Így fog jobban pörögni az üzlet!

Az online platformok, a közösségi média megjelenése soha nem látott lehetőségeket adott a legkisebb vállalkozások kezébe is az ügyfelek megszerzésére és a velük való kapcsolattartásra – a vásárló tényleg csak egy kattintás távolságra van. A kérdés csak az, hogy miként lehet elérni, hogy ez a kattintás meg is történjen.

Szeretnél növekedni? Szeretnél terjeszkedni, új ügyfeleket szerezni, nagyobb árbevételt és növekvő profitot elérni? Persze, hogy szeretnél, legfeljebb eddig nem nagyon sikerült – talán azért, mert még nem próbálkoztál a marketing automatizációval.

A legújabb trendek  azt mutatják, hogy az ügyfelek szeretnek személyre szabott értesítéseket, tartalmakat kapni, és már nem elég egyetlen csatornán (mondjuk Facebook-on) kapcsolatot tartani velük. Ha valaki már vásárolt tőled, nem arról akar olvasni, milyen nagyszerű az üzleted, hanem újabb ajánlatokat vár el, mégpedig az őt érdeklődő kategóriákban – aki eddig sportszereket vett, arra ne porszívót próbálj rátukmálni. És ha már sok vásárlód, ügyfeled van (márpedig ugye ez a cél), akkor egyre kevésbé lesz időd kezelni az emaileket, válaszolni a Facebook-üzenetekre, figyelni a rendszeres posztolásra. Vagy ha még lenne is időd, érdemesebb azt vállalkozásod, termékeid/szolgáltatásaid fejlesztésére fordítani – az online marketinggel kapcsolatos tevékenységeket pedig inkább bízd szoftverekre és online eszközökre.

Az ere szolgáló marketing automatizáló eszközök olyan megoldások, amelyekkel személyre szabott folyamatokat alakíthatsz ki, hogy az érdeklődőkből vásárlók, a vásárlókból pedig visszatérő vásárlók legyenek – miközben megszabadulsz az ismétlődő, időrabló, manuális marketingfeladatoktól. Az automatizálás már csak azért is rendkívül fontos, mert ezzel biztosítható az ügyfelek „tömegesen személyre szabott” kiszolgálása. Jól látszik ugyanis, hogy a vásárlóknak a termék milyenségén és árán kívül egyre fontosabb lesz a vásárlási folyamat élményfaktora. Ott fognak vásárolni, ahol a teljes folyamat során a legjobb élményben részesülnek, ahol úgy érzik, ő, és csakis ő van a középpontban.

Mi mindent lehet automatizálni az online marketingben? Mivel számtalan eszköz érhető el, gyakorlatilag mindent. Néhány példa:

Email küldés

Nem csak hírlevelekre kell gondolni, hanem az exkluzív ajánlatokról szóló levelekre, esetleg szülinapi vagy névnapi köszöntőkre, új posztokra figyelmeztető levelek. Megfelelően összeállított folyamatok esetében például arra is lehetőség van, hogy egy levél csak akkor menjen ki egy illetőnek, ha az rákattintott egy linkre.

Ügyfélszolgálat

Nem akarod állandóan ugyanazokat a kérdéseket megválaszolni? Egy chatbot a Facebook-on kiválóan megadja a válaszokat a leggyakoribb kérdésekre, sőt, bizonyos egyszerűbb kéréseket is el tud intézni (például időpontfoglalás).

Posztolás

Nem kell minden nap foglalkoznod a közösségi médiás megjelenésekkel. Rászánsz egy kis időt, előre megírsz egy-két havi posztot, majd szépen beütemezed, hogy melyik írás mikor és hol jelenjen meg. Utána már csak a kommentekre kell reagálni.

Facebook-hirdetések

Kiválóan lehet célozni a Facebook-hirdetéseket, mert több feltételt is meg lehet adni ahhoz, hogy kinek jelenjenek meg a hirdetéseink, és kinek ne. Az automatizmusok révén viszont azt is elérheted, hogy ha a célszemély státuszában valamilyen változás állt be – például vásárolt valamit az oldaladon –, akkor kikerüljön a korábbi folyamatból és másféle hirdetések, ajánlatok jelenjenek meg neki.

Bármi legyen is a konkrét marketingeszköz, a lényeg mindig az, hogy a látogató/vevő viselkedése, cselekedete automatikusan meghatározza a következő lépést. Így az ügyfél mindig olyan tartalommal találkozik, amire neki az érdeklődési/vásárlási folyamat adott pontján éppen szüksége van (további tájékoztatás, termék-összehasonlítás, kedvezmény, stb), ami sokat lendíthet vásárlási kedvén.

Na jó, de mibe kerül ez nekem? – teheted fel jogosan a kérdést. A válasz az, hogy attól függ – attól, hogy hol áll most a marketingtevékenységed, milyen csatornákat, milyen módszereket használsz, mit akarsz elérni. A jó hír az, hogy lehet kicsiben és akár ingyen is kezdeni. Az első lépés lehet az email automatizmus fejlesztése, amivel ki lehet tapasztalni a lehetőségeket, és ehhez van szabadon igénybe vehető szoftver is (Mailchimp). Ha már bonyolultabb folyamatokat akarsz összerakni, több csatornát kezelni egyidejűleg, vagy nagyobb az ügyfélszámod, már szükséged lehet fizetős megoldásokra és esetleg szakértői segítségre. Ezek ugyanúgy pénzbe kerülnek, mint a szükséges tartalmak (weboldalak, levelek, hirdetések, egyéb kreatívok) elkészítése.

A mérleg másik serpenyőjében viszont sok minden szerepel. A hatékonyabb kampányok révén spórolhatsz az online hirdetési költségeken; csökkentheted az adminisztratív terheket, vagyis másra fordíthatod az energiáidat; és nem utolsósorban az érdeklődőkből nagyobb arányban lesznek vevők, ami növeli az árbevételt. A jól működő marketing automatizálás legfeljebb egy éven belül behozza a ráköltött pénzt, ráadásul a fenntartása már csak töredékébe kerül a kialakításnak.

És még egy kis adalék a végére, ha nem lennél meggyőzve. A marketing automatizálási eszközök világpiaca 2017-ben alig volt 11 milliárd dollár; 2023-ra ez 25 milliárd dollárra fog nőni. Ha te nem veszed igénybe, szinte biztos lehetsz benne, hogy valamelyik vetélytársad viszont igen. Ezt az előnyt meg nem akarod neki megadni, igaz?

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 3.8 / 5. Összes értékelés: 4

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.