Eladásösztönző kommunikáció

Minden vállalkozásnak szüksége van arra, hogy mozgósítsa ügyfeleit, vásárlóit! Tippek, hogy hogyan érd el ezt!

Pörgesd fel a forgalmat

Minden vállalkozásnak szüksége van arra, hogy mozgósítsa ügyfeleit, vásárlóit! Fontos, hogy a partnerekben időről időre felkeltsük azt a természetes érzést, hogy életükben vagy mindennapi működésükben szükségük van ránk, arra a szolgáltatásra vagy termékre, amit kínálunk. Fontos az ügyfelek figyelme akkor is, ha valamilyen új dolgot vezetünk be a piacra, ennek hasznosságáról is tudomást kell szerezniük, így biztosíthatjuk, hogy a cég értékesítése hosszú távon is működni fog.

Mi az az eladásösztönzés?

Az eladásösztönzés a marketing, a reklám és a klasszikus kommunikációs eszközök különleges elegyét jelenti, olyan kommunikációs praktikákat, melyek meglepően hatékonyan működnek. Ezek a megoldások biztosítják a folyamatos kapcsolatot a cég és az ügyfelek, a vásárlók között. Az eredmény pedig a forgalom növekedése. Nem kell nagy dolgokra gondolni: egy kedvezménykupon, egy kérdőív, egy kreatív játék, vagy ha nagyobbat akarsz dobni, egy vonzó hűségprogram mind alkalmas erre.

Nincs baj, mégis kell

Mindig vannak olyan helyzetek egy cég működésében, amikor szükség van a kuncsaftok aktivitásának növelésére. Nem olyan időszakokról van szó, amikor válság lenne a működésben, esnének az eladások, sokkal inkább a mindennapi élet természetes velejárói ezek a szakaszok. Nézzünk tipikus példákat!

  • Termékbevezetés előtt biztosan szükséged van arra, hogy a megszokottnál intenzívebb legyen a kommunikáció közted és az ügyfeleid között. Ilyenkor meglévő és új kuncsaftok esetén is arra kell törekedni, hogy magatokat is kimozdítsátok a megszokott rutinokból, hiszen az a célotok, hogy amivel éppen előrukkoltok, azt keressék a partnerek. Ilyenkor nemcsak az ismertetésre kell törekednetek, hanem olyan helyzeteket kell teremteni, amikor az érdeklődés homlokterébe az a szolgáltatás vagy áru kerül, ami nálatok újdonság.
  • Van, amikor mindig gyengébb a forgalom, sok a szabad kapacitásotok? Ilyenkor feltétlenül érdemes energiát fektetni arra, hogy kapcsolatba lépj az ügyfeleiddel. Ha lassabb a tempó, több energia jut erre, több kreativitást tudtok beletenni a dologba. Te az ilyen időkben szoktad biztosítani az embereidnek, hogy pihenjenek, szusszanjanak? Nem baj, ugyanis nem az a cél, hogy azonnali vásárlásba húzd bele az ügyfeledet – persze nem baj, ha ezek az aktivitások azonnal generálnak némi forgalmat – hanem az, hogy ott legyél a fejében az adott termékkel és szolgáltatással, és ha legközelebb aktuális lesz, hozzád jöjjön.
Hogyan láss hozzá?

Mint minden marketing-kampány esetében itt is fontos meghatározni, milyen eredményt várunk el, vagyis mekkora forgalom-növekedéssel, vagy egyéb üzleti eredménnyel lennénk elégedettek. Lehet például cél az is, hogy a vevők nagyobb része legyen visszatérő vásárló – ami idővel jelenthet forgalomnövekedést is. Ha megvan a cél, akkor már könnyebb kiválasztani azt is, kiket szeretnél elérni, és ennek mi a módja, vagyis, mit csinálj valójában.

  • Ha azt szeretnéd, hogy a meglévő ügyfeleid többet költsenek és hűségakciót indítasz, a meglévő ügyfélkörödben érdemes próbálkoznod.
  • Ha új ügyfeleket szeretnél szerezni, akkor néhány beetető kedvezmény, áruminta, vagy éppen ingyenes konzultáció is sikerre vihet – természetesen az eszközöket a céged profiljának megfelelően kell megválasztanod. 
Mérd az eredményt!

Nem tökéletes az eredmény? Nem feltétlenül baj: a kitűzött célok az esetek többségében nem teljesülnek száz százalékosan, de a számok akkor is jó visszajelzést jelentenek, mert tökéletesíteni tudod a módszereidet. Egy következő cikkben azzal foglalkozunk, hogy konkrétan milyen eladásösztönző módszereket alkalmazhatsz.

Ha véget ért az akció, a melónak még nincs vége! Ha megérezted is a siker ízét, elégedettek vagytok a tapasztalatokkal, az már fél siker, mert összekovácsolja a céget! De az is fontos, hogy számokban is lásd, mire mentél azzal, amibe energiát fektettetek. Érdemes tehát legyűjteni, hogyan teljesültek a kitűzött célok: mennyit nőtt a bevétel, mennyit adtatok el az új termékből, vagy éppen lettek-e új kuncsaftok a portfólióban.

Ha a következő öt perces feladatot elvégzed, megtudhatod, hogyan lehet az eladást ösztönző hirdetést készíteni a te vállalkozásodnál!

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 3 / 5. Összes értékelés: 3

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.