod mutatni, hogy te komoly szereplő vagy, akkor nem biztos, hogy a fénymásolt szórólapozás lesz a legjobb megoldás. Akkor sem, ha ez kerül a legkevesebbe. Ha valaki a postaládájában egy nap négy szórólapot talál, a te ötödik ugyanilyen mikrohirdetésed biztosan nem viszi át az ingerküszöbét.

Ha médiában szeretnél hirdetni, akkor nézd meg, hol jelennek meg jellemzően a versenytársak:

szaklapokban, női magazinokban, helyi vállalkozói kiadványokban? Tematikus tévécsatornán vagy országos tévében? Direkt hirdetéssel – gyere, jógázz Józsinál – vagy egyfajta támogatóként – Józsi jógi ajánlásával – érdemes megjelenni?

Válaszd meg a célközönséget!

A hirdetésekből azt is le lehet szűrni, hogy a konkurens jógaoktató cég kikre lő, kiket akar bevonzani. Punnyadt kismamákat? Menedzsereket? Gondolkodás nélkül lő mindenkire, mondván: valaki csak beesik az órákra? Ez neked mennyiben felelne meg? A megjelent hirdetésekhez képest gondold végig a te prioritásaidat.

A hirdetéseknél fontos az elején eldönteni, milyen legyen a hangnem: helye van-e a poénkodásnak, vagy inkább riasztó lesz a vicc? Cukiskodás lesz eredményes, vagy a világbölcselet? Vagy csak a száraz tények? Ki akarsz tűnni, vagy a megszokott stílust részesíted előnyben? Talán nem véletlen, hogy minden mosóporreklám ugyanolyan, még ha végtelenül unalmasak is.

Nézd meg, milyen eszközöket alkalmaznak a többiek!

Megtudhatod, vannak-e akciók, bérletek, kedvezmények, amelyeket te is alkalmazhatsz, vagy épp más irányba terelhet. Ha a versenytársnak van weblapja, azt mindenképp végig kell böngészned, hiszen onnan gyakorlatilag minden szükségeset megtudhatsz, ha jó a weboldal. Ha épp ellenkezőleg, egy versenytársad honlapját kínosnak találod, az is adhat neked extra információt.

Ne feledd! A versenytársak hirdetéseinek áttanulmányozása nem azt jelenti, hogy le is kell másolnod őket, sőt! Könnyen lehet, hogy neked mások az elvárásaid, céljaid. Te mást is hirdethetsz, egészen más ajánlatod is lehet. Ötleteket meríteni a piacról nem szégyen, ha tudatosan a saját vállalkozásodra formálod őket! A nyilvánvaló másolás viszont komolytalanná tesz.

Kíváncsi vagy, hogyan lehet a reklámok segítségével kitűnni a tömegből? Ha a következő cikkünket elolvasod, kiderül, mi az, amit még meg lehet engedni a konkurenciaharcban.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!