Hogyan kezdj neki: a Google Ads hirdetés alapjai

Sokszor gondolkodtál azon, hogy el kellene kezdeni a Google hirdetési kampányt, de nem ismered az ehhez szükséges Google Ads alapjait? Nem vagy biztos abban, mit jelent a kulcsszókutatás alapú hirdetés, vagy, hogy hol tudsz használni „bannereket”, esetleg „remarketing” elemeket? Szabó Edit Ditte, digitális marketing szakember, a Hello Biznisz Facebook-csoportjának állandó szakértője segít megismerkedni a Google hirdetési rendszerének alapjaival.

A Hello Biznisz Facebook-csoportjának októberi szavazásán arról kérdeztük meg a csoport tagjait, hogy melyik marketing eszköz vált be leginkább számukra. A szavazás eredménye alapján állandó szakértőink videókat állítottak össze, amelyekben saját területükön segítenek a hazai vállalkozásoknak praktikus tanácsokkal. Ezúttal Szabó Edit Ditte november végi, második videójának összefoglalóját olvashatjátok a Google Ads hirdetési alapjairól. A szakértők által készített „check-list”, azaz tudásanyag-sablon szintén elérhető a Hello Biznisz Facebook-csoportjában, és összefoglaló cikkeinkben.

Minden nap használjuk… de, tudjuk, mi alapján jelennek meg a találatok a Google-keresőn?

„Magyarországon is a Google az elsődleges keresőmotor. Példaként egy nagyon általános kulcsszóval indítunk, az „autóbérlésre” gondoltam, hogy megmutassam nektek, mi a különbség a Google keresési találataiban a hirdetett és a nem hirdetett eredmények között.” – kezdi előadását Szabó Edit Ditte, aki elsőként a Google-kereső találati sorrendjét magyarázza el azért, hogy megértsük, mi minden kell kezdésként ahhoz, hogy az online térben könnyebben rátaláljanak vállalkozásunkra, szolgáltatásunkra.

• Első helyen a hirdetések!

Az „autóbérlés” kulcsszóra rengeteg látszólag nagyon hasonló találat jön ki a Google-ben, ami azonban szembetűnő: az első négy találat, bár ugyanúgy néznek ki, mint az alattuk lévők, szerepel előttük az „Ad” kifejezés, ami az „advertisement”-et, azaz a hirdetést jelenti. A találati lista élén látható cégek fizetnek azért, hogy megjelenhessenek az „autóbérlés” kulcsszóra. A lista sorrendjében természetesen számít, hogy ki mennyit fizet, milyen a hirdetési fiókjának az eredménye, vagy weboldalának hitelessége.

• Ezután a tartózkodási helyedhez legközelebbi találatok jelennek meg

A következő, alattuk lévő négy-öt találat azokat mutatja meg, akik a keresési eszközöd tartózkodási helyéhez legközelebb vannak földrajzilag. Éppen ezért nagyon fontos, hogy vállalkozásunk legyen benne a Google My Business accountjában, tehát kell, hogy legyen egy saját Google cégprofilunk, amelyben megadhatjuk legfontosabb adatainkat, így felkerülhetünk a Google Maps térképére is. Amikor valaki hely alapján választ, akkor a rendszer minket is megjeleníthet ennek köszönhetően, ugyanakkor a Google nem csak a földrajzi lokáció alapján rangsorol a keresési listán. Számít az érdeklődési sorrend, a relevancia-sorrend, illetve az adott cég online aktivitása is.

• A következő szinten az organikus hirdetések találhatók

Az „organikus” találatok az alapján jelennek meg, hogy egy weboldalnak mennyire jó a SEO-ja, azaz a keresőoptimalizálása, mennyire magas a „quality rank-je”, tehát a minőségi értékelése. Az organikus találatok különböző értékrendek és algoritmusok szerint jelennek meg egymás után.

