Így terelj több vásárlót a webshopodba

Olvasási idő 7 perc
Hb Kepek Cikk Webshop

Elkészültél a webshopoddal, és izgatottan várod, hogy megérkezzen az első megrendelés. De bármit is csinálsz, az csak várat magára. Mi lehet a probléma? A legtöbb esetben ennek oka az induló webshopokra jellemző alacsony forgalom. Azaz nincs elég látogatód a weboldaladon ahhoz, hogy valaki rendeljen is tőled.

Hogy hány látogatóból lesz végül egy aktív vásárló, azt nehéz megjósolni, de átlagosan elmondható, hogy ehhez nagyságrendileg naponta legalább 30-100 érdeklődőre van szükséged. Éppen ezért most megmutatjuk, hogyan csábíthatsz több olyan érdeklődőt az oldaladra, akikből később aktív, visszatérő vásárlók is lehetnek.

Hogyan tudom meg, hányan járnak a weboldalamon?

A látogatással kapcsolatos adatok begyűjtésére több eszközt is használhatsz attól függően, webshopod milyen alapokon üzemel. A WordPress-alapú oldalak például remek kiegészítőket kínálnak a forgalom monitorozására. Ezek legtöbbjét ingyenesen telepítheted, használatuk pedig nem igényel sem programozói tudást, sem fejlesztői ismereteket.

Ha webáruházad nem WordPresses motorral üzemel, a legjobb alternatívát a Google Analytics jelenti, ami nem más, mint a Google külön bejáratú, látogatási statisztikákat gyűjtő szolgáltatása. Ezt a webfejlesztőd könnyen be tudja építeni az oldaladba, ingyenesen használható, és nagyon profi, részletesen áttekinthető statisztikát kínál honlapod forgalmáról.

Nemcsak azt árulja el, hány látogatód volt egy adott időszakban, de hihetetlenül sok mindent árul el arról is, kik ők, honnan jöttek, mit csináltak az oldaladon. Szánj időt tehát az Analytics megismerésére, mert e nélkül a forgalom növelése szinte lehetetlen.

Hogyan tereljek több látogatót a weboldalamra?

Alapok, amelyek nem kerülnek pénzbe

Az egyik alapvető dolog, melyre sokan nem gondolnak: mindenütt legyen kiírva a weboldalad címe. Tényleg mindenütt! A boltod kirakatában, a névjegyeden, a csomagolásodon, a kocsid hátulján, az összes formaruhán, a blokkok végén, a számláidon, az összes e-mail-aláírásodban, termékmintákon.

Ha van Facebook-oldalad, akkor rendszeresen frissítsd, hogy fenntartsd követőid érdeklődését, és weboldaladra irányíthasd őket. Tegyél ki néhány terméket a weboldaladról, amelyre aztán rá tudnak kattintani. Ha van blog az oldaladon, akkor blogposztot is linkelj, ez sokszor ugyanis kedvezőbb reakciókat eredményez, mint a direkt termékmegjelenítés.

Fontos az is, hogy amilyen gyakran csak lehet, frissítsd az oldalad tartalmát! Ha egy látogató visszatér hozzád, ne mindig ugyanazzal fogadd, figyelj rá, hogy rendszeresen legyen új akció, új termékek vagy bármilyen új tartalom az oldalon. Soha ne maradjon fókuszban lejárt akciós ajánlat vagy kifutott termék. Ez egyrészt elriasztja a látogatókat, másrészt a következő pontban bővebben tárgyalt keresőoptimalizálás szempontjából is hátrányosan érinti honlapodat.

SEO, azaz keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás az online marketing egyik legfontosabb szegmense. A SEO-tevékenység során a weboldalad látható és nem látható (rejtett) tartalmát úgy alakítod ki, hogy abból a keresőmotorok (tipikusan a Google) tudják, hogy mivel foglalkozol, tehát a keresési találatok között előrébb hoz majd téged.

