A személyi edzők telített iparágában, ahol mindenki social-özik, Alexa megtett egy lépést, ami elsőre nem fog logikusnak tűnni, mégis ezzel sikerült kitűnnie. Pontos pozícionálással végre beindította a cégét és elkezdett új vevőket szerezni. Az óradíja immár a legmagasabbak közé tartozik és ezt el tudta fogadtatni a piaccal is.
Ha Te is kitűnnél a tömegből, segítünk – kövesd Alexa D tervének lépéseit!
Minél kisebb a céged, annál fontosabb, hogy tűpontos legyen a pozicionálásod, különben nem tudsz betörni a piacra.
Wolf Gábor
KKV marketing szakértő
Kövesd Alexa D tervének lépéseit, hogy pozicionálni tudd a cégedet, és végre beinduljon!
Első lépés:
Nézz körül!
Második lépés:
Ne akard az egész piacot!
Harmadik lépés:
Ne akard az egész szakmát!
Negyedik lépés:
Legyél "leg-" vagy "első"
Ötödik lépés:
Önvizsgálat
Hatodik lépés:
Teszteljük élesben!
A pozicionálás első lépése mindig az, hogy megnézzük mit csinál a konkurencia többsége. És aztán elkezdünk gondolkodni arról, hogy mi hogyan csinálhatnánk máshogy. Mit kínálnak? Mennyiért? Hol árulják? Hogy néz ki egy tipikus reklámjuk? Mi a weboldaluk szövege?
Gyakori hiba, hogy az a jó termék, ami mindenkinek jó, mert mindenki felé lehet reklámozni – ennyi pénz nem létezik. Az első feladat, hogy a célpiacon belül van-e egy szűkebb réteg, ami szuper lelkes lenne a terméked iránt? Példa: weboldalt készítek = unalmas. Weboldal specialista válóperes ügyvédek számára = izgalmas. Egy szűkebb szegmensbe sokkal könnyebb betörni, mint egy széles piacra.
A második feladat végiggondolni, hogy hogyan szűkítheted a szakmát. Tehát ahelyett, hogy “IT tanácsadó”, csak Apple gépekre és rendszerekre specializálódsz. Ahelyett, hogy plasztikai sebész, Te “csak” orr specialista leszel. Ez a kulcsszó: specialista. Ők mindig több pénzt kapnak és a legjobb ügyfeleket. Mire tudsz specializálódni a szakmádon belül?
A harmadik típusú pozicionálás, amikor olyan egyedi vagy, hogy kimondhatod: Te vagy az első, az egyetlen, vagy a leg… Magyarország leggyorsabb futára. Szeged első steakhouse-a. Az egyetlen full service reklámügynökség Debrecenben. Ez igazi versenyelőny, tehát ha van ilyened, annak mindenképp meg kell jelennie a pozicionálásodban!
Miután megvagy a pozicionálásod első változatával, válaszolj erre a kérdésre: Egy vevő miért jár jobban, ha Tőled vásárol, mintha a konkurenseidhez menne? A vevő miért jár jobban Veled, mintha egyáltalán nem vásárolna? Ha ezekre erős választ tudsz adni, ráadásul olyat, amit a konkurencia nem is merne kiírni az oldalára, akkor megvan a pozicionálásod első verziója!
Hirdesd meg a pozicionálásodat: tedd ki egy posztba vagy egy hirdetésbe, és figyeld a reakciókat! Mondd el az ismerőseidnek, a régi ügyfeleidnek, hogy mostantól mi a különlegességed, egyediséged, és figyeld a reakciókat! Ha működik, lépj rá a marketing gázpedálra!
Pozicionálás csekklista
Töltsd ki Wolf Gábor pozicionálási csekklistáját és találd meg a saját területedet!
Az oldalon található D tervek tájékoztatásul szolgálnak, a bennük szereplő lépéseket és sablonokat az adott vállalkozás sajátosságaira szükséges szabni.