Hogyan tudod követni a vásárlóidat és megérteni a döntéseiket? Öt meglepően jó eszköz a vásárlók online követésére és tevékenységeik mérésére

Olvasási idő 5 perc
Shutterstock 1087144355

A vásárlók nyomonkövetése régóta része a fogyasztói kultúrának. Nemcsak online, hanem offline, tehát a fizikai térben is igyekeznek a márkák minél inkább detektálni és megérteni a látogatóikat. Az áruházláncok például megpróbálnak minden vásárlót rávenni a pontgyűjtő-, hűség- vagy klubkártyák kiváltására, a gyártók pedig törekednek rá, hogy a megvásárolt terméket regisztráljuk rendszerükben, vagy töltsük le az ahhoz kapcsolódó applikációt. Az online térben persze több eszköze és lehetősége van a cégeknek mérni, amit egyre inkább ki is használnak. A webshopok úgynevezett sütiket, azaz apró információtartalmat hordozó fájlokat használnak a látogatók netes tevékenységének nyomonkövetésére, hogy még személyre szabottabb reklámokat jeleníthessenek meg számukra, és növelhessék a vásárlási élményüket.

Ráadásul a legújabb megoldások és technológiai rendszerek már ötvözik az online és offline adatokat és ezek használatával a marketingesek minden vásárlóról részletes profilt készíthetnek. Az egyik legújabb módszernél például a vásárlók engedélyét kérik, hogy bizonyos árengedményekért cserébe követhessék őket. A nagyobb üzletek saját mobilalkalmazásukat és ingyen Wi-Fit kínálnak a vevőknek. A mobilalkalmazás mindenféle kuponakciókkal és reklámokkal próbálja vásárlásra bírni a boltban bolyongó vevőket, ugyanakkor a Wi-Fi hálózaton keresztül figyelik, hogy milyen útvonalat jár be a látogató a boltban.[1]

Ha az online térben történő vásárló-követésnél maradunk, már akkor is zavarba ejtően sok lehetőségünk van marketingesként. Több olyan platform és rendszer áll rendelkezésünkre, amellyel valamilyen aspektusból követhetjük és vizsgálhatjuk a weboldalunkra érkező látogatókat. Ráadásul ezek már nemcsak látogatói adattal és információval szolgálnak, de a legtöbb esetben valamilyen automatizáció (utó-követés, visszacélzás, stb.) is beállítható és végrehajtható a segítségükkel.

A lehetőségek közül 5 olyan online rendszert fogok bemutatni, amelyek segíthetnek a marketingeseknek közelebb kerülni a vevői utakhoz és döntésekhez. Az 5 eszközt 3 szempont szerint csoportosítva mutatom be.

Az első kategóriába azok a platformok kerültek, amelyek valamely „egyszerűbb”, de mégis hasznos információt gyűjtenek weboldalunk látogatóinak viselkedéséről: azt mutatják meg kicsit részletesebben, hogy az emberek hova és mikor kattintanak, mennyi időt töltenek bizonyos oldalakon, és hogy ez a viselkedés hogyan változik felhasználói típus, demográfiai, hivatkozó forrás és egyéb felhasználói attribútumok szerint.

Crazy Egg

Árazás: Körülbelül $24/hónál kezdődik

A Crazy Egg 2006-ban indult azzal a céllal, hogy segítse a vállalatokat megérteni és nyomon követni weboldaluk látogatói viselkedését. A rendszer alapból öt különféle pillanat-felvételt tartalmaz (ezeket nevezik hőtérképeknek és kattintási térképeknek is), amelyek segítenek belemerülni és jobban megérteni a más webhely-mutatókat vezérlő látogatói viselkedést.

Ezzel a marketingszakemberek hozzáférést kapnak a látogatókhoz kapcsolódó információkhoz, amelyek segítségével optimalizálhatják a webhelyet UX és a konverziós szempontrendszerek mentén.

Mixpanel

Árazás: Ingyenes kezdés, fizetős szolgáltatások $89/hótól

A Mixpanel egy teljes értékű felhasználói viselkedéskövető eszköz, amely elősegíti a marketing- és termékcsapatok jobb felhasználó értését. Tartalmaz olyan funkciókat, amelyek segítenek felmérni a látogatók reakcióját a weboldal egyes elemeire, és a legfontosabb adatokat gyorsan megjeleníteni. Plusz, a felhasználói profilok funkcióval mélyreható információkat szerezhetnek a látogatókról – beleértve azt is, hogy kik ők és hol akadnak el például a vásárlási folyamatban.

