Hogyan készítsd fel a webshopodat karácsonyra?

Az online kereskedelem legfontosabb időszaka a karácsony. Ezt az időszakot a Black Friday, vagyis Fekete péntek indítja el, amely a legforgalmasabb nap szinte minden webshopnál, és kitart egészen karácsonyig. Amikor egy webshop a bevételének nagy hányadát 1 hónap alatt szerzi, akkor kritikus fontosságú, hogy minden rendben menjen. A vásárlók elé pedig ne gördüljön semmiféle akadály.

Ebben a cikkben mutatunk 5 tippet, hogyan tudsz felkészülni a kereskedelem legfontosabb időszakára, a karácsonyra.

1. Készülj fel az impulzív vásárlásokra

Érdekes statisztika, hogy az ajándékvásárlások 50%-a történik csak előre eltervezett módon. A büdzsé másik felét impulzív, spontán ajándékokra költik el az emberek.

Ez hatalmas lehetőség a kosárérték növelésére.

Az egyik jó módszer, hogyha olyan csomagokat válogatsz össze, amely tartalmaz egy átlagos, előre tervezhető és népszerű ajándékot (pl.: könyv, zokni vagy telefontok), illetve egy olyat is, amelyre nem kifejezetten keresnek az emberek.

Ez utóbbira rengeteg ötletet lehet találni például az Amazonon vagy AliExpressen. Sajnos nem mindig lehet csomaggá alakítani az előre eltervezett és az impulzív ajándékokat. Ekkor elég lehet az is, ha a keresett, népszerű termék mellett ajánlasz impulzív jellegű termékeket.

Erre tökéletes felület a vásárlást megerősítő oldal.

Mikor valaki megvásárol egy előre eltervezett ajándékot, kijön egy üzenet a vásárlást megerősítő aloldalon, hogy: “Várj, ezt a terméket láttad már? Most még hozzáadhatod a vásárlásodhoz!”.

2. Elemezd a korábbi adataidat

Érdemes belemélyedni a Google Analytics adatokba, hogy megtudd, vajon hogyan maxolhatod ki az ünnepi szezont.

Nagyon fontos információkat mond el az adat. Például:

  • Melyik volt a tavalyi karácsony legjobban futó terméke a webáruházadban
  • Mely hirdetések hozták számodra a legnagyobb megtérülést
  • Ki volt az a célközönség, aki a legtöbbet vásárlást indította a webshopból.

Ezek alapján fontos módosításokat tudsz végrehajtani az oldalon, például a legfontosabb termékeidet előtérbe tudod helyezni, a legtöbb megtérülést hozó reklámjaidat tudod futtatni, és a legfontosabb célközönségre tudod szabni a kommunikációdat!

3. Készülj fel egyedi, hangulatos ünnepi designnal

A karácsonyt sokan az ünnepi hangulat miatt szeretik. Az ember pedig vizuális lény. A legjobb, amit tehetsz, hogy előidézed ezt a hangulatot vizuálisan is az oldaladon.

Nincs szükség teljes újradesigra. Elég lehet néhány apróbb módosítás is. A lényeg az, hogy az emberek átérezzék a hangulatot, illetve vizualizálhassák azt, ahogyan odaadják az oldaladon megvásárolt ajándékokat a szeretteiknek. Amennyiben elő tudod idézni ezt a gondolkodást, abban az esetben jelentősen növelni tudod az év végi bevételeidet is.

4. Kulcsfontosságú a termékek raktározása és szállítása

A bevezetőben említettük, hogy a termékek ebben az időszakban cserélnek gazdát a legnagyobb arányban. Ez azt jelenti, hogy mindenki leterhelt, mert több havi terméket kell eljuttatniuk a vásárlóknak. Mindössze egyetlen hónap alatt.

Ez különösen igaz a különböző futárszolgálatokra, akik nehezen bírnak lépést tartani a hatalmas áruforgalommal.

