A Mártogatós több platformon is megjelenik párhuzamosan, képekkel, videókkal mutatja be a kínálatát az üzleti célcsoportjának. Nagyon jó példa, ahogy a cég arca, az alapító a saját LinkedIn profilján aktívan kommunikál, ezzel egyre több embert ismertetve meg a cég kínálatával.
B2B kommunikációs jó gyakorlat: több platform használata
A Mártogatós példája mutatja, hogy érdemes több közösségi felületen jelen lenni párhuzamosan.
Lévai Richárd
Marketing szakértő, Liftup Kft.
Első lépés:
Hol van jelen a célcsoportod?
Második lépés:
Hol aktív a célcsoportod?
Harmadik lépés:
Hol aktív a konkurenciád?
Negyedik lépés:
Neked mi megy gyorsabban?
Ötödik lépés:
Saját felület támogatás
Mérd föl, melyik platformon aktív a célcsoportod! Ebben a következő megoldások segítenek: 1. Platformok hirdetési rendszerei: vizsgáld meg, hogy a célcsoportodnak megfelelő életkorú és érdeklődésű emberekből mennyi van jelen az adott platformon. 2. Hazai kutatások, amik az internetezők összetételét mutatják meg. 3. Felmérés a vevők körében: Kérdezd meg a vevőidet, melyik platformot, milyen intenzitással használják!
Figyeld meg, a célcsoportod tagjai mennyire aktívak az egyes platformokon. Ehhez keresd meg a konkurenciád profilját, oldalát, felületét, és nézd meg mennyi követője van, mennyire aktívak a követők! Keress olyan csoportokat, közösségeket, amik kapcsolódnak a termékedhez és a szolgáltatásodhoz! Vizsgáld meg, mennyien vannak ezekben a csoportokban és milyen aktívak? Mennyi posztot írnak, mennyien reagálnak a posztokra.
Mennyire aktívak a versenytársaid, mennyi és milyen posztokat írnak, melyikre mennyi reakció érkezik? A konkurenciád csak céges profillal van jelen az adott platformon, vagy a munkatársak is megosztják a saját profiljaikon a céges tartalmakat? Ha ezt az utóbbit tapasztalod, figyeld meg, melyik az eredményesebb, melyik hoz több reakciót a célcsoportból!
Hosszabb szövegeket tudsz írni könnyebben? Rövid, vagy a hosszabb videók a Te tereped, esetleg a szuper termékfotók? Tudsz networkingelni, közösséget építeni? Szuper előadásokat szoktál készíteni vagy érdekes interjúkat? A formátum, amiben szórakoztatóan tudod átadni az üzenetedet nem határozza meg önmagában a platformot. De az, hogy mire vevő a célcsoportod, és mi az, amit a legkönnyebben el tudsz készíteni, segít eldönteni, mivel kezdd.
Milyen saját felületek állnak rendelkezésedre, amin van rendszeres tartalom, és ahova kell terelned a célcsoportodat ahhoz, hogy az üzleti folyamataid támogasd? Online felületre (weboldal, blog, webáruház, stb.) kell vinned a célcsoportod, vagy inkább üzletbe, boltba, rendezvényre kell terelni őket?
Tartalommarketing alapjai sablon
A tartalommarketing alapjai sablon segítségével Te is gyorsan kiválaszthatod, a közösségi felületek közül melyikre mekkora hangsúlyt helyezz, így olyan célzottan tudod menedzselni a jelenléted, mint a Mártogatós.
Az oldalon található D tervek tájékoztatásul szolgálnak, a bennük szereplő lépéseket és sablonokat az adott vállalkozás sajátosságaira szükséges szabni.