Direkt marketing az alapoktól: eszközök és módszerek

Olvasási idő 4 perc

Ha a vevők elérése kerül szóba, sok cégvezetőnek még mindig a hagyományos médiumok, azaz a tévé, rádió, vagy akár az utcai plakátok jutnak eszébe. Pedig sokkal egyszerűbb kihagyni ezeket a köztes “állomásokat”, és közvetlenül a vevőkkel beszélni: azaz a direkt marketing módszerét használni.

Ha még sohasem foglalkoztál marketinggel (mert például ajánlások útján szerezted az ügyfeleid), vagy éppen a családi vállalkozást szeretnéd a következő szintre emelni, a cikkünkben található 4 konkrét lépést követve akár már ma összeállíthatod az első direkt marketing kampányod.

Oké, de mit is jelent tulajdonképpen a direkt marketing?

Rövid elméleti háttér: minden olyan megoldást direkt marketingnek hívunk, aminek segítségével közvetlenül el tudod érni a már meglévő, vagy leendő vevőid. 

Például: tegyük fel, hogy évek óta ugyanannál a mobilszolgáltatónál vagy. Egy nap megcsörren a telefonod, és a vonal túlsó végén az ügyintéző egy személyre szabott, kizárólag hűséges ügyfeleknek szóló ajánlattal keres. Ez direkt marketing.

Miért jó ez nekem?

A legtöbb cég sikere a jó kapcsolatokon áll, vagy bukik. De nem arról van szó, hogy ki kit ismer, hanem sokkal inkább az a lényeg, hogy milyen a kapcsolat az üzlettársakkal, a kollégákkal, és persze a vevőkkel, ügyfelekkel.
 
Jó vevőkapcsolatot kialakítani, vagy épp fenntartani pedig sokkal könnyebb, ha ez személyes hangvétellel történik. Az autópályán az óriási reklámtáblák mellett elsuhanva aligha van olyan érzésed, hogy az kifejezetten neked szól, ugye? Ellenben egy sms, egy e-mail, vagy épp egy postai levél, amiben a saját neveden szólítanak, az már sokkal közvetlenebb érzést kelt. Hidd el, ez a fogyasztóknál is ugyanígy működik.

Népszerű direkt marketing eszközök

Postai DM

Ha kaptál már “visszaküldős borítékkal” ellátott postai reklámlevelet, akkor már személyesen is volt szerencséd a postai DM-hez.
Az online marketing módszerek terjedése ellenére a postai DM még mindig nagyon népszerű. Ha a céged potenciális vevői nem szívesen interneteznek (az idősebb korosztály jó része például nem szeret számítógép előtt ülni, vagy okostelefont használni), akkor a postai DM levél a jó megoldás, hogy el tudd érni őket.
Ez ráadásul olcsóbb is, mint a hagyományos postai levelek feladása, így akár kis cégek, vagy egyéni vállalkozók számára is elérhető ez a direkt marketing eszköz.

Telemarketing

A telemarketing kétélű eszköz: a megfelelő módon használva sok eladást hozhat, de ha túlzásba viszik, könnyen el is veheti az emberek kedvét a vásárlástól.
Sokan nem szokták felvenni a telefont, ha ismeretlen számról, vagy rejtett számról keresik őket. Ilyenkor gyakran ugyanis egy telemarketer van a vonal túlsó végén, aki mindenáron el szeretne adni valamit.
De szerencsére lehet jól, hatékonyan is csinálni a telemarketinget, két módon:
A bejövő hívásokon, az ügyfélszolgálaton keresztül. Ha a cégednek van nyilvánosan elérhető, hívható telefonszáma, akkor a vevőid sokszor maguktól is felhívnak, segítséget, tanácsot, vagy információt kérve. Ez jó alkalom arra, hogy meghallgasd az igényeiket, és ha nyitottak rá, értékesíts nekik.
Ha te, vagy a céged marketingese szeretné kezdeményezni a hívásokat, figyelj arra, hogy csak olyan embereket hívj, aki hozzájárult ahhoz, hogy megkeresd. Így számítani fog a hívásodra, és sokkal jobb lehetőséged lesz értékesíteni.

Elektronikus DM

Az internetes marketing kirobbanó sikere a könnyen és költséghatékonyan elérhető online DM eszközök óriási növekedését is magával hozta.
Az elektronikus DM eszközök segítségével nem csak nagyon pontosan meg tudod határozni, hogy kit célzol meg a kampányoddal, de akár kevés pénzből is el lehet indulni. Ilyen eszköz lehet akár egy email kampány, vagy egy ügyesen használt közösségi média oldal.
Alapfeltétele, hogy kell egy szakértő, aki segít benne. De heti néhány órát rászánva akár te is elsajátíthatod az alapokat, és elindíthatsz egy elektronikus DM kampányt.

A direkt marketing ereje

A DM segítségével ma már a hagyományos csatornáknál (mint a TV, vagy rádió) jóval kevesebb pénzből új vevőket szerezhetsz. Az internetes módszerek térnyerése ellenére pedig még a régimódi DM módszerek is jól működnek: érdemes tehát felvenni azt a telefont, és elküldeni azokat a leveleket az új vevőidnek!

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 3.8 / 5. Összes értékelés: 4

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.