Hogyan küldj profi hírlevelet MailChimp-en keresztül?
A MailChimp az egyik legsokoldalúbb hírlevél-küldő szoftver, ami kis- és nagyvállalkozások számára egyaránt elérhető. Rengeteg lehetőséget tartogat, segítségével egyszerűen és kényelmesen építhetünk például e-mail listát, és készíthetünk professzionális hírlevelet feliratkozóink számára. Ami pedig a legjobb, hogy a fő funkciói ingyenesen is elérhetők.
A hírlevél az online marketing egyik leghatékonyabb eszköze. Kis cégek ugyanúgy hasznát vehetik, mint a nagyobb vállalatok, feltéve persze, ha képesek kihasználni a benne rejlő lehetőségeket.Egy jó hírlevél ugyanis nem csak a tartalomról, de a formáról is szól. Akkor működik igazán, ha megjelenésével profizmust sugall, és képes felhívni a célközönség figyelmét kihagyhatatlan ajánlataidra.Ebben a bejegyzésben röviden összefoglaljuk, hogyan nyithatsz új MailChimp fiókot, és hogyan készíthetsz olyan, profi hírlevelet, mellyel minden egyes feliratkozódat lenyűgözheted!
Miért népszerű a MailChimp?
A MailChimp használatának több, olyan előnye is van, melyeknek a nagy cégek mellett a kisvállalkozások is egyaránt hasznát vehetik. Ezek közül a teljesség igénye nélkül a legfontosabbak a következők:
- futtatásához nincs szükség saját szerverre;
- rengeteg hasznos funkciót és statisztikai eszközt tartalmaz;
- kezelése egyszerűen elsajátítható;
- a legtöbb webáruházzal összeköthető;
- ingyenesen használható.
Meddig használható ingyenesen a MailChimp?
Habár a program használata teljesen ingyenes, és a MailChimp bárki számára elérhető, akadnak bizonyos korlátok, melyek feloldására csak az előfizetői funkció megvásárlásával nyílik lehetőséged.
Emiatt azonban nem kell aggódnod. A probléma a kisvállalkozásokat kevésbé érinti, hiszen a MailChimp limitációi leginkább a program által elérhető felhasználók számában mutatkoznak meg.
Az ingyenes verzió használatával
- 500 feliratkozóig küldhetsz hírlevelet;
- maximum 1000 levelet küldhetsz havonta;
- a kiküldési időt nem optimalizálhatod;
- nem távolíthatod el a láblécben található MailChimp logót.
Azonban a korlátozásokon túl az ingyenes verzió is rengeteg, izgalmas lehetőséget tartogat. Többek közt űrlapkészítő eszközt, marketingautomatizálásra, listaszegmentálásra alkalmas funkciókat, és lehetővé teszi számodra, hogy igazán profi hírlevelek megalkotásával kerülj a versenytársaid elé!
Így hozd létre saját MailChimp fiókodat
Első lépésként regisztrálnod kell a MailChimp rendszerébe, melyet a főoldalon jobb felső sarkában megjelenő Sign Up Free, azaz Fiók ingyenes létrehozása gombra kattintva tehetsz meg.
Ezután meg kell adnod néhány alapvető információt, melyek a felhasználói fiók létrehozásához szükségesek. Ezek a következők:
- e-mail cím,
- felhasználónév,
- jelszó
Fontos, hogy leendő fiókod biztonsága érdekében a jelszónak legalább nyolc karakterből kell állnia, és egy kisbetűt, egy nagybetűt, egy számot, valamint egy speciális karaktert is tartalmaznia kell.
Ha sikerült minden adatot hibátlanul megadnod, rákattinthatsz a zöldre változott Get Started gombra.
Ezután a MailChimp egy automatikus üzenetet küld majd az e-mail címedre, melynek segítségével megerősítheted regisztrációdat. Fontos, hogy a rendszerbe csak a fiókod aktiválását követően tudsz majd belépni!
Ha se-mail címedet sikerült hitelesítened a MailChimp fiókodban meg kell adnod a cégeddel kapcsolatos, fontos adatokat. Ha ezzel is végeztél, akkor pedig létre is hozhatod első, ütős hírleveledet!
A MailChimp kezelőfelülete
Ha már rendelkezel érvényes regisztrációval, fiókodba a MailChimp főoldalán a Log In gombra kattintva jelentkezhetsz be. Az így megjelenő belépési oldal mezőit kell kitöltened a regisztrációkor megadott bejelentkezési adataiddal, és ha végeztél, a Log In gombra kattintanod.
Belépés után az adminisztrációs oldalra kerülsz, ahol megismerheted a Mailchimp 5 menüpontra osztott kezelőfelületét.
