Hogyan tudsz távolról számlázni?

Olvasási idő 4 perc
Shutterstock 582865162

Sokszor, sok helyen olvashattuk már, hogy a hagyományos számlatömbök kora lejárt. Online számlázással nem kell kutatni, éppen kinél van a számlatömb, így nem jelenthet gondot, hogy bárhol és bármikor kiállítsuk számláinkat. Szerencsére az átállás is sokkal egyszerűbb, mint azt gondolnánk.

Az online számlázóprogramok olyan applikációk, melyeket a szolgáltató interneten üzemeltet, és böngészőből használhatók. Használatuk során számláink kiállításához tehát sem számlatömbre, sem pedig a számítógépünkre telepített programra nincs szükségünk.

Az online számlázás hatalmas előnyökkel rendelkezik a hagyományos, számlatömbös megoldással szemben:

  • gyors;
  • környezetbarát;
  • bármikor, bárhonnan elvégezhető;
  • mindig van biztonsági mentés számláinkról.

Ráadásul, ha online számlázóprogramot használunk, soha többé nem kell aggódnunk az otthonfelejtett számlatömb miatt. Hiszen egy számla kiállításához akár egy internet-hozzáféréssel rendelkező okoseszköz is elegendő. Nem csoda tehát, hogy a legtöbb KATÁs vállalkozó ma már az online számlázás lehetőségét választja.

De hogyan is működik egész pontosan a folyamat? Most megmutatjuk!

Mire van szükséged az online számlázáshoz?

Az online számlázás nem nagy mutatvány, sőt: tulajdonképpen a világ legegyszerűbb dolga. A fentebb már említett dolgokon kívül másra nincs szükséged, mint egy működő vállalkozásra és egy megbízható online számlázóprogramra. Ha számlázni szeretnél, az előbbi már nyilván adott, az utóbbi esetben pedig rengeteg lehetőség közül válogathatsz a piacon.

Akadnak olyan szoftverek, melyek használata letöltést és telepítést igényel, azonban a legegyszerűbb és legkézenfekvőbb megoldások már böngészőn keresztül használhatók, és pillanatok alatt állíthatsz ki velük olyan számlát, mely az ügyfelek, valamint az adóhatóság felé is igazolja a bevételeidet.

Fontos azonban, hogy a számlázóprogram használatát a NAV-nál is be kell jelentened. Ez azért lényeges, mert az adatszolgáltatási kötelezettség elmulasztásával akár több százezer forintos bírságot is kockáztathatunk.

Maga a regisztráció pedig alapvetően gyors és egyszerű folyamat, melynek teljesítése után soha többé nem lesz szükséged arra, hogy hagyományos számlatömböt használj.

Miért jó választás a Billzone?

A Billzone az egyik legmegbízhatóbb, legegyszerűbben használható számlázóprogram, melyet regisztráció után egyenesen a böngészőből használhatunk. Az applikáció rengeteg olyan hasznos funkcióval lett ellátva, melyek sok más, hasonló szoftverben nem találhatók meg.

Lehetőségünk van többek közt:

  • egyedi számlakép előállítására;
  • számláink nyomtatására;
  • automatikus számlázás beállítására;
  • illetve a NAV felé történő, automatikus lejelentésre.

Ezen kívül olyan hasznos modulokat is alkalmazhatunk, mint a számlák homogenizálására szolgáló kiegészítő, vagy az aggregátor modul, melynek segítségével a Billzone az ügyfél részére többletszolgáltatást tud nyújtani.

A Billzone ráadásul bárhonnan, bármikor elérhető, költséghatékony és környezetbarát megoldást jelent a számlákkal járó kötelezettségek intézésére. Nemcsak a hazai, hanem az EU-s jogszabályokkal is kompatibilis. Többnyelvű felületen használhatod, és ha szükséges, akár devizában is tudsz vele számlázni.

Azt pedig már nyilván említenünk sem kell, hogy a program a legfrissebb adatvédelmi törvényekkel és a GDPR-rendeletben elvárt, minden ponttal kompatibilis.

Hogyan tudsz belekezdeni a Billzone használatába?

Ahhoz, hogy elkészítsd első online számládat, nincs más dolgod, mint ellátogatni a Billzone.eu felületére. Itt találni fogsz egy gombot, mely lehetőséget ad arra, hogy egyetlen kattintással megindítsd az ingyenes regisztráció folyamatát.

1 1

Az ezután megjelenő képernyőn a „Billzone.eu felhasználói fiók létrehozása” gombra kattintva adhatod meg a szükséges adatokat. Felhasználónevedet, teljes nevedet, használni kívánt jelszavadat, valamint azt az e-mail-címet, melyre az egyszer használatos belépési kódodat szeretnéd megkapni.

2 1

Ezután a rendszer e-mailben küld egy aktivációs kódot, melyet a következő képernyőre ugorva kell megadnod.

3 1

Az aktiválás után következik a cégeddel kapcsolatos adatok megadása, melynél érdemes kiemelt figyelmet fordítani az adatok pontosságára. Adószámod megadása után lehetőséged lesz a rendelkezésre álló információk automatikus betöltésére is. A hibák elkerülése végett érdemes élni ezzel a lehetőséggel.

4 1

A cégregisztráció befejezése után gyakorlatilag el is készültél, és a NAV felé történő bejelentés után bele is vetheted magad első saját, online számlád elkészítésébe.

A Billzone kezelőfelülete rendkívül egyszerű és könnyen átlátható, így használatával szinte pillanatok alatt hozhatsz létre új számlát, melyet elektronikus formában azonnal továbbíthatsz ügyfeleidnek, igény esetén pedig a postázását is kérheted. NAV kompatibilitásának köszönhetően pedig a számlák külön bejelentésével sem kell bajlódnod. Arról nem is beszélve, hogy a program nem csak a kötelező adatszolgáltatás automatikus elvégzésére képes, de könyvelőprogramokkal is könnyedén összeköthető. 

Összegzés

Ha szeretnél magadnak időt és energiát spórolni, épp itt az ideje, hogy online számlázásra válts! A Billzone ebben, valamint a számlázás során elkövetett hibák kiküszöbölésében is hatékony segítőtárs. Használatával gyorsan és egyszerűen, az adóhatósági előírásoknak és adatvédelmi törvényeknek megfelelve végezheted a bevételeid nyilvántartását.

Többet pedig a feleslegesen tárolt papírok tengerében sem kell fuldokolnod, hiszen a Billzone számláidat tíz évre visszamenőleg digitálisan tárolja.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!

Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni akkor
regisztrálj a hírlevelünkre!