• Az első oldal legvégén újra a hirdetések jelennek meg

Nagyon sok esetben legörgetünk az oldal aljáig, de a legtöbbször már nem megyünk tovább a következő oldalakra, ezért jelennek meg itt is a hirdetések. Az „autóbérlés” kulcsszóra a következő találati oldal legtetején és legalján is lesz még hirdetés, és ugyanez igaz még a harmadik oldal tetejére is, a negyedik oldalon viszont már csak organikus hirdetések jelennek meg. „Ha szeretnénk szem előtt lenni, ha szeretnénk megtalálhatók lenni, akkor vagy fizessünk azért, hogy megjelenjünk, vagy optimalizáljuk úgy weboldalunkat, hogy az organikus keresések tekintetében is erősek legyünk bizonyos kulcsszavakra.”ajánlja a szakértő.

Mit jelentenek a Display hirdetések?

A Google Display Hálózatot a klasszikus értelemben vett „banneres” hirdetésekkel szokták azonosítani, tehát valamilyen képi elemet, vagy akár videót megjelenítő hirdetéssel. Olyan oldalak hálózata, amelyek nyitottak arra, hogy a Google megjelenítse az ő oldalukon más márkák hirdetéseit. A „hirdetési ablakokat” nem csak valamilyen közvetítő (deal house) együttműködésével adják el a hirdetőknek, de a Google rendszerén közvetlenül, automatikusan is el lehet helyezni hirdetéseket.

Ha szeretnénk Google Display hirdetést elhelyezni, akkor tudnunk kell, hogy mi az a kontextus, mi az a téma, ami érdekli a célcsoportunkat. Eszerint kell nekünk is „céloznunk”, hogy a megfelelő oldalon jelenjen meg a hirdetés.

„Akárhányszor „újratöltök” egy ilyen oldalt, nagy valószínűséggel egy másik hirdetés fog megjelenni, ugyanis a Google rendszere versenyezteti a hirdetőket, és azt figyeli, hogy vajon az oldal látogatói, vagy a többi „Display-partner” látogatói számára melyek azok a tematikák és reklámok, amelyekre a legtöbben kattintanak.” – hívja fel a figyelmet a Display működési mechanizmusára a marketing szakértő.

Mi a hirdetési célunk? Milyen eszközökkel érjük el céljainkat?

Az első és legfontosabb lépés, mint minden stratégia tervezésekor, hogy tudjuk, mi a célunk ezzel a kampánnyal!” – folytatja előadását Szabó Edit Ditte.

Imidzset, márkát szeretnénk építeni? Vagy valamilyen konverziós céllal indítanánk a kampányt, azaz vásárlásra, ajánlatkérésre, megrendelésre, regisztrálásra, vagy éppen hírlevél feliratkozásra szeretnénk buzdítani célközönségünket?

• Ha már ismernek minket, akkor a Google Ads „Keresési hálózati kampánya” a nyerő!

Amikor valamilyen konverziós célunk van, a keresési kampány a megfelelő, hiszen ebben az esetben már feltételezünk valamifajta ismerettséget az emberek részéről. A keresés mindig abból indul ki, hogy ők már tudják, nagyjából milyen irányba szeretnének „tapogatózni”.

• Ha újak vagyunk egy területen, akkor a Goodle Ads „Display hálózati kampánya” segít jobban!

A Display Hálózat azt segíti, hogy megmutassuk, kik, mik vagyunk, hogy tudják, létezünk egyáltalán. A hálózat segítségével célzott vizuális, és akár szöveges hirdetésekkel érhetjük el az embereket, miközben kedvenc weboldalaikat böngészik, YouTube-videókat osztanak meg ismerőseikkel, megtekintik Gmail-fiókjukat, vagy mobileszközöket és alkalmazásokat használnak.