Ha rendesen utánaolvasol a témának, akkor egyedül is sokat tudsz javítani rajta. A tartalmaid a megfelelő kulcsszavakkal például te magad is elláthatod, de az olyan feladatokban, mint az oldaltérkép optimalizálása, a webfejlesztőd is tud segíteni. Ha igazán komolyan gondolod azonban a dolgot, tartalomgyártást és keresőoptimalizálást illetően is fordulj szakemberhez, hiszen a SEO ma már külön szakma – nem véletlenül.

Ne feledd, a SEO ugyan egyszeri beruházás, de mivel a keresőmotorok folyamatosan változnak, és a konkurencia is egyre kifinomultabb megoldásokat alkalmazhat veled szemben, így időről időre (évente) érdemes felülvizsgálni, hogy a megoldásaid még megfelelőek-e ahhoz, hogy a találati listák élére kerülj.

Google Ads

Ha szeretnéd, hogy oldalad akkor is jól szerepeljen a Google keresőjében, ha keresőoptimalizálási szempontból nem a legerősebb, akkor a Google fizetett hirdetéseit neked találták ki. A Google-hirdetés általában akkor jelenik meg, ha rákeresel egy kifejezésre (mondjuk a „műanyag ablak Budapest” kulcsszavakra), és az első három helyen céges hirdetéseket látsz. Azok a cégek, akiket ilyenkor feldob a Google, fizetnek a hirdetésekért.

Ha szeretnél, te is csinálhatsz magadnak ilyen hirdetéseket, melyeket, ha megfelelően konfigurálsz, rengeteg emberhez eljuttathatod vállalkozásod üzenetét.

A Google Adsnek van egy nagyon hasznos szolgáltatása, amelyet szintén ajánlott lehet kipróbálnod. A rendszer képes releváns hirdetéseket megjeleníteni azoknak a látogatóidnak, akik egyszer már jártak az oldaladon (ezt hívják remarketingnek). Ez nagyon hasznos eszköz ahhoz, hogy később visszacsábítsd a látogatóidat.

A Google-hirdetés pénzbe kerül – ha szakemberre bízod (érdemes), akkor pedig valamivel többe, mintha magadnak csinálnád. Persze járhatod a saját utadat is, de készülj rá, hogy sok időt kell beleölnöd, kevésbé lesz hatékonyabb a kampányod, és valószínűleg nem is takarítasz meg ezzel komoly összeget. A hirdetéseket folyamatosan optimalizálni kell, és a licitalapú árazás részleteit sem könnyű megtanulni. Viszont ha valaki jól csinálja, a Google Ads hatékony eszköz, melynek költségei jól kontrollálhatók, és látványos eredményt is hozhat.

Megbízható hivatkozások

A linképítés egy bevált keresőoptimalizálási stratégia, mely segít abban, hogy hatékonyan növeld weboldalad láthatóságát. Lényege, hogy minél több megbecsült oldal hivatkozik webáruházadra, a Google annál inkább előnyben részesíti majd akkor, ha valaki egy releváns tartalomra keres rá. Éppen ezért fontos, hogy olyan hivatkozásokat szerezz, melyek értékesek számodra.

Koncentrálj arra, hogy jó PR-kapcsolataid legyenek, és olyan hiteles oldalak hivatkozzanak rád, mint például az elismert online magazinok, hírportálok, vagy szaklapok, folyóiratok weboldalai.

Hírlevelek

A hírlevél hatékony eszköz arra, hogy a látogatókat visszahozzuk az oldalunkra. Egyetlen szépséghibája, hogy a működéséhez az ügyfeleknek fel kell iratkozniuk rá. Ez azonban megoldható olyan módon, hogy hírleveledet egyszerű reklámból valódi szolgáltatássá alakítod.

A feliratkozást ösztönözheted különböző ajándékokkal (jellemzően kupont vagy ingyenesen letölthető anyagokat szoktak felajánlani ilyen esetben), de a speciális promóciók is célravezetőek lehetnek.

