A Marko Studio offline táncoktatással foglalkozik, így a vírushelyzet kifejezetten nehéz helyzetbe állította a vállalkozást. Egy átgondolt Facebook hirdetési stratégiával azonban időben fel tudtak készülni az újranyitásra, így amint lehetett, már egy működő stratégiával toborozták a hallgatókat.
Róbert története: Hogyan indította el Facebook hirdetését?
Egy Facebook kampány sikere 80%-ban a tervezésen múlik. Ha ezt a munkát elvégzed, a többi már gyerekjáték lesz!
Matykó Noémi
Chiro Marketing alapítója
Első lépés:
Célok meghatározása
Második lépés:
Célcsoport meghatározása
Harmadik lépés:
Célzás kiválasztása
Negyedik lépés:
Üzenetek megírása
Ötödik lépés:
Grafikák elkészítése
Hatodik lépés:
Hirdetéstípusok kiválasztása
Hetedik lépés:
Budget és időzítés
Nyolcadik lépés:
Start
Kilencediklépés:
Optimalizálás
Meghatározták a célokat a SMART módszerrel: S– specific (konkrét); M– measurable (mérhető); A– achievable (elérhető); R– relevant (releváns); T– time-boxed (időben korlátozott). Céluk: megágyazzák az új táncstúdió ismertségét a célcsoport körében, év végéig 30%-kal növeljék az oldal lájkolóinak számát, valamint minimum 80%-ig megtöltsék résztvevőkkel a nyári táborokat és a tánctanfolyamokat.
Mivel a nyári gyermek- és intenzív felnőttáborokat is töltik, így célcsoportjuk két részre oszlik: szülők, akik nyári tábort keresnek gyermeküknek, és tánc iránt érdeklődő felnőttek, akik profi módon akarják elsajátítani a társastáncot. A brandépítésnél szélesebb célcsoportot lőttek be: azokat a gyerekeket és felnőtteket, akiket érdekel a tánc világa, versenyekre járnak, szívesen olvasnak cikkeket, posztokat a témában.
Megvizsgálták a szokásaikat: milyen oldalakat követnek, mit olvasnak, mit hallgatnak vagy néznek, mikor vannak online, milyen platformokat használnak. Elemezték a korábbi résztvevőket, a Facebook oldal statisztikáit, a weboldal statisztikáit. A brandépítő kampányaik egyik célja, hogy elérjék azokat a versenytáncosokat, akik új termet keresnek maguknak, a másik cél pedig azokat elérni, akik egyéni vagy társastáncot szeretnének tanulni.
A hirdetések szövegeit a célcsoportra és arra a gondolatra fűzték fel, amit a célcsoport felé szeretnének közvetíteni. Ezt egységesen, minden hirdetési szövegükbe belefogalmazták, természetesen más-más módon. “Gyermekektől felnőttekig, kezdőktől a profikig.”
A képeknél fontos szempont volt, hogy a táncstúdió saját képeit használják fel, és hogy folyamatosan tartsák a meglévő arculatot, amivel a brand koherens megjelenését biztosítják. Mivel a táncstúdió egyik alapítója Markó Róbert neve ismert a táncot szeretők körében, így az ő fotója is szerepelt minden kreatívon (azok a hirdetések, amelyeken emberek, arcok szerepelnek, általában jobban teljesítenek akkor is, ha nem ismert embert ábrázolnak).
A Marko Studio Facebook hirdetési kampányait brandépítő kampányokkal kezdték. Oldalkedvelő, márkaismertség-növelő és bejegyzésaktiviás kampánytípusokat alkalmaztak. Emellett indítottak egy lead generáló kampányt is, amely az esküvőtánc iránt érdeklődőket célozta, akik az űrlap kitöltésével kérhettek kedvezményes ajánlatot. Nyár elején pedig elindítottak egy külön kampányt, amiben nyári gyerektábort és egy intenzív tábort hirdettek.
A költségek tervezésekor számításba vették a hirdetések megtérülési pontját, azt, hogy mennyi a nyereség egy új résztvevőn, így mennyi pénzt fordíthatnak egy jelentkező és egy érdeklődő megszerzésére. Brandépítésnél mindig hosszútávra, több hónapos időszakra terveznek, a nyári táborok esetében pedig természetesen a jelentkezési határidő a kampányok végpontja.
A fenti tervezést figyelembe véve április végén elindították a kampányokat: először a brandépítő majd lájk kampányokat, majd azok eredményeit már figyelembe véve május elején a tábori jelentkezésre buzdító kampányokat.
Folyamatosan figyelik az eredményeket, tesztelik a szövegezést, a kreatívokat, a célzást. Ha egy kampány jól teljesít, akkor a pozitív részeket átültetik a többi kampányba, ha pedig valami nem elég hatékony, akkor módosítják vagy leállítják. Ha egy tábor töltöttsége jól áll, a keretet átcsoportosítják azokra az időpontokra, ahol még kevesebb a jelentkező.
Facebook hirdetés indítási segédlet
Ne spórold meg a tervezésre szánt időt, hiszen a kampányteljesítményed 80%-ban attól függ, hogy jól raktad-e össze a terveket. A Facebook rendszere sokat segít neked abban, hogy mikor hová kell kattintanod, de a tervezési részt neked kell végigvinned. Sok sikert!
A bemutatott D terv elkészítéséhez szükséged lesz néhány digitális eszközre:
Google Analytics
Facebook
Instagram
Az oldalon található D tervek tájékoztatásul szolgálnak, a bennük szereplő lépéseket és sablonokat az adott vállalkozás sajátosságaira szükséges szabni.