• A Display-nek is van egy olyan alfaja, az ún. „remarketing kampány”, amellyel vissza tudunk célozni azokra, akik már jártak korábban oldalunkon. Ebben olyan látogatóknak jelenítjük meg a hirdetéseket, akik a Display Hálózat webhelyein böngésznek, illetve a hálózat alkalmazásait használják. A Google Display Hálózat világszerte az internetezők 90 százalékához jut el több millió webhelyen, híroldalon, blogon és a Google webhelyein, például a Gmailen és a YouTube-on. Ez utóbbi videómegosztón elhelyezett hirdetéseinkben, ha kellően figyelemfelkeltő, vagy figyelemfelhívó videókat készítünk, akkor jó konverziós arányokat érhetünk el.

Meg kell határoznunk, milyen célcsoporthoz szeretnénk eljutni!

A Display Hálózaton belül tudunk érdeklődési kör szerinti, demográfiai, vagy földrajzi jellemzők alapján célcsoportot választani.

A Google Keresési Hálózatban a célcsoportot inkább a „kulcsszókészlettel” tudjuk jól elérni, tehát végig kell gondolnunk, hogy az irántunk érdeklődő ügyfelek hogyan fognak keresni a rendszerben. Ehhez van egy kiváló „tool”-ja, azaz eszköze a Google-nek, ez a „Keyword Planner”, a kulcsszókereső.

 „A rendszer javaslatokat ad nekünk. Be tudom állítani például, hogy a magyar piacra szeretnék-e magyar nyelven célozni, ezen kívül azt is megtudhatjuk, hogy nagyjából mennyien keresnek a megadott kulcsszóra, tehát, hogy nagyjából, havi szinten, tíz- és százezer között keresnek-e, és azt is megmondja a rendszer, hogy mennyibe fog kerülni a kattintási licit alsó, illetve felső határa.”hívja fel a figyelmet a szakértő a fontos opciókra.

• Azt is megtudhatjuk, hogy mennyien hirdetnek még bizonyos kulcsszavakra, azaz mekkora a piaci verseny.

• Kaphatunk tippeket arra, hogy mik lehetnek még a megfelelő kulcsszavak, amelyek érdeklődési kör szerint passzolnak ahhoz, amit kitaláltunk.

• Ezekből tudunk egy listát készíteni, ami azért nagyon hasznos, mert a lista már létre fog hozni számunkra egy becslést, hogy pontosan mennyi embert tudunk elérni, és abból mennyi kattintást érhetünk el.

• Olyan eszköz is a rendelkezésünkre áll, amely a szövegírásban, a kép létrehozásban segít nekünk. Megmutatja, hogy hirdetésünk hogy fog megjelenni kulcsszavunkra, és megmutatja természetesen a konkurencia hirdetéseit is, tehát egy pici konkurencia-kutatást is tudunk készíteni.

• A rendszer rendkívül támogató. Segíti az összekötést például a Google Analytics fiókkal, segít automatikus szabályokat és beállításokat létrehozni. Nem csak olyan konkrét kulcsszavak beállításában segít, amelyekkel szeretnénk, hogy megtaláljanak minket. A beállításban ki is tudja zárni azokat a szavakat, amelyekre kifejezetten nem szeretnénk, hogy megtaláljanak minket.

„Mindenképp figyeljük az eredményt! Érdemes napi, vagy legalább heti szinten ellenőrizni, és aszerint változtatni akár a szövegeket, akár a kulcsszavakat. Utóbbiakból ki kell zárni azokat, amelyek nem működnek, és a helyükre berakni újakat, amelyek esetleg hatékonyabban működhetnek. Ez egy folyamatos optimalizálás, egy folyamatos munka.”figyelmeztet az ellenőrzés fontosságára Szabó Edit Ditte.

A Hello Biznisz Facebook-csoportjának állandó szakértője a videóban ígért check-listben még több hasznos információval foglalta össze, melyek azok az eszközök, amelyeket igénybe vehettek ahhoz, hogy minél sikeresebb kampányt indíthassatok el a Google Ads hálózatán belül.

Szerző:
Melczer Zsolt – Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.