Hogyan küldj profi hírlevelet MailChimp-en keresztül?

Olvasási idő 6 perc
Hb Kepek Cikk Edm

A MailChimp az egyik legsokoldalúbb hírlevél-küldő szoftver, ami kis- és nagyvállalkozások számára egyaránt elérhető. Rengeteg lehetőséget tartogat, segítségével egyszerűen és kényelmesen építhetünk például e-mail listát, és készíthetünk professzionális hírlevelet feliratkozóink számára. Ami pedig a legjobb, hogy a fő funkciói ingyenesen is elérhetők.

A hírlevél az online marketing egyik leghatékonyabb eszköze. Kis cégek ugyanúgy hasznát vehetik, mint a nagyobb vállalatok, feltéve persze, ha képesek kihasználni a benne rejlő lehetőségeket.

Egy jó hírlevél ugyanis nem csak a tartalomról, de a formáról is szól. Akkor működik igazán, ha megjelenésével profizmust sugall, és képes felhívni a célközönség figyelmét kihagyhatatlan ajánlataidra.

Ebben a bejegyzésben röviden összefoglaljuk, hogyan nyithatsz új MailChimp fiókot, és hogyan készíthetsz olyan, profi hírlevelet, mellyel minden egyes feliratkozódat lenyűgözheted!

Miért népszerű a MailChimp?

A MailChimp használatának több, olyan előnye is van, melyeknek a nagy cégek mellett a kisvállalkozások is egyaránt hasznát vehetik. Ezek közül a teljesség igénye nélkül a legfontosabbak a következők:

  • futtatásához nincs szükség saját szerverre;
  • rengeteg hasznos funkciót és statisztikai eszközt tartalmaz;
  • kezelése egyszerűen elsajátítható;
  • a legtöbb webáruházzal összeköthető;
  • ingyenesen használható.

A MailChimp használatával szinte gyerekjáték a profi hírlevél, sőt, a feliratkoztató landing oldalak elkészítése. Elég bejelentkezned a rendszerbe, és máris rengeteg esztétikus és praktikus sablon közül választhatsz, melyeket saját elképzeléseid és célközönséged igényei szerint alakíthatsz.

Meddig használható ingyenesen a MailChimp?

Habár a program használata teljesen ingyenes, és a MailChimp bárki számára elérhető, akadnak bizonyos korlátok, melyek feloldására csak az előfizetői funkció megvásárlásával nyílik lehetőséged.

Emiatt azonban nem kell aggódnod. A probléma a kisvállalkozásokat kevésbé érinti, hiszen a MailChimp limitációi leginkább a program által elérhető felhasználók számában mutatkoznak meg.

Az ingyenes verzió használatával

  • 2000 feliratkozóig küldhetsz hírlevelet;
  • maximum 12.000 levelet küldhetsz havonta;
  • a kiküldési időt nem optimalizálhatod;
  • nem távolíthatod el a láblécben található MailChimp logót.

Azonban a korlátozásokon túl az ingyenes verzió is rengeteg, izgalmas lehetőséget tartogat. Többek közt űrlapkészítő eszközt, marketingautomatizálásra, listaszegmentálásra alkalmas funkciókat, és lehetővé teszi számodra, hogy igazán profi hírlevelek megalkotásával kerülj a versenytársaid elé!

Így hozd létre saját MailChimp fiókodat

Első lépésként regisztrálnod kell a MailChimp rendszerébe, melyet a főoldalon jobb felső sarkában megjelenő Sign Up Free, azaz Fiók ingyenes létrehozása gombra kattintva tehetsz meg.

Kkv 021 1080x610 20200302 1

Ezután meg kell adnod néhány alapvető információt, melyek a felhasználói fiók létrehozásához szükségesek. Ezek a következők:

  • e-mail cím,
  • felhasználónév,
  • jelszó
Kkv 021 1080x610 20200302 2

Fontos, hogy leendő fiókod biztonsága érdekében a jelszónak legalább nyolc karakterből kell állnia, és egy kisbetűt, egy nagybetűt, egy számot, valamint egy speciális karaktert is tartalmaznia kell.

Ha sikerült minden adatot hibátlanul megadnod, rákattinthatsz a zöldre változott Get Started gombra.

Kkv 021 1080x610 20200302 3

Ezután a MailChimp egy automatikus üzenetet küld majd az e-mail címedre, melynek segítségével megerősítheted regisztrációdat. Fontos, hogy a rendszerbe csak a fiókod aktiválását követően tudsz majd belépni!

Ha se-mail címedet sikerült hitelesítened a MailChimp fiókodban meg kell adnod a cégeddel kapcsolatos, fontos adatokat. Ha ezzel is végeztél, akkor pedig létre is hozhatod első, ütős hírleveledet!

A MailChimp kezelőfelülete

Ha már rendelkezel érvényes regisztrációval, fiókodba a MailChimp főoldalán a Log In gombra kattintva jelentkezhetsz be. Az így megjelenő belépési oldal mezőit kell kitöltened a regisztrációkor megadott bejelentkezési adataiddal, és ha végeztél, a Log In gombra kattintanod.

