Látványos tartalom a közösségi médiába? A megoldás ott van a kezünkben!

Időt és pénzt takaríthatunk meg kis kreativitással, a közösségi médiában való minőségi jelenléthez elég egy okostelefon is. 

A közösségi médiában való hirdetések, promóciók és bejegyzések ma már vitathatatlanul a céges kommunikáció megkerülhetetlen pillérei. Ám nem feltétlenül szükséges ezzel a feladattal külön csapatot megbízni, kis affinitással és érzékkel akár telefonról is elkészíthető a megfelelő méretű, figyelemfelkeltő és ízléses grafikai anyag, hogy bármikor tudjunk hírt adni egy-egy új akcióról, szolgáltatásról, vagy éppen csak arról, hogy éppen milyen pillanatokból tevődik össze vállalkozásunk egy-egy napja. Lajtár Judit fotós nem csak abban tud tanácsot adni, hogy milyen alkalmazásokat érdemes telepíteni, hanem abban is, hogy mire érdemes figyelni a fényképek elkészítése során, hiszen a végeredmény szempontjából mindkettő fontos. Rengeteg munkája mellett természetesen még neki sincs ideje mindent profi szoftverekkel és számítógéppel feldolgozni, de akár két megbízás között is néhány perc alatt figyelemfelkeltő, ízléses és célzott tartalmakat tud készíteni telefonja segítségével is. 

Lajtár Judit maga is aktívan használja a közösségi médiát vállalkozása népszerűsítésére, ugyanakkor pedig szakmai szempontból is hasznos tanácsokat tud adni, mert lehet ugyan az alkalmazás bármennyire is ügyes és sokoldalú, az alapanyagként szolgáló fénykép elkészítéséhez sem árt némi odafigyelés és rutin. Noha egyes programok kínálnak sablonokat és hangulatfotókat is, ám saját felvételekből sokkal személyesebb és eredetibb megoldásokat tudunk készíteni. Lajtár Judit szerint legalább olyan fontos a jó alap, mint a különböző szerkesztőprogramokban való jártasság, tehát érdemes azzal is foglalkozni, hogy ne csak kutyafuttában készítsük el a fényképeinket. 

Színek, fények, kompozíció 

A telefonos képalkotás minősége ugyan nagyban függ a használt mobil fotós képességeitől, ám a közösségi média felületei méretben még mindig messze vannak az óriásplakátoktól, tehát egy középkategóriás okostelefon tudása is elegendő, ha jól választjuk meg a témát. A közösségi médiába szánt felvételek esetén jellemzően szöveges üzenet is kerül majd a képekre, tehát érdemes már a kezdetektől úgy komponálni, hogy legyen hely az utólagos szövegezésre is. Ha például egy terméket szeretnénk bemutatni (legyen az egy péksütemény, egy frissen termett zöldség, vagy gyümölcs, egy újonnan kaphatóvá vált apróság, vagy akár egy brosúra), akkor érdemes úgy elhelyezni ezt a fotón, hogy ne középre kerüljön, hiszen helyet kell hagyjunk a szöveg számára is. A természetes fény a legjobb barátunk, de ügyelni kell, hogy ne vessen látványos árnyékot a témára semmi, a színek kapcsán pedig érdemes a harmóniára törekedni, például egy pasztell árnyalatú tárgy, vagy termék fotózása nem szerencsés egy harsányabb háttér előtt, amely elvonhatja a figyelmet. Lajtár Judit azt mondja, hogy érdemes több képet is készíteni, hiszen az nem kerül semmibe, de a későbbi szerkesztésnél kapóra fog jönni, hogy vannak alternatíváink arra, hogy a célhoz leginkább passzoló fotót válasszuk ki. 

Canva 

Nem véletlenül lett az egyik legnépszerűbb alkalmazás a Canva, amely egy gyors regisztrációt követően az alapfunkciók tekintetében ingyenes és átlagos felhasználás szempontjából elegendő tudást nyújt. Persze a fizetős változat kínál számos extrát, mint amilyen a teljes, előre gyártott képanyaghoz való hozzáférés, illetve a képszerkesztés magasabb szintje, de a Canva enélkül is remekül alkalmas arra, hogy a közösségi médiát eláraszthassuk látványos képekkel. A kezelőfelület is ehhez a célhoz igazodik, rögtön azzal kezdjük a munkát, hogy meghatározzuk, hogy milyen felületre szánjuk az eredményt, ehhez igazodik majd a felbontás és a képarány, hogy ne nekünk kelljen később azon bosszankodunk, hogy a remek fotónk fele kilóg a Facebook sávjából. A képeket effektekkel láthatjuk el, rengeteg módon feliratozhatjuk, állíthatunk az áttetszőségen, majd akár egy gombnyomással ki is tehetjük a megfelelő helyre, illetve menthetjük képként, vagy adott esetben továbbküldhetjük. 

