Eredeti termékekkel és testi-lelki támogatással a kizsákmányolás ellen: a Hszien Ezoterikus Ajándékbolt sikersztorija
Egyéni vállalkozóként kezdte meg pályafutását Virizlai Richard még 2015-ben. Személyiségfejlesztő trénerként dolgozott lelki és spirituális pszichológiai téren. Leleményességének és jó megfigyelő készségének köszönhetően talált egy piaci rést , mellyel elkezdett komolyan foglalkozni. Mára egy oktatási központtal rendelkező, személyes tanácsadói szolgáltatást nyújtó vállalkozása van, melynek középpontjában tradicionális helyekről származó ezoterikus, spirituális és vallási eszközöket kínáló bolt és webshop van. Íme Virizlai Richard és a Hszien Ezoterikus Ajándékbolt sztorija.
Virizlai Richard egyéni vállalkozóként tevékenykedett a kezdetekben, méghozzá személyiségfejlesztő trénerként. Észrevett egy nagy hiányosságot az ezoterikus piacon: sok embernek igénye lett volna a spirituális, ezoterikus és vallási eszközökre, termékekre és kiegészítőkre, de a legtöbb piaci termék alapvetően hamisítvány volt, és a vásárlók olcsón legyártott tömegtermékeket kaptak kézhez – mindezt prémium kategóriás áruként hirdetve, magas árakon. Ricsi azt tapasztalta, hogy ezek a termékek nem adták azt az élményt az embereknek, amitől jobban érezték volna magukat, mert rossz minőségűek voltak.
Garázsüzlet minimális tőkével, később webshoppal
„Elkezdtem különböző spirituális témájú minőségi termékeket kicsiben rendelni az embereknek, majd annyira nagy lett rá az igény, hogy nyitottam egy kicsi üzletet.” – meséli Ricsi, hogy lett pár termékből üzletnyitás. Ricsi tudta, hogy apró lépésekben kell haladnia a márkaépítés és a vállalkozás terén. Egy garázs üzlettel indított, minimális tőkével, ahol valódi minőséget nyújtott, egyéni kiszolgálással. Azt szerette volna, ha mindenki érzi, hogy törődnek vele és egyéni igényeinek megfelelő termékhez jut.
„Egy év után költözni is kellett egy nagyobb helyre, mert szűk volt a bolt a sok áru miatt. 2017-ben webáruházat nyitottunk. Itt már váltanom kellett és főállásomat otthagyva csak vállalkozóként kezdtem el működtetni az egészet. ” – mondja. Ricsi webáruháza működtetésére Shoprentert alkalmaz, melynek kezelését már megtanulta és saját maga működteti. Azt mondja, azért a kezdetekben némi fejtörést okozott a webshop, hiszen webdizájneri képesítéssel nem rendelkezik. Ennek ellenére nem akart szakértőt vagy üzemeltetőt bevonni, hanem saját maga akarta megjeleníteni, amit szívvel-lélekkel képviselt. Némi szépérzékkel azért rendelkezik, hiszen középiskolai szinten művészeti végzettsége van, erre már csak rá kellett szabni a webshop alapsablonját, egy-két modullal kiegészíteni, de összességében kb. 4 hét alatt ki is alakította az alap webáruházukat.
Ügyfélélmény a közvetlen kapcsolat útján
Ricsiék a Hsziennél nagyon fontosnak tartják, hogy mindenben segítsék az ügyfeleiket, és ne csak száraz információt kapjanak, illetve azért jöjjenek be, hogy egy-egy terméket se szó-se beszéd megvegyenek, hanem tényleges segítséghez is juthassanak. Éppen ezért tanácsadásokkal fokozzák az ügyfélélményt és rendkívül fontosnak véli, hogy bizalmat építsen az emberekben – és így tartsa meg a vevőkörét. Az ügyfélélményt közvetlen kapcsolat útján próbálják növelni. „Az emberek direkt kapcsolatot igényelnek. Ha valaki felhív, elmondom neki, mi mire jó. Csomagját ezután együtt össze tudjuk állítani, mellé pedig még ajándékokat is be szoktam tenni, amiről tudom, még hasznos lehet a vásárlónak.” – ismerteti a cégtulajdonos, hogyan épít bizalmat vevőiben.