FullStory

Árazás: Ingyenes funkciók, extra elemek egyedi árazásban

A FullStory az automatikusan felismeri azokat a területeket, ahol az ügyfelek „küzdenek” a weboldalunkon vagy alkalmazásunkban. Ezután segít azonosítani azokat a területeket, amelyek nagyobb hatással vannak a bevételre – így segítségével meghatározhatjuk és rangsorolhatjuk a szükséges változtatásokat a platformunkon.

A második kategóriába azok az eszközök kerülnek, amelyek segítenek megérteni és megismerni a weboldalunk látogatóit. Akár a „személyüket” is jobban megismerhetjük általuk. A legtöbb hagyományos vásárló-követő eszköz persze nem képes azonosítani az egyéneket, de azonosíthatja a vállalatokat, a régiókat és a webhely látogatóiról tudható egyéb lényeges információkat. Ez főleg B2B (Business To Business – Cég a cégeknek) marketingben és kampányokban lehet hasznos, hiszen így azonosítani tudjuk, hogy járt-e valaki a weboldalunkon a vágyott ügyfelek közül.

Leadfeeder

Árazás: Ingyenes kezdés, és extra funkciók $55/hótól

A Leadfeeder megmutatja nekünk, a böngészőkben tárolt és már emlegetett süti információk alapján, hogy a látogatóink milyen vállalkozásnál dolgoznak. Ez segítheti a marketingeseket a pontosabb célzásban és személyre szabottabb kampányok kidolgozásában. Ráadásul a rendszer összeköthető CRM rendszerekkel (például HubSpot, Salesforce vagy Pipedrive) és a LinkedIn Sales Navigator integrációival az értékesítők  felvehetik az azonosított látogatókkal a kapcsolatot is.

A harmadik nagyobb kategóriába pedig az elemzéssel egybekötött marketing automatizációs rendszerek esnek bele. Olyan platformok, amik nemcsak azonosítják a webhely látogatóit, de segít utána személyre szabott kampányokkal célozni és „visszavonzani” őket, mindezt manuális beállítások nélkül, a rendszer által vezérelten.

SalesManago

Árazás: 30 napos ingyenes próba utánegyedi árazás

A SalesManago lehetővé teszi a potenciális és jelenlegi ügyfelek viselkedésprofiljainak felépítését, hogy jobban megérthessük igényeiket és valós időben reagálhassunk a tevékenységükre. A rendszer azonosítja a webhely látogatóit és a mobilalkalmazások használóit, megmutatva, hogy mi érdekli őket, milyen termékeket böngésznek, helyeznek kosárba, vagy vásárolnak meg. A SalesManago segítségével a marketinges nyomon követheti az online viselkedést, és ezt felhasználhatja kampányainak jobb megcélzására, automatizálási folyamatok indítására vagy az értékesítési csapat bevonására.

Weboldalunk látogatóinak nyomon követésekor, mint minden más marketing tevékenység alapozásakor, fontos, hogy meghatározzuk a pontos célt, amelyet ezen rendszerek segítségével szeretnénk elérni. Lebegjen a szemünk előtt, hogy mire és miért gyűjtjük az egyes adatokat, hogy azokat aztán érdemben fel is tudjuk használni és vállalkozásunk növekedésére fordítani.

Bármi is legyen a célunk vagy a vállalkozásunk információ szükséglete, a fenti eszközök segítenek jobban megérteni, kik a látogatóink, potenciális vásárlóink és ők hogyan és miért viselkednek úgy a weboldalunkon, ahogy. Ez a megértés pedig segítheti nemcsak a további kampány és marketing terveinket, de a termékünk és szolgáltatásunk fejlesztését, ezzel pedig jobb ügyfél-élmény biztosítását, ami a nap végén több vásárlóhoz vezethet minket.

Szabó Edit Ditte


[1] https://komlomedia.wordpress.com/2013/12/06/a-vasarlok-nyomon-kovetese/

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!

Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
regisztrálj a hírlevelünkre!