A hírlevelek összeállítása külön tudomány, de összességében minél relevánsabb információk és ajánlatok szerepelnek az e-mailben, annál jobb. A hírlevelek szerkesztéséhez és kiküldéséhez a legegyszerűbb megoldásoktól az egészen precíz célzásra és pontos analitikára képes rendszerekig számtalan platform áll rendelkezésedre. Utóbbiak kezelése nem egyszerű, és sokba is kerülhet, de ha jól használod őket, többszörösen megtérülhet a befektetett idő és pénz.

Kedvezmények, nyereményjátékok, minőségi tartalom. Néhány ötlet, ami kiválóan működik:

  • Osztogass kuponokat a vásárlóidnak, amelyeket online válthatnak be! Garantáltan el fognak látogatni az oldaladra. Vagy továbbadhatják őket egy ismerősüknek. A kuponokon jól láthatóan tüntesd fel: ÁTRUHÁZHATÓ! Ilyen módon a lojális kuncsaftok mellett rengeteg új vásárlót is szerezhetsz.
  • Szervezz nyereményjátékot, melynek keretében a jelentkezőknek el kell látogatnia az oldaladra, esetleg regisztrálni kell. Ilyen módon könnyen ráveheted az embereket akár arra is, hogy feliratkozzanak hírleveledre.
  • Adj személyre szabott kedvezményt azoknak, akik feliratkoznak a hírleveledre!
  • Küldj ki érdekes cikkeket hírlevélben az üzleted témájában! Ahogy azt már fentebb is említettük ugyanis, a hírlevél annál jobban működik, minél inkább elragaszkodik az egyszerű hirdetésektől, és minél több informatív, vagy szórakoztató tartalmat kínál.
  • Írj blogot! A jó tartalommarketing rengeteg új látogatót vonzhat az oldaladra, hiszen egy érdekes blogbejegyzés képes arra, hogy megosztásokat generáljon és hatékonyan eljusson a célközönségedhez.
  • Használd ki a közösségi média által kínált lehetőségeket! Legyen Instagramod, légy aktív Twitteren, vagy posztolj rendszeresen LinkedInen, ha ez releváns a célközönségednek! A lényeg, hogy ne hanyagold a közösségi média csatornáit, hiszen az emberek ma már jóval több időt töltenek ezeken a platformokon, mint amit céltudatos böngészésre szánnak. Ha úgy gondolod, a kontented nem ér el elég emberhez, a közösségi oldalakon akár hirdetheted is vállalkozásodat.

Koncentrálj azokra, akik már vásároltak nálad!

Kevesen tudják, azonban rendkívül fontos: mindig sokkal olcsóbb valakit visszacsábítani a weboldaladra, mint elérni azt, hogy, odamenjen. Ezért figyelj arra, hogy aki egyszer már ott járt, azt megpróbáld visszacsalogatni!

Hogy hogyan csinálod, arra több lehetőséged is van:

  • Használj olyan szolgáltatást, ami akkor dob fel felugró ablakot, amikor épp kilépni készül az ügyfél.
  • Ajánlj fel kedvezményes kupont hírlevél-feliratkozásért cserébe! Egy jó, „olcsósító” ajánlatnak szinte senki nem tud ellenállni.
  • Ajánlj hasznos leírást, ingyenes oktatóanyagot e-mail-címért cserébe! Például ígérd meg, hogy e-mailben elküldöd a „Mire figyelj, mielőtt kiválasztod álmaid babzsákfoteljét?” vagy a „Négy rendkívül kellemetlen stílushiba esküvőkön  – segítek neked elkerülni őket“ című cikkeket. Máris meglesz az érdeklődők elérhetősége.

Továbbá ne feledd, hogy az emberek nem feltétlenül vásárolnak azonnal egy weboldalon. Néha háromszor-négyszer is visszanéznek, mire rászánják magukat. Ezért nagyon fontos, hogy ne csak egyszer terelj be valakit a webshopodba. Törekedj arra, hogy a vevőid rendszeresen visszatérjenek hozzád!

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!