Ricsi mindig csak a következő pontokban gondolkodik, és apró lépésekkel tuningolja vállalkozását. A bolttulajdonos úgy véli, ha be tudja tartani, amit ígér , és meg tudja valósítani, amit eltervez, azzal lesz nyert ügye, mert így tud biztos pontot adni azoknak, akikkel kapcsolatot ápol. Például fontosnak tartja, hogy azok, akik rendelnek tőle, akikkel partneri munkakapcsolatban van vagy az alkalmazottainak biztos talajt adjon. Ezt pedig úgy tudja megvalósítani, hogyha kis lépéseket tesz előre. Véleménye szerint egy vállalkozás életében nagyon fontos ügyelni arra, hogy a kitűzött célt mindig elérjük, de ha ezt úgy tudjuk megvalósítani, hogy step by step, kisebb lépésekben építkezünk, tegyük meg úgy, mert a teljesíthetetlen nagy törekvések csak tévútra visznek és kudarcba fulladhatnak.
„Nem katasztrófaként, hanem esélyként éltük meg a Covidot”
Növekedésük és sikereik eredményeképpen, pár hónappal a Covid előtt a Hszien Kft-vé vált, ám a világjárvány Ricsiék üzletére is rányomta a bélyegét. Ekkor gondolkodásmódját tuningolva a boltvezető átértékelte a dolgokat. „A covid alatt be kellett zárjunk, de nem katasztrófaként éltük meg, hanem esélyt láttunk arra, hogy máshova helyezzük a fókuszt. Megvizsgáltuk, mi az, amit még nem aknáztunk ki, így a webshopra koncentráltunk. Az első lépés egy nagy design váltás volt. Kampányokat építettünk, fejlesztettük a kommunikációs csatornáinkat, hogy ugyanazt az élményt biztosítsuk, mint a boltban, csak a webshopon keresztül.” – meséli.
A Hsziennek a Covid után jött rezsi megszorításokkal is számolnia kellett, de ismét tuningoltak egyet a vállalkozásukon, álmodtak egy nagyot, a Mosonmagyaróvári üzletet elengedték, helyette viszont a Győri terjeszkedésre koncentráltak. Két éve nagyobb üzletbe költöztek át, ahol egyesítették mindazt, amit képviselnek. Webshopjukon keresztül is közvetlen kapcsolatot igyekeznek fenntartani és kialakítani a vásárlókkal, rengeteg törzsvevőjük van, akiket nem csak kiszolgálnak, hanem teljes értékű beszélgetéssel mutatnak nekik utat és segítik őket, milyen termékekre vagy szolgáltatásokra van szükségük. „Nem minden a profit. Persze egy vállalkozás működéséhez elengedhetetlen a bevétel, de mi úgy valljuk, akkor jó a profit – már, ha lehet így fogalmazni, ha valóban segítséget adunk cserébe az ügyfeleknek. Inkább legyen egy kisebb haszon, de biztosítsuk a vevőknek az élményt és a tényleges termék hasznát.” – vélekedik Ricsi.
Személyes szolgáltatás, oktatás és üzlet – egy helyen
A Hszien Ezoterikus Ajándékbolt üzlete fizikálisan Győrben található, ahol egy helyen összpontosul a szaktanácsadó és oktató részleggel együtt minden. Így mindent egy kézben és helyen tudnak irányítani, ami nagyon jó, hiszen könnyebb delegálni az egyes feladatokat is. Boltjukat – mely tradicionális helyekről származó ezoterikus, spirituális és vallási eszközöket kínál – cégként üzemeltetik, személyes szolgáltatásuk keretén belül pedig vállalkozókkal vannak kapcsolatban, akik lehetnek terapeuták, tanácsadók, masszőrök, gyógytornászok, aromaterapeután egyaránt. Ők mind olyan elveket vallanak, mint Ricsiék, és a stresszt, a lélekbánatot alternatív módon megközelítve próbálnak segíteni személyes konzultációkon, csoportos előadásokon, élő beszélgetéseken a testi-lelki problémákkal küzdő embereknek. Oktatásokat is tartanak, ahol képzések és személyiségfejlesztő tréningek keretén belül megtanítják az érdeklődőket az alternatív gyógyászatokra pl. energia gyógyászat, aromaterápia, ajurvéda, és próbálják átadni nekik, hogy a hétköznapokban, hogy tudnak egyes termékeket okosan felhasználni. Ezáltal az érdeklődők kapnak egy alapot, amivel a saját életüket tudják menedzselni, és egy pozitív személyiségfejlődésen végig menni.
