Kriszta nem csupán coachingot, de kézzel fogható megoldást is kínál ügyfeleinek: segítségével újra gondolhatják mindennapjaikat és életüket a Design Thinking eszközeivel. Módszere azonban annyira új, hogy úgy tűnt, nem érdekel sokakat. Pedig a közösségi média harsog a kéretlen életvezetési tanácsoktól, vajon a profik miért nem voltak érdekesek?
Hogyan érheted el te is a megfelelő közösséged? Inspirálódj Kriszta D tervéből!
A legjobb módszer, ha nem csak kérsz, de adsz is. Hirdess értéket és a befektetésed megtérül!
Szabó Edit Ditte
Digitális Marketing Szakértő
Ismerd meg Te is Kriszta D tervének lépéseit, és másold le sikerének receptjét!
Első lépés:
Csak elindulni nehéz
Második lépés:
Melyik oldalon kezdjük?
Harmadik lépés:
Csak hirdetve lehet?
Negyedik lépés:
Mennyit ér ez meg neked?
Ötödik lépés:
Milyen hirdetéssel indulj el?
Hatodik lépés:
Mi válhat be neked?
Minden kezdő vállalkozás szembesül a nehézséggel: hogyan érje el azokat, akiknek érdekes lehet a terméke/szolgáltatása. Kriszta is megtapasztalta a kezdéssel járó kihívásokat, a FutureMind Coachingnak nemcsak márkát, de kommunikációs csatornákat is kellett építenie. Nem volt egyszerű kérdés, hogy melyik platformokat válassza. Végül lett Instagram oldala, de ettől még nem lettek követői is. Ma már hirdetni is kell, de hogy lehet hatékonyan?
Az első kérdés mindig az, hogy kiket akarunk megszólítani és milyen típusú tartalmakat tudunk gyártani. Ha a 20-30-as korosztály a célcsoportunk, és van affinitásunk képeket szerkeszteni, akkor irány az Insta. Ha inkább 30-35+-ban gondolkodunk és több írott tartalmunk lenne, akkor jó a Facebook. Ha pedig kifejezetten szakmának akarunk szólni, akkor a LinkedIn a megfelelő választás. 1-2 oldalnál többet amúgy sem érdemes kezdetben használni.
Kriszta úgy döntött, hogy az Instagram lesz az elsődleges közösségi csatorna, ahol kommunikál. Természetesen van egy Facebook oldala is, de ott kevésbé aktív. Eleinte úgy gondolta, hogy az ismerettségi köre segítségével növeli követői számát, úgy, mint a bekövetés, kölcsönös megosztás és kreatív tartalom ereje. Nem indult rosszul, ám egy bizonyos ponton leállt a növekedés. Ekkor merült fel benne, hogy gyorsabb lenne hirdetve nőni.
Ajánlott valamennyi pénzt rászánni, mert az organikus elérések egyre alacsonyabbak. Kriszta ezt gyorsan felismerte és pár tízezer forintot elkülönített, hogy kikisérletezze milyen hirdetési formával tud több emberhez eljutni. Előre meghatározott 3 célt: követő és ismertség növelés, e-book letöltés és a konzultációra jelentkezés, és azt, hogy melyikre mennyit szán. Fontos szempont volt, hogy üzenetei adjanak is valamit a célcsoportnak.
Kriszta azt a bevett megoldást követte, hogy pár hét tesztelés után dönti majd el, melyik számára a legjövedelmezőbb hirdetéstípus. Időt és tervezett pénzt nem sajnálva elindított hirdetéscsoportokat ismertségépítési, oldal elkötelezési és konverzióra optimalizált célokkal a közösségi oldalain. Követte a hirdetések teljesítményét, és pár hét után csak a jól teljesítőket hagyta futni. Ez neki az e-book volt, ami értéket adott az embereknek.
A mérés a kulcsa mindennek, a célokhoz kapcsolnod kell méréseket és figyelned az eredményeket az analitikában. Kriszta is így tett, amiből látta, hogy hirdetéseivel olyanokat ér el, akik szívesen letöltik e-bookját. Persze a többi hirdetése sem teljesített olyan rosszul, de úgy döntött, hogy neki nem éri meg többet fizetni, mert ezzel is releváns embereket ér el. Ráadásul látszott, hogy követői értékelik a tartalmat, amit kaptak.
Hirdetéstípusok
Azért, hogy tudd, milyen típusú hirdetéseket tudsz indítani, töltsd le sablonunkat. Így könnyeben ki tudod választani, hogy mivel indulj, hogyan készülj és mit kell előre meghatároznod!
A bemutatott D terv elkészítéséhez szükséged lesz néhány digitális eszközre:
Facebook Business Suite
Facebook Ads
Az oldalon található D tervek tájékoztatásul szolgálnak, a bennük szereplő lépéseket és sablonokat az adott vállalkozás sajátosságaira szükséges szabni.