Belépés után az adminisztrációs oldalra kerülsz, ahol megismerheted a Mailchimp 5 menüpontra osztott kezelőfelületét.

Kkv 021 1080x610 20200302 4

A menüben a következő lehetőségeket fogod találni:

  • Campaigns: itt hozhatod létre és kezelheted saját kampányaidat. A Campaigns menüpont segítségével megalkothatod landing oldalaid és létrehozhatod hírleveleidet.
  • Templates: Az oldal által felajánlott, és saját, mentett sablonok gyűjtőhelye, ahol megtervezheted új hírleveleid kinézetét.
  • Lists: Hírlevél-listák és adatbázisok. Ide gyűjtöd majd a landing oldalaidról származó információkat. A listák manuálisan is bővíthetők.
  • Reports: Statisztikai adatok és jelentések, melyek segítségével követni tudod, hogyan teljesítenek aktuális kampányaid.
  • Content: Az oldalra feltöltött tartalmak (képek, termékleírások, stb.), melyeket hírleveleid és landing oldalid létrehozása során alkalmazhatsz.

Hogyan készíts profi hírlevél-sablont a MailChimp segítségével?

  • Érd el, hogy a látogatók megadják e-mail címüket

A tökéletes hírlevél létrehozásához először is egy kampány létrehozására lesz szükséged, melyet a Campaigns menüpontban hozhatsz létre. Itt készíthetsz olyan landing oldalt, melyen látogatóid megadhatják adataikat, és ezáltal feliratkozhatnak az e-mail listádra.

Kkv 021 1080x610 20200302 7

A landing a MailChimp személyre szabható sablonjaival tetszőlegesen alakítható. Szöveget, képet, videót is tehetsz rá, a lényeg, hogy a végeredmény látogatóidat arra inspirálja, hogy feliratkozzanak hírleveledre.

Saját landinged megalkotása során figyelj arra is, hogy kizárólag a GDPR szabályoknak megfelelő adatokat kérj feliratkozóidtól!

A kész landinget a Publish gombra kattintva véglegesítheted.

A véglegesített landing oldal mellé szükséged lesz egy adatbázisra is, melyet a Lists menüpontban hozhatsz majd létre. A MailChimp ebbe az adatbázisba menti a feliratkozóid címét. A listát természetesen manuálisan is bővítheted. Az Import from file opció használatával akár tömegesen is adhatsz új e-mail címeket már meglévő adatbázisodhoz, míg az Add subscriber lehetőség egyesével adhatod hozzá a címeket a feliratkozók listájához.

  • Hozd létre első, saját hírleveled

A hírlevelek beállítására szintén a főmenü Campaigns menüpontjában van lehetőséged, vagy a felső menüsor Create gombjával is nekivághatsz a feladatnak.

Az így felugró ablakon válaszd ki az E-mail lehetőséget. Itt négy, különböző fajta hírlevél-típus közül választhatsz:

  1. A Regular opció hagyományos típusú hírlevél létrehozását teszi lehetővé, melyet azonnal, vagy időzítve is kiküldhetsz feliratkozóidnak.
  2. Az Automated opció kiküldése különböző feltételekhez köthető, például lehagyott kosárhoz, új feliratkozáshoz, vagy akár egy bizonyos termék megtekintéséhez is társíthatsz hírlevelet.
  3. A Plain-text lehetővé teszi az egyszerű, szöveges hírlevelek kiküldését,
  4. míg az A/B Test opcióval egy hírlevél különböző változatait tesztelhetjük azonos időben.
  • Alkoss profi hírlevél-sablont

Az adminisztrációs oldal felső menüsávjában találhatod a Templates (Sablonok) menüpontot. Erre kattintva jelenik meg a Create Template gomb, melynek segítségével kiválaszthatod azt a sablont, ami leginkább illik hírleveledhez.

Ha sikerült megtalálnod a megfelelő sablont, egyszerűen kattints rá. Ezután nyílik meg a sablon szerkesztőfelülete, mely két oszlopból áll.

A bal oldalon a sablon kinézetét láthatod, míg jobb oldali oszlopban a különböző szerkesztőelemek közül válogathatsz.

Itt saját logót, fotót, szöveget, vagy egyéb tartalmat adhatsz hozzá saját sablonodhoz. Beállíthatod a hátterét, megváltoztathatod a szöveg színét, és tetszés szerint szabhatod testre, úgy, hogy neked, valamint célközönséged igényeinek egyaránt megfelelő sablont alkothass.

A profi hírlevél a siker záloga

Mint ahogy az a fentebbi pontokból is jól látható, a MailChimp használata rendkívül egyszerű. Segítségével mégis elérheted, hogy kevesebb időt kelljen a levelezéssel töltened, mégis profi, akár a legnagyobb cégeket is felülmúló hírlevelet készíthess.

Érdemes kihasználnod a program lehetőségeit, hiszen egy profi hírlevél rengeteg feliratkozót hozhat vállalkozásodnak, akiket idővel aktív ügyfelekké, visszatérő, lojális vásárlókká konvertálhatsz.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!