Így készíts a weboldaladra látogatóbarát felugró hirdetéseket

Olvasási idő 6 perc
Kkv 021 1080x610 20200304 02

A böngészés közben felugró hirdetéseket valószínűleg senkinek sem kell bemutatnunk. A felhasználók többsége nem kedveli az ilyen jellegű reklámot, sok vállalkozás ezért nem is meri aktívan használni őket saját oldalán. Szakemberek sokasága esküszik azonban arra, hogy a pop-upok hatékonyan is működhetnek. Ehhez azonban fontos, hogy a Google szabályai szerint játsszunk, és a felhasználói élmény csorbításáért cserébe kínáljunk is valamit látogatóinknak.

Ha megkérdezünk néhány átlagos internethasználót arról, mik azok a dolgok, melyek a mindennapos böngészés során a leginkább frusztrálják őket, biztosak lehetünk abban, hogy tízből kilenc ember listáján szerepelni fognak a kéretlenül felugró hirdetések.

Ez nem véletlen, hiszen a pop-upok dolga, hogy a böngészést megszakítva kínáljanak fel egy adott terméket vagy szolgáltatást, így sokan jogosan tekinthetik őket tolakodónak. Az igazság azonban az, hogy a pop-up hirdetések hasznosak is lehetnek. Abban az esetben persze, ha megtanulod őket megfelelő módon használni.

Mit jelent a pop-up?

Pop-up-hirdetéssel már nagy valószínűséggel azok a felhasználók is találkoztak, akik csak alkalomadtán kalandoznak az interneten. A pop-up nem más, mint a böngészőnkben egy aktív ablak felett megnyíló hirdetés, mely az olvasott tartalmat részben, vagy teljes egészében kitakarja.

A pop-up tehát a felhasználói élmény megszakításával hívja fel a figyelmet egy ajánlatra, sokan pedig éppen ezért nem szívlelik.

A felhasználók nagyobb része tolakodónak tartja, míg a marketingesek többsége úgy érzi, az elmúlt évtizedben túlságosan elhasználódott, kiüresedett, így alkalmazása több kárt okozhat, mint hasznot.

Mégis akadnak olyanok, akik az online marketing egyik leghatékonyabb eszközének tartják, és egyáltalán nem véletlenül. Az igazság ugyanis az, hogy néhány alapvető szabály betartásával igenis létrehozhatók jól működő, felhasználóbarát pop-up hirdetések. 

Létezik-e jó pop-up-reklám?

A kérdés jogos, a határozott válasz pedig sokakat meglephet: igen, létezik!

A marketinget számokra játsszák, úgyhogy ezt is mérések bizonyítják. Némely felmérések szerint ugyanis az átlagos konverziós arány egy jól működő pop-up-hirdetés esetében sokszor 9% fölé is növelhető, ami más online reklámokhoz képest kiemelkedően jó eredménynek tekinthető.

Egyszóval igen, a jó pop-up létrehozása abszolút lehetséges, és rengeteg élő példát találhatunk rá, melyek ismérvei a következők:

  • nem tolakodóak,
  • egyértelmű céllal rendelkeznek,
  • reszponzívak,
  • nemcsak kérnek, de adnak is,
  • nem riasztják el a látogatókat az adott oldalról.

A jól működő felugró ablakok témakörével már korábban is foglalkoztunk, azonban most szeretnénk néhány fontos tudnivalóval bővíteni a témában korábban szerzett ismereteidet.

Így hozz létre olyan felugró hirdetést, melyet látogatóid kedvelni fognak

  • A kevesebb általában több

Ha weboldaladon szeretnél pop-upokat használni úgy, hogy nem riasztod el látogatóidat, fontos, hogy soha ne alkalmazz túl sokat belőlük. Ez az a hirdetésfajta ugyanis, melynek esetében mindenképp igaz, hogy a kevesebb több.

Egy-két jól optimalizált, mobilon és tableten is megjeleníthető pop-up csodákra lehet képes, de a percenként felugró ablakok csak arra jók, hogy elbúcsúzz az értékes ügyfeleidtől.

  • Figyelj oda a megjelenésre

Gyakori problémát jelent, hogy a felugró ablakok dizájnja túlságosan elüt a honlap megjelenésétől. Fontos azonban kerülnöd azt, hogy a vásárlásra, feliratkozásra buzdító pop-upok az oldaladon teljesen különálló, idegen hirdetésnek tűnjenek.

Ezekről ugyanis a legtöbb látogatónak a félrevezető spamek jutnak eszébe.

Minél jobban illeszkedik egy hirdetés weboldalad megjelenéséhez, annál jobban megbíznak benne a felhasználók, és annál nagyobb az esélye annak, hogy rákattintanak ajánlataidra.

  • Ne csak kérj, adj is cserébe

Az oldaladon megjelenő felugró ablakok akkor lehetnek igazán sikeresek, ha nemcsak igényesen lettek megtervezve, de valamilyen konkrét céllal is rendelkeznek. Például kedvezményt ajánlanak az újonnan érkező látogatónak, vagy a hírleveledre történő feliratkozásra ösztönzik őket.

