Egy targoncás vállalkozás, amely a digitális fejlesztésben látja a jövőt – Andris Árpád és a Frekvent Forklift sztorija
Hogyan lehet egy kis határmenti településen nemzetközi bizniszt építeni? Andris Árpáddal beszélgettünk, aki egy kis családi vállalkozást vett át édesapjától, melyet új szemlélettel, digitális eszközökkel új pályára állított.
„Nagyon fontos szerintem, hogy földrajzilag hol vagyunk” – kezdi cége bemutatását Andris Árpád, a Frekvent Forklift vezetője. „Jánoshalmán élünk és dolgozunk: ez Magyarország határ menti perifériája. Szerbia mindössze 30 kilométerre van tőlünk. Ez a környék fejletlenebb, mint az ország többi része, de nekem kifejezetten inspiráló, hogy itt vállalkozom és munkát adhatunk a környékbelieknek”- folytatja. Árpád cége targoncákkal foglalkozik, három fő tevékenységük a használt gépkereskedelem, alkatrészkereskedelem és a targonca javítás. „Nagyapám a szocializmus alatt az otthoni kertjében termelt és járt piacra, majd édesapám is vállalkozni kezdett. Egy lehetőség kapcsán a cége mellett indított egy másik vállalkozást is, mely targoncákkal kezdett foglalkozni, és ez volt az, amelyben dolgozni kezdtem 2008-ban. Nagyon kicsi üzlet volt, de aztán elkezdtünk fejlődni. Kezdetekkor két-három munkatárssal dolgoztunk, most 22 fő a létszámunk. Tehát ez még mindig egy kis vállalkozás, de azért egy-két léptékkel már nagyobb, mint amikor elkezdtük” – mesél a kezdetekről Árpád. „Fiatalon azt éreztem, hogy szüleim a vállalkozásban sok lehetőséget elszalasztanak, hogy tudom fokozni a munkát. Azóta beláttam, hogy számos területen el is maradok tőlük, most már nem vagyok szigorú velük, jobban megértem őket” – vallja be Árpád.
Irány a net
Magyarországon targoncával a legtöbb cég Budapesten és Pest megyében foglalkozik, de erős Komárom-Esztergom megye és Nyugat-Magyarország is. Andris Árpád figyelmét mindez az interneten való jobb megjelenés, hirdetés irányába vitte el: „működésünket nagy részt arra alapoztam, hogy az interneten kezdtük hirdetni a használt gépeket, alkatrészeket. A perifériás helyzetet próbáljuk az előnyünkre fordítani. Van olyan kollégánk, a határ túloldaláról, aki Vajdaságból származik és szerbül is beszél, van erdélyi munkatársunk, aki románul is ért, úgyhogy hirdetünk Horvátországban, Szerbiában, Romániában is a helyi oldalakon, de a legtöbb használt gépekkel foglalkozó nemzetközi felületen is jelen vagyunk. Ha ezt jól végezzük, akkor már nem számít a távolságunk Budapesttől.” Az első időszakban kínai targoncák importálásával foglalkoztak, majd az anyagmozgató gépek javítása lett a fő profil, amit az alkatrész és a használt gép kereskedelem követett. Saját honlapot készítettek, melyet SEO tanácsadással igyekeztek kiemelt helyre feltornázni a Google találati listán. Ez volt akkor a leghatékonyabb módszer az ajánlatkérések számának növelésére.
Tovább olvasnád?
Regisztrálj!
- Lépj kapcsolatban más vállalkozókkal, üzleteljetek
- Töltsd le D terveinket, és digitalizáld a vállalkozásodat
- Fogyaszd exkluzív tartalmainkat
- Értesülj első kézből az aktuális kkv-kat értintő témákról hírlevelünkből