Válaszd ki, hogy milyen területen szeretnél fejlődni!

Így tervezd meg az újranyitás marketingjét!

A koronavírus által előidézett krízis sok vállalkozást a csőd szélére, vagy üzleti modelljének radikális átalakítására kényszerített. A korlátozások feloldásának hatására sokan fellélegezhetnek, de annak érdekében, hogy hatékonyan térj vissza a piacra, célszerű megtervezned az újranyitást, és az ezzel kapcsolatos marketingkampányod felépítését.

2020. május 21.4 perc olvasási idő

De hogyan készülhet fel egy kisvállalkozás az újranyitásra?

  1. Tartsd a kapcsolatot célközönségeddel

    Hagyományos üzletek hiányában rendkívül fontos, hogy a lehető legtöbb digitális platformon jelen legyünk. Nem elég azonban egy egyszerű webshop megnyitása vagy egy üzleti célú weboldal létrehozása. A figyelem folyamatos fenntartása érdekében a közösségi jelenlétre is koncentrálni kell.

    A közösségi oldalakon való aktív jelenléttel fenntarthatod ügyfeleid, vásárlóid folyamatos figyelmét. Megoszthatod velük a vállalkozásoddal kapcsolatos friss történéseket, illetve a bevezetésre szánt új termékekkel kapcsolatos információkat. Fontos azonban, hogy a közösségi médiát ne egyszerű promóciós felületként kezeld, hiszen sokkal több lehetőséget kínál ennél!

    Hozz létre minél kreatívabb posztokat, melyek interakcióra késztetik a célközönségedet. Kínálj számukra értékes, informatív kontentet, akár írott, akár videós formában!

    Ilyen módon hatékonyan tarthatod fenn figyelmüket a válságidőszak alatt, ezáltal pedig nagyobb érdeklődésre számítva vezetheted be az üzleteid újranyitására irányuló kampányokat is.
  2. Ne engedd el az új módszereket

    Azok a vállalkozások, akiknek lehetőségük és kapacitásuk volt rá, a vészhelyzet beköszöntével szinte azonnal digitalizálták a tevékenységüket. Másoknál ez egy hosszabb folyamat eredménye, lassabban, de talán biztosabban állnak át a modern technológiával történő munkavégzésre. Sokan pedig nemcsak a válság idejére terveznek, hanem ennél jóval hosszabb távra, ami rendkívül bölcs döntés lehet.

    Úgy tűnik ugyanis, hogy az online szolgáltatások és a virtuális kapcsolattartás egyre hatékonyabbnak bizonyulnak, és a modern megoldások azoknál a cégeknél is beválnak, akik korábban nem is gondolkodtak a munkafolyamatok digitalizálásában.

    Éppen ezért a hagyományos üzletek újranyitása nem kell, hogy együtt járjon a jelenleg adaptált munkafolyamatok elhagyásával.

    A webáruházakban, online hirdetésekben, illetve virtuális telekommunikációs eszközökben rejlő előnyöket érdemes a válsághelyzet után is kihasználni, és a lehető legtöbb platformon jelen lenni a célközönség hatékony elérésének érdekében.
  3. Erősítsd az online hirdetéseket

    Az üzletek újranyitása még nem feltétlenül jelenti azt, hogy az emberek azonnal elözönlik a boltokat, és egyik napról a másikra hatalmas profitot termelsz. A normális életre történő visszatérés valószínűleg egy lassabb, lépésről lépésre történő folyamat lesz, mely a vállalkozások szempontjából sok időt vesz majd igénybe, és sok erőforrást emészt fel, de egyben rengeteg időt is ad az újratervezésre.

    Ebben az időszakban érdemes újragondolni a korábbi marketingfolyamatokat, és elszakadni a szükségtelen elemektől, helyettük pedig inkább az online jelenlétet erősíteni.

    A direkt reklámok mellett fontos a megfelelő keresőoptimalizálás, a hírlevelek kezelése, valamint a minőségi tartalomgyártás is.

    Annak érdekében, hogy stratégiánk megfelelően működjön, érdemes figyelni a nagy keresőmotorokon futó aktuális, trendi kulcsszavakat. A vírushelyzet által bizonytalanná váló globális piac hatására például a közelmúltban megugrott a hazai termékekre és az ezekkel kapcsolatos kulcsszavakra történő keresések száma. Ha vállalkozásod kézműves termékekben vagy hazai piacon termelt árucikkekben utazik, ez az időszak, a megfelelő online marketing bevetésével, kiváló esély lehet a fellendülésre.
  4. Gondolj a változó igényekre

    Annak ellenére, hogy egy válságos időszak véget ér, a hatása általában még sokáig érezhető. A jelenlegi helyzetben az emberek többsége jobban koncentrál a spórolásra, többet költ saját maga és családja egészségére, valamint a biztonságra. Egyszóval a fogyasztói igények és szokások is változnak, ez az újfajta attitűd pedig nagy eséllyel a vészhelyzet lecsengése után is velünk marad.

    Éppen ezért a hatékony újranyitás érdekében a marketing során érdemes azokra a termékelőnyökre koncentrálnod, melyek erősítik az emberek biztonságérzetét.

    Emelj ki olyan tulajdonságokat, amelyek miatt a te terméked vagy szolgáltatásod hosszú távon is jó befektetésnek bizonyul. Bizonyítsd be azt, hogy te valóban más vagy, és a konkurenciával ellentétben rád valóban szüksége van a vásárlóknak és az ügyfeleknek!

Mindenkinek nehéz, de a válság megerősít

Összességében most egy olyan időszakot élünk, mely nemcsak a kis- és középvállalkozásokat, de még a nagy, multinacionális cégeket is kihívások elé állítja. Nem szabad azonban feladni a harcot, és amilyen módon csak lehet, alkalmazkodni kell a körülményekhez.

Ha szeretnénk hatékonyan talpon maradni, mindenképp haladnunk kell a korral, ragadjuk meg a modern eszközökben rejlő potenciált, és lehetőség szerint úgy építsük saját márkánkat, hogy minél emberibb, szerethetőbb arcunkat mutassuk a célközönségünk felé.