A menüben a következő lehetőségeket fogod találni:
- Campaigns : itt hozhatod létre és kezelheted saját kampányaidat. A Campaigns menüpont segítségével megalkothatod landing oldalaid és létrehozhatod hírleveleidet.
- Templates : Az oldal által felajánlott, és saját, mentett sablonok gyűjtőhelye, ahol megtervezheted új hírleveleid kinézetét.
- Lists : Hírlevél-listák és adatbázisok. Ide gyűjtöd majd a landing oldalaidról származó információkat. A listák manuálisan is bővíthetők.
- Reports : Statisztikai adatok és jelentések, melyek segítségével követni tudod, hogyan teljesítenek aktuális kampányaid.
- Content : Az oldalra feltöltött tartalmak (képek, termékleírások, stb.), melyeket hírleveleid és landing oldalid létrehozása során alkalmazhatsz.
Hogyan készíts profi hírlevél-sablont a MailChimp segítségével?
- Érd el, hogy a látogatók megadják e-mail címüket
A tökéletes hírlevél létrehozásához először is egy kampány létrehozására lesz szükséged, melyet a Campaigns menüpontban hozhatsz létre. Itt készíthetsz olyan landing oldalt, melyen látogatóid megadhatják adataikat, és ezáltal feliratkozhatnak az e-mail listádra.
A landing a MailChimp személyre szabható sablonjaival tetszőlegesen alakítható. Szöveget, képet, videót is tehetsz rá, a lényeg, hogy a végeredmény látogatóidat arra inspirálja, hogy feliratkozzanak hírleveledre.
Saját landinged megalkotása során figyelj arra is, hogy kizárólag a GDPR szabályoknak megfelelő adatokat kérj feliratkozóidtól!
A kész landinget a Publish gombra kattintva véglegesítheted.
A véglegesített landing oldal mellé szükséged lesz egy adatbázisra is, melyet a Lists menüpontban hozhatsz majd létre. A MailChimp ebbe az adatbázisba menti a feliratkozóid címét. A listát természetesen manuálisan is bővítheted. Az Import from file opció használatával akár tömegesen is adhatsz új e-mail címeket már meglévő adatbázisodhoz, míg az Add subscriber lehetőség egyesével adhatod hozzá a címeket a feliratkozók listájához.
- Hozd létre első, saját hírleveled
A hírlevelek beállítására szintén a főmenü Campaigns menüpontjában van lehetőséged, vagy a felső menüsor Create gombjával is nekivághatsz a feladatnak.
Az így felugró ablakon válaszd ki az E-mail lehetőséget. Itt négy, különböző fajta hírlevél-típus közül választhatsz:
- A Regular opció hagyományos típusú hírlevél létrehozását teszi lehetővé, melyet azonnal, vagy időzítve is kiküldhetsz feliratkozóidnak.
- Az Automated opció kiküldése különböző feltételekhez köthető, például lehagyott kosárhoz, új feliratkozáshoz, vagy akár egy bizonyos termék megtekintéséhez is társíthatsz hírlevelet.
- A Plain-text lehetővé teszi az egyszerű, szöveges hírlevelek kiküldését,
- míg az A/B Test opcióval egy hírlevél különböző változatait tesztelhetjük azonos időben.
- Alkoss profi hírlevél-sablont
Az adminisztrációs oldal felső menüsávjában találhatod a Templates (Sablonok) menüpontot. Erre kattintva jelenik meg a Create Template gomb, melynek segítségével kiválaszthatod azt a sablont, ami leginkább illik hírleveledhez.
Ha sikerült megtalálnod a megfelelő sablont, egyszerűen kattints rá. Ezután nyílik meg a sablon szerkesztőfelülete, mely két oszlopból áll.
A bal oldalon a sablon kinézetét láthatod, míg jobb oldali oszlopban a különböző szerkesztőelemek közül válogathatsz.
Itt saját logót, fotót, szöveget, vagy egyéb tartalmat adhatsz hozzá saját sablonodhoz. Beállíthatod a hátterét, megváltoztathatod a szöveg színét, és tetszés szerint szabhatod testre, úgy, hogy neked, valamint célközönséged igényeinek egyaránt megfelelő sablont alkothass.
A profi hírlevél a siker záloga
Mint ahogy az a fentebbi pontokból is jól látható, a MailChimp használata rendkívül egyszerű. Segítségével mégis elérheted, hogy kevesebb időt kelljen a levelezéssel töltened, mégis profi, akár a legnagyobb cégeket is felülmúló hírlevelet készíthess.
Érdemes kihasználnod a program lehetőségeit, hiszen egy profi hírlevél rengeteg feliratkozót hozhat vállalkozásodnak, akiket idővel aktív ügyfelekké, visszatérő, lojális vásárlókká konvertálhatsz.
Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!