Szárnyal a webes biznisz, világszerte nőnek az online eladások – mindenhol ezt lehet hallani, olvasni. Ha eddig is érdekelt a kereskedelem, ez lehet a megfelelő alkalom, hogy belevágj, de persze az anyagi, technikai és egyéb feltételek megteremtésén túl marad egy nagy kérdés: milyen termékekben rejtőzik a jó üzlet?
Hogyan találd meg a megfelelő terméket?
Ez egyben az egyik legnehezebb kérdés is, hiszen egy sikeres üzlethez ismerni kell a termékre mutatkozó igényeket, és hogy ezeket mennyire fedi le a piac. A mai digitális korban már mindent lehet mérni, így rengeteg adat segíthet a megfelelő termékek kiválasztásában, de persze ez még így is nehéz feladat marad. A következő szempontok és módszerek ehhez adnak tippeket.
1. Saját tapasztalatok
Jó kiindulási alap lehet, ha a saját életedben találkozol olyan problémával, amikor egy adott árucikk nincs jelen a hazai piacon, vagy csak nagyon nehezen beszerezhető, pedig olyasmiről van szó, ami sok embert érdekelhet. Jó példa erre a hutoszuro.hu webáruház alapítójának esete, aki a Kosárérték E-kereskedelmi magazin második meetup eseményén mesélte el, hogy nem kapott sehol vízszűrőt az új, modern hűtőszekrényéhez, és ez indította el őt az e-kereskedelem felé, ami olyannyira bevált neki, hogy a hazai piac mellett már exporton is gondolkodik.
2. Piackutatás
Az sem árt, ha jobban utánajársz annak, hogy a sejtésed mögött tényleg létezik-e valós piaci igény. Ehhez végezhetünk előzetes felméréseket akár kérdőíves módszerrel, vagy a közösségi médiában a termékhez vagy szolgáltatáshoz kapcsolódó csoportokban, fórumokon. Ezen kívül igénybe veheted az elérhető nyilvános statisztikai adatbázisokat vagy piackutató cégek segítségét, de az utóbbihoz adott esetben mélyen a zsebedbe kell nyúlni.
3. Keresési trendek elemzése
Hasznos információkkal szolgálhatnak a felhasználók keresési szokásai, amelyeket a Google ingyen a rendelkezésre bocsát a Trends eszközön, illetve a Google Ads fiókból elérhető Keywords Planneren keresztül.
A Google Trends segítségével megnézheted, hogy egy adott kifejezésre különböző országokból, meghatározott időtávban hány keresés érkezett, külön szöveges, képi, videós, vagy akár a Shopping találatokra bontva, amiből következtethetsz a kereslet nagyságára és szezonális változásaira is.
A Keywords Planner ennél is összetettebb, hiszen itt egyrészt kulcsszavakat adhatsz meg, amelyeket a rendszer is kiegészít népszerű keresési kifejezésekkel, és ezeknek láthatod a gyakorisági görbéjét, hogy mekkora a verseny értük, és a konkrét licitösszegeket is. Másrészt pedig kiindulhaszt egy meglévő weboldalból is, amelyet az eszköz kielemez, és kiadja a releváns kulcskifejezéseket. Használatához előbb Google Ads fiókot kell nyitni, de ha csak keresgélni szeretnél, nem feltétlenül szükséges megadni részletes céges és fizetési adatokat.
4. A nagy piacterek kínálatának böngészése
Az e-kereskedelemben az a legjobb, hogy világszerte rengeteg terméket tudsz átböngészni úgy, hogy ki sem lépsz a nappalidból, főként amióta ezeket már nagy gyűjtőoldalakon, vagyis piactereken is megtalálhatod. Az olyan marketplace oldalakon, mint az Amazon, az eBay, vagy az Aliexpress, milliós nagyságrendben találhatóak a legkülönbözőbb termékek – persze erősen változó minőségben. Ezek az oldalak rendkívül alkalmasak arra, hogy olyasmire bukkanj, ami már első ránézésre is jó ötletnek látszik, és nem találkoztál még vele a hazai kínálatban.
Vegyünk egy egyszerű példát! Mondjuk, hogy hobbiból szeretsz csónakázni, esetleg van egy kisebb medencéd is, és kellene egy hordozható, kis méretű, de megfelelő teljesítményű szivattyú, amivel a vizet le tudod ezekből engedni. Lássuk az itthoni kínálatot az “elemes hordozható szivattyú” kifejezésre adott képtalálatokból!
Talán a leggyakoribb, vagyis a hosszúkás típus alkalmas lehet a feladatra, de ha megnézzük a műszaki adatokat, hamar rájövünk, hogy a vízszállítása nagyon kevés (kb.7 liter/perc), a többi pedig vagy hálózatról működik, vagy fúrógéppel hajtható, esetleg egészen másra való.
Próbáljuk meg beírni az eBay-en a “portable battery water pump” kifejezést, és lássuk a találatokat!
Itt is előjön a kis teljesítményű, hosszúkás fajta, és néhány külső akkumulátorról működő modell, de nézzük csak az alsó sorban a harmadik, fehér terméket! Elemes, kb. 14 liter/perc a vízszállítása, merülő, hordozható kivitel, vagyis valami olyasmi, ami ideális lehet számunkra. Kerestem az itthoni webáruházak kínálatában, de nem találtam sehol hasonlót, vagy legalábbis nem ezen az árszinten.
Dacára annak, hogy a külföldi webshopok bárki számára ugyanúgy hozzáférhetőek, sokan – akár drágábban is – inkább itthoni kereskedőnél vásárolnának, mert jobban bíznak az olyan webáruházakban, amelyek elérhetőek, és probléma esetén fel lehet velük venni a kapcsolatot. Sok vásárlónak volt már rossz tapasztalata távol-keleti, vagy egyéb nemzetközi piactérrel, illetve rengetegen a mostani járványhelyzet miatt is inkább keresik a helyi vállalkozóktól beszerezhető termékeket. Így ha valamikor, hát tényleg most lehet itt az ideje, hogy belevágj!
Mondd el véleményedet a cikkrőlMondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!
Átlag értékelés 5 / 5. Összes értékelés: 2
Legyél te az első, aki értékeli a cikket!