Saját márkánk kialakítása gondos tervezést és folyamatos energiabefektetést igényel. Nincs egyetlen üdvözítő út, mindenkinek magának kell kidolgoznia a céljainak legmegfelelőbb módszert. Segítségül azonban összegyűjtöttük a legfontosabb alapszabályokat.
- Határozd meg a célcsoportodat, és koncentrálj arra, hogy a céged értékei és a célcsoportod igényei találkozzanak – pontosan úgy, ahogyan a termékfejlesztésnél és a marketingnél.
- A kevesebb néha több – nem szükséges nemzetközi vagy országos ismertségre törekedni. Bőven elég, ha az eredmények hozzásegítenek a kitűzött célodhoz.
- Az énmárkaépítést érdemes a lehető legkorábban elkezdeni, akár pályakezdőként is. Persze sohasem késő!
- Határozd meg azokat az értékeket, megkülönböztető jegyeket, amelyek segítségével vonzóvá és emlékezetessé válhatsz.
- A célok és az eszközök helyes megválasztásához alapkövetelmény a magas fokú önismeret.
- Az énmárka építése legyen napi rutin. A felgyorsult kommunikáció miatt gyorsan a feledés homályába veszhetsz, ha nem vagy jelen folyamatosan vagy legalábbis időről időre a nagyközönség előtt.
Tíz + 1 hasznos tanács énmárkaépítőknek
- Kapcsolódj be szakmai fórumok működésébe: figyeld a konferenciákat, vitaesteket, klubokat vagy éppen a LinkedInen folyó szakmai beszélgetéseket.
- Köss személyes szakmai ismeretségeket.
- Vezesd bárki számára elérhető módon az eredményeidet. Legyenek fenn a honlapodon vagy a karrierprofilodnál a sikeres projektek, az elnyert díjak, ösztöndíjak, tanulmányutak, elvégzett továbbképzések, a szakmai fórumokon tartott előadások, a partnerségi megállapodások.
- Figyeld folyamatosan, mit gondolnak és mondanak rólad – ezt könnyen megteheted, ha beírod a neved a keresőbe.
- Egyedivé, emlékezetessé nem csak szakmai téren válhatsz: egy különleges frizura vagy egy pulóver is igen hatásos lehet. Steve Jobs, az Apple egykori vezére mindig fekete garbót hordott, Marissa Mayer, a Yahoo volt vezérigazgatója pedig Oscar de la Renta kreációiban járt dolgozni. Jellegzetes öltözködésük személyes brandjük szerves részévé vált.
- Legyen rovatod a szakma által elismert kiadványban, vagy írj blogot szakmai kérdésekről.
- Ne állíts valótlanságot magadról vagy szakmai eredményeidről!
- Sem a karriercélra létrehozott, sem a privát közösségi oldaladon nem célszerű szélsőséges politikai, vallási nézetekről árulkodó bejegyzéseket, trágár megjegyzéseket közölnöd.
- Figyelj másokra! Kövesd, milyen módszereket használnak a területed sztárjai, nézd meg a külföldi oldalakat. A céljaidhoz és a célcsoportodhoz illesztve nyugodtan átveheted a jó gyakorlatokat!
- Kérdezd meg munkatársaidat, milyennek látnak. Mondják el, mi jut eszükbe, ha rád, vezetési módszereidre és a cégedre gondolnak. A visszajelzések alapján fel tudod mérni, hogy elérted-e a kitűzött célokat, és sikerült-e azt a képet kialakítanod magadról, amelyet eredetileg szerettél volna.
+1 Ne vidd túlzásba! Nem szólhat minden a saját márkád építéséről. Ne feledd, ez csak egy eszköz a sikernek, része a mindennapjaidnak, de nem töltheti ki teljesen azokat!
Mondd el véleményedet a cikkről
Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!
Átlag értékelés 0 / 5. Összes értékelés: 0
Legyél te az első, aki értékeli a cikket!