Fontos, hogy a pop-up jól hangsúlyozza azokat az előnyöket, amelyekkel a hirdetésre történő kattintás együtt jár, máskülönben valóban nem lesz több egy, a böngészési élményt megzavaró, felesleges zajforrásnál.

Ha tehát felugró ablakot használsz, lényeges, hogy ne csak kérj a látogatóktól, de aktivitásukért adj is valamit cserébe. Exkluzív kedvezményeket, élményt, vagy letölthető tartalom formájában megoldást egy problémára.

  • Ne vágj rögtön a közepébe

A tapasztalatok szerint a potenciális vásárlók többségét azok a pop-upok riasztják el leginkább, amelyek rögtön egy oldal megnyitása után ugranak fel a képernyőn. Hirdetéseidet érdemes tehát úgy konfigurálnod, hogy a megfelelő időben jelenjenek meg.

Sokkal szimpatikusabb egy olyan reklám, mely egy cikk végigolvasása után jelenik meg, nem pedig közben szakítja meg a folyamatot. De az olyan pop-upokat is sokkal jobban fogadják az emberek, melyek a webáruházból történő távozás előtt hívják fel a figyelmet az aktuális kedvezményekre, azokkal ellentétben, amelyek kéretlenül szakítják meg a vásárlás folyamatát.

  • Legyen könnyen bezárható

Nincs rosszabb annál, mintha egy felugró ablak bezárására a felhasználónak várnia kell, vagy értékes másodpercekig kell kutatnia az eltüntetésre alkalmas gomb után. Ha szeretnéd, hogy látogatóid megbízzanak benned, nem szabad, hogy ilyen jellegű trükkel késztesd őket hirdetéseid végigolvasására.

Minél könnyebben tudja bezárni a pop-upodat egy potenciális vásárló, annál biztosabb lehetsz benne, hogy nem veszíted el a bizalmát. Saját választása, hogy az ajánlatot elolvassa-e vagy sem, így nagyobb a valószínűsége annak, hogy a böngészést megszakító hirdetés felugrása után is folytatni fogja oldaladon a nézelődést, olvasást, vagy vásárlást.

  • A nem azt jelenti: nem

Ha látogatóid a visszautasíthatatlan ajánlatok ellenére sem vevők a dologra, lehetőleg ne kérd tőlük ugyanazt többször!

Fogadd el, hogy a nem, az bizony nemet jelent, és ha valaki elsőre nem akarja neked megadni az e-mail-címét, valószínűleg harmadjára sem fogod tudni meggyőzni, csak elriasztani az oldaladról.

Honnan tudod, hogy egy hirdetés tolakodó?

Ha azt szeretnéd, hogy pop-up-kampányod megfelelően működjön, akad néhány dolog, melyekre a hirdetések beállítása során érdemes odafigyelned.

A felhasználók a tapasztalatok szerint az alábbi pop-up-hirdetéseket találják a legbosszantóbbnak:

  • az oldal megnyitása után rögtön megjelenő reklámok;
  • navigáció közben felugró pop-upok;
  • az adott oldal tartalmát teljesen kitakaró hirdetések;
  • rejtett, overlay hirdetések, melyek egy teljesen különálló oldalra navigálnak.

Az ilyen jellegű reklámok alkalmazása több szempontból sem ajánlottak.

Egyrészt elriasztja a látogatókat és hiteltelenné teszi weboldaladat az új ügyfelek szemében, másrészről pedig keresőoptimalizálás szempontjából is károsak lehetnek.

A Google is komolyan veszi a szabálysértést

A felhasználók védelme érdekében a Google 2017-ben új irányelveket vezetett be a felugró ablakok használatával kapcsolatban. A cég különböző szempontok alapján rangsorolja az oldalakat, melyek pop-up-hirdetéseket alkalmaznak.

Azok a honlapok, melyek túlzottan agresszív, tolakodó reklámokat jelenítenek meg, vagy erősen csorbítják a mobilos böngészés élményét, hátrébb kerülnek a keresőmotor találati listáján, de akár az is előfordulhat, hogy teljes kitiltásban részesülnek.

Igények, szabályok, trendek – ezekre figyelj a siker érdekében!

Végeredményben elmondható, hogy a jól megtervezett és igényesen kivitelezett pop-upok segítségével hatékonyan növelheted bevételeidet anélkül, hogy értékes látogatókat riasztanál el honlapodról.

Ennek érdekében azonban célközönséged igénye és a Google szabályozásai mellett érdemes az online marketing berkein belül folyamatosan változó trendeket is figyelembe venned.

Ha szeretnél többet tudni arról, milyen egy jól működő, sikeres weboldal 2020-ban, olvass bele a témával foglalkozó cikkünkbe, melyben részletesen beszélünk arról, mire is van szükséged, hogy honlapod tökéletesen felhasználóbarát legyen!

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!