Growth hacking módszerek

Hogyan lehet elkapni a felhasználót? Miként vegyük rá, hogy ne csak szörfözzön az oldalon, de vásároljon is? Erről szól a growth hacking – mutatunk néhány egyszerű módszert, hogyan csináld.

A világ népességének a fele, 3,6 milliárd ember használja már a világhálót – a magyar lakosság 80 százaléka hetente rendszeresen internetezik. Ha gyors növekedést akarsz, nincs más dolgod, mint az információs szupersztrádán megállítani a felhasználókat.

Ha nincs sok pénzed egy drága reklámkampányra, új módszerekkel kell próbálkoznod.

Az, hogy a growth hacking miről szól, ebben a cikkben magyarázzuk el – most következzenek a gyakorlati tanácsok.

A growth hackingben alapvetően három módszertípus létezik:

  • optimalizálást célzó tevékenységek (belső GH-módszerek);
  • kontentmarketing;
  • viralitást célzó próbálkozások (külső módszerek).

Növekedj tudatosan!

Hogyan állítsd a növekedés útjára a cégedet – az üzleti tervezéstől a growth hackingen át az olyan apróságokon, mint gyakornokok alkalmazása mind-mind az üzleted növekedését segítik

Optimalizálás

Az optimalizálás a virális szakaszokat követi, amelyek gyorsan nagy felfutást eredményeznek – ám ezeket meg is kell tartani hosszabb távra. Ez egyrészt tesztelést jelent: meg kell találni a megfelelő közösségimédia-csatornákat, és a legjobban reagáló célcsoportok felfedezésén túl az oldal és a tartalom ügyfélszerző-ügyfélmegtartó hatását is elemezni kell.

Elvégre lehet, hogy szereztél egy csomó látogatót az oldaladra, ám ők még csak nézelődnek, vagyis aktivizálni kell őket. Iratkozzon fel a levelezőlistára, vásároljon valamit! Ekkor taggá válik. De ennél is tovább kell jutni: legyen felhasználóvá! Térjen vissza az oldalra, legyen hűséges!

A három fázis eléréséhez sok munka kell, de minőségi különbség van köztük: a látogató vakrandira megy, a tag kapcsolatban él, a felhasználó pedig megkérte a kezünket. Mérni kell és keresgélni, hátha rátalálsz a Szent Grálra. A keresőoptimalizálás, a Google Analytics használata itt elengedhetetlen.

Kontent

Fontos a kontentre, vagyis a tartalomra épülő marketing: ez nem automatizálható, viszont nagy potenciál van benne. A blogokra, Facebook-bejegyzésekre épülő marketingtartalom bevonja a célcsoportot, azokat kell megtalálni, akiket a termékkel megoldható probléma a legjobban éget. Ők aktívak a probléma körül, és ők mennek rá leginkább a friss tartalmakra. Így elvégzik a szolgálatot helyettünk: hírét viszik a termékünknek, cégünknek. Ezt viszont aktívan csinálni kell: kommentelni, bejegyzést írni, posztolni.

Külső módszerek

Virális növekedés: egy szikra, amellyel bevonzunk még egy, még száz, még ezer embert. „Plusz 16 gigabyte tárhely, ha hozol még egy felhasználót” – ez volt a Dropbox húzása attól a Sean Ellistől, aki a growth hacking fogalmát megalkotta. De online játékok is élnek hasonló eszközökkel, például amikor egy ponton csak akkor jutsz tovább, ha megosztod, terjeszted a játékot.

Néhány growth hacking eszköz

Tartalom hack

Blogolni főleg a korai szakaszban jó, mert könnyebben terjed a tartalom, a hasznos tartalom növeli a hitelességet és vonzza a felhasználókat. Vendégblogolni is érdemes, mert ekkor egy már befutott oldalon ismertetheted meg magad és az oldalad.

Hosszabb tartalom hack

A hosszabb bejegyzéseket (2000 karakter) előrébb rangsorolja a Google, ez is növelheti a sikeredet, tehát legyenek kifejtős bejegyzéseid is.

Infografika hack

Ez vonzza a szemet, ötletesen, egyéni stílusban meg lehet csinálni. Szemléltess, mutasd meg, a látogatód könnyebben, gyorsabban megérti – örülni fog.

Új ablak hack

A linkelt tartalom esetében az oldal új ablakban nyíljon meg, ne navigáld el az oldaladról a látogatót!

Homepage hack

Állami oldalt rendszerint onnan ismerünk fel tévedhetetlenül, hogy rengeteg fölösleges információ van rajta. A te oldalad szorítkozzon a lényegre! Ha egy felhasználó odatéved, a rendelkezésére álló 5 másodperc elég legyen arra, hogy meggyőzd, jobb, ha ott is marad.

Gyorsaság hack

Egy gyorsabban betöltődő oldal mellett szívesebben maradnak a felhasználók. Az idő pénz, és ha gyors vagy, azt értékelni fogják a felhasználók.

Hírlevél hack

Alap, pedig sokan elfelejtik. Automatizálható, fontos eszköz, segít az ügyfelek megtartásában. És ne a cég nevét használd, hanem mondjuk az ügyvezetőét a küldő rubrikában – az személyesebb, könnyebben megjegyzik az emberek, még akkor is, ha az olvasó nem olvassa el a hírlevelet, csak törli (de azt kitartóan fogja, tapasztalatok szerint csak a legvégső esetben iratkozik le).

A/B teszt hack

Nem tudod, melyik szlogen a legjobb? Milyen elrendezés? Az A/B teszten az olvasók egyik fele az oldal egyik, a másik pedig a másik verzióját látja, te pedig látod, melyik működik jobban. A/B teszteket szoftverek segítségével alakíthatsz ki.

Directory hack

Regisztráld az oldalad a keresőkön, minél többön! A Google Cégem regisztrációval felkerülsz a Google Mapsre – máris láthatóbbá válsz.

Nincs visszaút hack

A regisztrációs oldalon ne lehessen visszatérni az előző vagy a főoldalra – nem elegáns lépés, de fogd fel szelíd terelgetésnek.

Facebook hack

Keresd a célközönséged! Ne csak vegyél, adj is: válaszolj kérdésekre, adj tanácsot.

YouTube hack

Megnézhetik a videódat, ha előtte végignézik a reklámodat.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 0 / 5. Összes értékelés: 0

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.