Így növeld a profitot szavakkal

Olvasási idő 3 perc

A rossz kommunikáció egy munkahelyen fölösleges konfliktusokat, félreértéseket okoz. Megnehezíti, hogy hatékonyan delegáld a feladatokat, csökkenti a termelékenységet. Javítsd ki a kommunikációs hibáidat, és növeld a profitod szavakkal – itt vannak hozzá a legjobb ötletek.

Ha pontosabbá, kétirányúvá, sallangmentessé teszed a kommunikációdat, azzal sok munkahelyi konfliktustól kíméled meg magadat és a munkatársaidat. Nem utolsósorban hatékonyabbá teszed a csapat munkáját, ami a forgalom és a nyereséged növekedéséhez vezet majd. A siker nagyrészt rajtad múlik – mint megírtuk –,  vezetőként neked kell az élen járnod a kommunikáció javítása terén is.

Íme tíz tuti tipp, amelyet ehhez használhatsz!

1. Figyelj oda!

Koncentrálj százszázalékosan a beszélőre vagy az e-mailre, amelyet olvasol! Zárd ki a zavaró tényezőket, ezzel nemcsak megtiszteled az éppen veled kommunikáló partneredet, kollégádat, de lényegesen csökkented annak esélyét is, hogy egy fontos információ elsikkadjon, netán félreértsétek egymást.

2. Kérj visszajelzést!

Tedd lehetővé, hogy a kollégáid visszajelzést adjanak, miután közölsz, kérsz valamit! A kétirányú kommunikáció szintén alapköve a pontos és hatékony munkának. Aki nem érti, hogy pontosan mit és miért kell csinálnia, hibázni fog. Egyszerűbb és gyorsabb kiiktatni ezt a hibalehetőséget már a legelején.

3. Oldd meg a problémákat!

Robbanással fenyegető konfliktus esetén ne várj, avatkozz be minél előbb! Gyűjts információt minden érintett féltől, és tereld őket a konstruktív, higgadt megoldás irányába. (Ennek természetesen alapfeltétele, hogy te is őrizd meg – vagy szerezd vissza – a higgadtságodat, mielőtt a békítő szerepébe helyezkednél.)

4. Kérdezz!

Kérdezz, ha nem áll rendelkezésedre elegendő információ, hogy egy problémát kezelni tudj vagy meghozz egy döntést! Senki nem várja – nem várhatja – el tőled, hogy vezetőként folyton minden apró információnak a birtokában légy, a döntés felelőssége viszont a tiéd.

5. Az értekezlet jó dolog

Nem tudjuk eleget mondani, hogy a jól szervezett és levezetett meeting nem időrabló tevékenység, hanem hatékony kommunikációs fórum. Ne ódzkodj tőle!

6. Kommunikálj több formában!

Kombináld a különböző kommunikációs formákat: a szóbeli megbeszélést, a telefonálást és az írásban rögzített információk megosztását. Használd ki mindegyik típus legfőbb előnyét.

Egy megbeszélésen:

  • személyesen gyorsan és hatékonyan reflektálhattok egymás ötleteire,
  • bevonhatjátok a csapattól fizikailag távol lévő munkatársaitokat is.

Egy mailben:

  • rögzíthetitek az eredményeket, döntéseket, felelősöket,
  • elkerülhetők az esetleges félreértések,
  • lehetővé teszitek  a számonkérést.
7. Legyenek szabályok!

Hozd létre a cég írott kommunikációs szabályzatát! Ez segít eligazodni, hogy a kollégáid a különböző szituációkban kihez és milyen formában fordulhatnak. Írd le, hogyan kell beszélni egymással és főként az ügyfelekkel.

8. Legyél elérhető!

Minél elérhetőbb vagy mások számára, annál jobb benyomást keltesz bennük. Ez igaz az ügyfelekre és a kollégákra is. Ha bíznak benned, jobban mernek és tudnak visszajelzéseket adni a termékeiddel, szolgáltatásaiddal kapcsolatban. Szívesebben működnek együtt veled, és adják tovább céged jó hírét.

9. Képezd magad!

Ami a vezetői kommunikációt illeti, vannak született tehetségek, magukkal ragadó előadók – az emberek többsége azonban nem ilyen. Ám folyamatos önfejlesztéssel komoly, a bevételekben is megjelenő sikerek érhetők el. Képezd magad, mert vezetőként a kommunikáció mindennapjaid egyik legfontosabb feladata!

10. Légy tudatában annak, hogy a kommunikáció fontos!

Soha ne becsüld le a kommunikáció jelentőségét! Az egyenes, következetes, elérhető, a visszajelzéseket megfontoló vezetők a vállalati sikerek letéteményesei.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!