Hello Biznisz | Hogyan szervezd újjá a vállalkozásodat válság idején?

Hogyan szervezd újjá a vállalkozásodat válság idején?

Hello Biznisz | Hogyan szervezd újjá a vállalkozásodat válság idején?

Az elmúlt hetekben mindenkit sokkolt a veszélyhelyzet okozta új élethelyzet, ami nem csak a mindennapi élet, de a kisvállalkozások terveit és megszokott működését is felrúgta. Hogyan tudsz felülkerekedni a válsághelyzeten és hatékonyan dolgozni ebben az időszakban is?

Az első feladat elengedni a korábbi terveidet: erre az időszakra válságtervre van szükséged, amit hideg fejjel gondolsz át és hajtasz végre. Legyen terved a legjobb forgatókönyvre (április közepén-végén újraindul az élet) és a legrosszabbra is (júniusig elhúzódik).

Az első teendőd kisvállalkozóként: értesíteni az ügyfeleidet arról, mi történik a cégedben, ez megnyugtatja őket:

  • Nyitva leszel-e vagy zárva. Ha nyitva, akkor milyen feltételekkel (pl. csak online tanácsadást vállalsz, csak házhoz szállítasz ki stb.) Ha van a Facebook oldaladon vagy a Google Cégem felületén megadva nyitva tartásod, itt se felejtsd el kiírni a megváltozott feltételeket.
  • Írd meg nekik, mit lehet most vásárolni nálad és milyen feltételekkel! (mi az, ami nem elérhető, mi az, ami igen)
  • Ha rendezvényeket, oktatásokat szervezel, írd le nekik, mik a pontos terveid (mi lesz a lefoglalt előre kifizetett jegyekkel, mikorra szervezed át a rendezvényeidet, mikor kapnak felvilágosítást a rendezvények későbbi időpontjairól)
  • Hirdess előrendelési, előfoglalási lehetőséget a későbbi munkákra (pl. építőiparban, asztalosműhelyben stb.)
  • Ha tudod nyújtani a szolgáltatásodat a veszélyhelyzetben is (pl. szervizek), írd le, milyen biztonsági előírásokat tartasz be a járvány megfékezésére a munkád során!
  • Írd le, milyen személyes intézkedéseket teszel meg a járvány ellen (pl. önkéntes karantén) és hívd fel a figyelmet a megelőzés fontosságára!

A következő lépésben készítsd el a saját válságtervedet a következő néhány hétre!

  • Van-e olyan része a munkádnak, amit online tudsz nyújtani? Pl. online oktatás, megbeszélések, tanácsadások, csoportos tréningek

Néhány eszköz, ami megkönnyítheti az életedet:
Webkonferenciák tartására a Microsoft a járványra való tekintettel ingyen elérhetővé tette a Microsoft Teams szolgáltatást.


A Google Hangoutson keresztül élő online csoportos oktatásokat lehet tartani, képernyőfelvételekkel, videóchattel.

A céges felhasználók számára július 1-ig a Google ingyenesen elérhetővé tette a Hangouts prémium szolgáltatásait is.

De egyszerűen lehet online oktatásokat, élő videókat (pl. jógaóra, edzés, nyelvóra) tartani egy zárt vagy titkos Facebook csoportban is: beállításkor add meg, hogy oktatásra szánod a csoportot, így tudsz leckéket hozzáadni, tananyagokat rendszerezni is a felületen.

  • Át tudsz-e állni online szolgáltatásra vagy oktatásra, ha eddig nem tetted? (pl. ha masszőr vagy, tarthatsz páros masszázsórákat online)
  • Ha nem tudod online nyújtani a szolgáltatásodat, de szükség lehet rá a karantén idején is (pl. szerviz, ügyvédi szolgáltatás), hogyan tudod biztonságosan nyújtani (érintésmentes fizetéssel, biztonsági öltözetben, fertőtlenítve a felületeket)
  • Ha egyik sem megoldható: vegyél fel előrendeléseket, előjelentkezéseket a következő időszakra!

Az otthon töltött heteket érdemes kihasználnod arra, hogy érdeklődőket szerezz a karantén utáni időszakra:

  • Gyűjts új hírlevél feliratkozókat! Találj ki új letölthető anyagokat, ajándék email tréninget, amivel új érdeklődőket gyűjtesz!
  • Indítsd el a régóta halogatott Instagram fiókodat, Pinterest profilodat vagy Youtube csatornádat!
  • Kommunikálj többet a már meglevő felületeiden!

Így, amikor vége lesz a válsághelyzetnek, lesz egy csomó új követőd, feliratkozód, akiknek el tudsz adni.

Készítsd elő és tervezd meg a karantén utáni heteket: készítsd elő a kampányaidat, találd ki az ajánlataidat, tervezd meg a vevőszerző folyamataidat! Ha gyorsan tudsz lépni, sok új vevőt szerezhetsz, amikor újra indul az élet.

Ne feledd: kitartás! Tervezz előre, használd ki ezt az időszakot tanulásra, önfejlesztésre is, így rengeteg új ötletet és új lehetőséget találsz majd a vállalkozásod folytatására és válság utáni fejlesztésére is.

Vida Ágnes

pszichológus, online marketing szakértő

www.gazdagmami.hu

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 4 / 5. Összes értékelés: 1

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.