Érdemes tehát nagyon pontosan kommunikálni az oldaladon az ünnepi szállítást, mert ha egy karácsonyi ajándék nem érkezik ki időben, akkor szinte biztos, hogy azt a vásárlót örökre elvesztetted. Még ha az ő hibájából történik is, mert mondjuk későn rendelt.

Sokan ugyanis későn kezdik el megkeresni az ajándékokat, és ekkor hatalmas versenyelőnyt tud nyújtani, ha a te webshopod vállalja a termék kiszállítását, akár karácsony előtt közvetlenül is!

Előfordulhat az is, hogy kifogysz egy adott termékből, vagy kicsi a termékpalettád, és ezért nem tudod maximálisan kihasználni az ünnepi szezon adta lehetőségeket.

Többek között az előző okok miatt született meg a dropshipping iparág, amely az e-kereskedelem egyik legnépszerűbb trendje jelenleg. Azért nagyszerű, mert egyszerre oldja meg a fentebb említett problémákat:

  • Dropshipper értékesítő lehetsz, így könnyedén pótolhatod a készlethiányodat.
  • A dropshipping szolgáltatók erős kapcsolatban állnak a szállító cégekkel, akik emiatt jóval olcsóbban fognak szállítani, időben.
  • Amennyiben pedig túl sok terméked van raktáron, akkor könnyedén dropshipping beszállítóvá tudsz válni.

Tehát leegyszerűsítve: leveszi a logisztikai, csomagolási, szállítási terhet a válladról! És neked csak a vevőkkel és a marketinggel kell foglalkozni. Emellett könnyen be tudsz plusz termékeket is listázni, ami pedig előnyös lehet az impulzív vásárlók esetében, hogy minél nagyobb kosárértéket alakíts ki.

És bár hiába az e-kereskedelem egyik legnagyobb lehetősége, Magyarországon még nem volt igazán jó megoldás rá. Ezért is kezdtünk el aktívan dolgozni 2019-ben azon a Webshippynél, hogy 2020-tól a legjobb dropshipping szolgáltatást nyújtsuk a piacon. Ha nem is az idei évben, de jövőre már itthon is sokkal népszerűbbek lehetnek a dropshipping szolgáltatások a karácsonyi időszakban is.

Ezek ugyanis nagyrészben tudják orvosolni a készlethiányos állapotokat. És neked is csökkentik az árukészletbe forgatott tőkeigényedet. Akár egy Black Friday, akár egy karácsonyi kampány során is.

5. Karácsonyi kampány

Ha csak egyszer költesz egy évben fizetett reklámokra, akkor ez az időszak lehet a tökéletes megoldás! A 2-es pontban kiolvasott adatokat célszerű felhasználnod a promóciós kampányodhoz.

Érdemes nagyon jó Black Friday ajánlatokat kínálnod, és az így weboldalra érkező forgalmat valamilyen listádra (email, chatbot, remarketing, stb.) feliratkoztatni. Majd az egész ünnepi időszakban kampányolni nekik!

Ekkor az emberek árérzékenysége jóval kisebb, mint az év más részeiben, tehát jóval többet tudsz reklámokra is költeni. Ezek pedig segíthetnek, hogy átbillentsd őket. A bizonytalanokból ugyanis sokkal könnyebben tudsz vásárlókat generálni így.

Összegzés

A Black Friday és az ünnepi időszak az év legfontosabb eseménye a webshopok életében. Mivel a Black Fridayt már magunk mögött hagytuk, ezért érdemes idén már a karácsonyi kampányra koncentrálni. Készülj fel rá időben és tudatosan!

Van pár kritikus faktor, amire érdemes odafigyelni, mert nagyon sok áll vagy bukik rajta.

Két extra tipp, ami nagyon meg tudja dobni a webshop forgalmát:

  • Az ingyenes kiszállítás és
  • a kedvezmények.

Érdemes élni ezekkel a lehetőségekkel az ünnepi kampányban. A legtöbb webshopnál ezek bőven megtérülnek.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 0 / 5. Összes értékelés: 0

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.