Karitatív szerepvállalás és kapcsolat helyi vállalkozókkal
Ricsi nagyon fontosnak tartja, hogy termékpalettájukból kizárják a tömegtermékeket. A más cégekkel való kapcsolattartás- és ápolás felértékelődik náluk. „ Sok helyi vállalkozóval dolgozunk együtt pl. helyi termelőktől szerezzük az illóolajokat, keramikusokkal dolgozunk együtt. Próbálunk távol maradni a tömegbeszállítóktól, mi a minőségi termékeket képviseljük, minden terméknek fontos a tisztasága, valódi eredete, és hogy összhangban legyen a Földdel. Igyekszünk olyan közösségekkel, vállalkozókkal, üzemekkel dolgozni, akikről tudjuk, hogy fontos, hogy a pénz náluk karitatív szolgáltatásra vagy fenntartható gazdálkodásra megy, esetleg profitjuk egy részét átformálják arra, hogy jobb világot teremtsenek.” – mondja Ricsi, aki vállalkozásában különös figyelmet szentel a kizsákmányolás elleni világnak. Éppen ezért minden partnert leellenőriz, és olyan helyről szerzi be a szükséges árut, melyről tudja, hogy például megújuló gazdálkodást folytatnak. Támogatják a környezetvédelmet, és a környezetszennyezés ellen működnek.
A vevőszerzés és a social média csatornák nagyon fontosak
A Hsziennél tudják, hogy nem csupán törzsvásárlóik megtartása a nagyon fontos, hanem a vevőszerzés folyamata is. Bár egy ideje nem futtatnak direktben fizetett hirdetéses kampányokat, tudják, az ügyfélszerzés ezekkel a marketingmódszerekkel tud megvalósulni. Jelenleg a Facebookon és az Instagramon vannak fent. Sajnos a TikTokon nem érzik otthon magukat, de Ricsi azt mondja, fontos lépést tartani ma vállalkozóként a különböző social média csatornákkal és azokon való posztolással, így célja, hogy szakember bevonásával építse ki ezt a platformot is vállalkozásuk részére. A Hszien úgy véli, nagyon jó taktika, ha elérik a vállalkozások, hogy a vevők biztonságban érezzék magukat, hiszen, ha elégedettek a termékekkel és szolgáltatásokkal, ajánlani fogják őket másoknak is, ezzel pedig újabb vevői körre tehetnek szert. „Jelenlegi marketing stratégiánk és a marketingcélok a közvetlenség, de erősen jelen kell lenni a social médiában is, hiszen például a Facebook jelenlét elengedhetetlen, bármilyen területen is dolgozunk. Ha nem kezeljük aktívan felületeinket, akkor azoknak tulajdonképpen nincs értelme, ott elveszítjük az érdeklődőt. A social média igényli a folyamatos frissítést, és a friss adatok adagolását. Blogolunk is oldalunkon, ahol igyekszünk mindig aktuális tartalmat létrehozni, és hírlevél rendszerünk is van, mellyel szintén az ügyfélélményt és a bizalmat próbáljuk növelni a vevők felé.” – zárja szavait Ricsi.
A Hszien Ezo tippjei vállalkozóknak:
- Kezdetként ne hatalmas célt tűzzünk ki, hanem apróbbat, ám annál motiválóbbat, amit el tudunk érni.
- Apró lépésekben tuningoljuk a vállalkozást, azaz a folyamatokat szépen apránként építsük egymásra.
- Ne a nehézségét keressük a problémákban, nagyon fontos a mentalitás, hogy hogy állunk a dolgokhoz. Mindig újabb megoldásokban kell gondolkodni.
Szerző:
Müller-Hegedűs Henriett – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség
Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!