Photoshop Express 

A Photoshop neve mára kvázi a digitális képszerkesztés szinonímájává vált, hiszen az Adobe szoftvere a profik körében is népszerű, noha magas szintű kezelése sokéves gyakorlatot igényel. Éppen ezért készült el a telefonokra is telepíthető verzió, amely sokkal inkább a gyors és egyszerű használathoz igazodik úgy, hogy itt az alapkép kiválasztását követően tudjuk meghatározni, hogy milyen felülethez igazodjon a vágás, majd ezek után kapjuk meg azt az eszköztárat, amely effektekkel, matricákkal és feliratokkal színesíti az eredményt. A felület jóval visszafogottabb és kevésbé játékos, a sablonok is inkább az elegánsabb irányba tolják az eredményt, de a kreativitásnak itt is van tere kibontakozni. A Canva harsányabb betűtípusai után a Photoshop Express inkább visszafogott, de sokféle módon paraméterezhető eszközöket ad a felhasználó kezébe. 

Adobe Lightroom 

Eddigi alkalmazásaink abból indultak ki, hogy a felhasznált fotót már nemigen kell szerkeszteni, maximum effektekkel bolondítjuk meg az eredeti felvételeket. A Lightroom ezeknél valamivel komolyabban foglalkozik a fényképek megváltoztatásának lehetőségével, az alapszoftver ezúttal is ingyenes, ám a teljes eszköztár eléréséhez havidíjas csomagot kell válasszunk. Ezek azonban valóban profiknak szóló lehetőségek például a nyersfájlok szerkesztéséhez, a díjmentes változat is bőséges funkcionalitást kínál, ám itt már érdemes tisztában lenni azzal, hogy mit jelent a színhőmérséklet, a képzaj, vagy éppen a kormatikus aberráció. Értő kezekben egészen megváltozik a kép jellege, hogy aztán a végeredményt felhasználva olyan alapanyagból dolgozhassunk a közösségi médiás megjelenésen, amihez már nem kell hozzányúlni. Ha az ember rászánja az időt, hogy tologassa a beállítási csúszkákat, akkor előbb-utóbb kialakul egy olyan képi világ, amit a sajátjának érez, az összes módosítási paramétert pedig együtt el lehet menteni, hogy egy következő képnél, már ne kelljen megint egyenként nekiállni a szerkesztésnek, hanem egy gombnyomással a már kedvelt sémával alakíthassuk át a fotót. 

Snapseed 

A Snapseed rövid idő alatt az egyik legnépszerűbb fotószerkesztős alkalmazássá vált mobilos körökben. Rendkívül gyorsan lehet alaposan átdolgozni egy fénykép hangulatát, ráadásul kifejezetten ügyes az oda nem illő részletek eltüntetésében, ha besétált valaki a háttérbe, vagy véletlenül ott maradt a fotón valami, aminek nem kéne ott lennie. A szoftver kezelése is gyerekjáték, egyszerre egy képpel dolgozunk, ikonos eszköztárat és csúszkás állítási lehetőséget kínál úgy a felület, hogy gombnyomásra láthatjuk az eredeti fotót is, így lehet összehasonlítási alapunk. Széles spektrumban tudjuk csavarni a paramétereket néhány látványos extrával, mint amilyen az ecsetszerűen használható effektezés, ez például lehetőséget ad arra, hogy csak a kép egy bizonyos részén változtassuk a kontrasztot, vagy a telítettséget. A Snapseed gyors és látványos képszerkesztést kínál, ezért sok influenszer is örömmel használja. 

Se szeri, se száma a különböző megoldásoknak, vannak egészen egyszerű szoftverek is, mint amilyen a Layout, amely több kép egymás mellé helyezésére szolgál, de mint látható, egészen komoly szinten is szerkeszthetők a fotók. Noha természetesen fotósként Lajtár Judit is azon az állásponton van, hogy jó fényképből könnyebb látványos megjelenést csinálni, ám nem kell fotósnak lenni ahhoz, hogy egy-egy ügyes alkalmazással és némi kreativitással egyedi és figyelmet felkeltő tartalmat tudjunk kitenni a közösségi felületeinkre. 

Szerző:
Khell Bogdán – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 3.5 / 5. Összes értékelés: 13

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Termékajánló

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Termékajánló

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.