CRM: minden, amit az ügyfelekről tudni kell

Olvasási idő 8 perc

Sok minden kell egy vállalkozás sikeréhez, de a legfontosabb elem, amely nélkül egyetlen cég sem működhet, az nem más, mint az ügyfél, a vásárló. Minél többet tudsz az ügyfeleidről, annál okosabban használhatod fel a rendelkezésedre álló erőforrásokat. Ezért fontos, hogy idejekorán felvértezd magad egy CRM-rendszerrel.

A CRM a customer relationship management, vagyis az ügyfélkapcsolat-kezelés kifejezés rövidítése. A jó CRM-rendszer pontosan ezt kínálja: egyetlen alkalmazásba gyűjti össze az ügyfelekkel kapcsolatos üzleti folyamatokat, hogy azokat minél gyorsabban, egyszerűbben tudjad végigvinni. A jól szabályozott folyamatok segítségével gördülékenyebb lesz a munka, nem csúszik félre a kommunikáció és időre meglesz minden. Mindemellett teljes képet ad a potenciális és meglévő ügyfelekről, megmutatja, hova kell több erőfeszítést koncentrálni. Könnyebben felderíthetőek az értékesítési lehetőségek, jobban kiaknázhatóak a meglévő leadek, az ügyfélkiszolgálás minőségének javításával pedig fokozható a vásárlói élmény és így növelhető a visszatérő vevők aránya.

Milyen előnyöket kínálnak a CRM-rendszerek?

Kontaktok rendezése

Sokkal egyszerűbb az élet, ha minden kontakt – ügyfelek, szállítók, partnerek – adatai egyetlen helyről elérhetők. A CRM révén a különféle csatornákról (közösségi média, levelezés, LinkedIn, névjegykártya, stb) származó kontaktok egységesen kezelhetők.

Az ügyfelek megismerése

Az adatok kiaknázásával pontosabb ügyfélprofilokat állíthatsz fel; ezek alapján szegmentálhatod ügyfeleidet; és eldöntheted, hogy mely demográfiai csoportok kínálják a legtöbb lehetőséget. A jól ismert ügyfelek számára pedig az ügyfélélmény is személyre szabható.

Jelentések készítése

A rendszerben lévő információkból számtalan különféle riport állítható elő a marketingre, a kampányokra, az értékesítésre és az ügyfelekre vonatkozóan. Kiderülhet, hogy mi vált be, és hogy hol vannak a problémák, ebből pedig az, hogy mely befektetések térültek meg igazán. Az értékesítési tevékenységről és trendekről keletkező adatok alapján azonosíthatók a problémák és javítható a sales folyamata.

Időmegtakarítás

A CRM használatával számtalan apró-cseprő adminisztratív feladattól megszabadulhatsz, így több időt fordíthatsz a kapcsolatok ápolására és a vállalkozás fejlesztésére.

Nagyobb bevétel

Ha közelről figyelemmel tudod követni az értékesítési tevékenységet, irányítani a sales csapatot és javítani az ügyféltámogatást, akkor többet fogsz eladni és javul a jövedelmezőséged. Ennyi.

Manapság már számos, kimondottan a kisvállalkozások igényeihez (és pénztárcájához) igazított CRM-rendszer érhető el a piacon. Olyan sok van belőlük, hogy nem is egyszerű választani. Az alábbiakban adunk pár támpontot arra, hogy mire figyelj, amikor CRM-szoftvert keresel, és bemutatunk néhányat a legjobb magyar és külföldi megoldások közül.

Szóval, melyek a legfontosabb szempontok?

Egyszerű használhatóság

Amikor az embernek vállalatot kell vezetnie, nem igazán ér rá egy bonyolult szoftver használatát tanulni. Az egyszerűség és könnyű használhatóság rendkívül fontos. A platform ne igényeljen hosszú oktatást, legyen magától értetődő a kezelése és tegye könnyen elérhetővé a szükséges információkat.

Testre szabhatóság

Korántsem baj, ha egy szoftver nagyjából előírja, hogy mit és hogyan érdemes csinálni. De minden vállalkozásnak megvannak a saját módszerei, szokásai, üzleti igényei. A CRM-szoftvert úgy kell megválasztani, hogy alkalmas legyen ezen igények kielégítésére, és módosítani lehessen benne bizonyos mezőket.

Automatizálás

Az ismétlődő feladatok automatizálása sok idődet szabadíthatja fel az igazán fontos dolgok elvégzésére. Különösen jól jönnek az olyan funkciók, amelyek automatizálják az adatbevitelt, az ügyfelek follow-upját és az információk frissítését.

Közösségi média eszközök

Nem csak jelen kell lenni a közösségi hálózatokon, hanem azt is folyamatosan figyelni kell, hogy az ügyfelek mit mondanak rólad, a vetélytársaidról és általában a piaci trendekről. Minden ügyfelet az általa preferált hálózaton érd el; a kritikákat ne söpörd a szőnyeg alá, hanem nyílt színen válaszolj rájuk; és mindeközben erősítsd vállalkozásod jó hírnevét.

Árazás

Nagyon nem mindegy, mennyibe kerül egy szoftver. A piacon elérhetőek ingyenes CRM-megoldások, amelyeknél viszonylag csekély havi díjért magasabb csomagra válthatunk. Vannak eleve fizetős termékek is, de szinte mindegyik kínál ingyenes kipróbálási lehetőséget, hogy eldönthessük, mennyire felel meg igényeinknek a szoftver.

És akkor jöjjön néhány példa a kisvállalkozásoknak szánt CRM-szoftverekre, magyar és angol nyelven.

MiniCRM

Talán a legismertebb hazai fejlesztésű kisvállalati CRM-szoftver a MiniCRM, ami több mint 1600 cégnél működik. A külföldi rendszerekkel szemben nagy előnye, hogy magyar nyelvű és a gyártói támogatás is kéznél van. Alapfunkcionalitása a legkisebbek számára is hasznossá teszi, de együtt tud nőni az igényekkel. Az értékesítési folyamat mellett támogatja a marketinget, az ügyfélszerzést, a számlázást és az ügyfélszolgálatot is, és integrálható különféle külső szoftverekkel (Gmail, Outlook, ShopRenter, Facebook, Google Apps). A vezető könnyedén tudja delegálni a feladatokat és nyomon követni azok végrehajtását, miközben a különféle automatizmusok leveszik a munkatársak válláról az ismétlődő feladatok terhét (például felszólító levelek kiküldése lejárt számlák esetén). A szoftver havi díjas konstrukcióban érhető el (a pontos árért egyedi ajánlatot kell kérni), viszont egyszerű regisztráció után ingyenesen is kipróbálható.

ForestCRM

Szintén magyar fejlesztésű termék a ForestCRM, amelynek fókuszában az értékesítés támogatása áll. Kínálatában megvan az összes szükséges funkció: a kontaktok nyilvántartása, az értékesítési folyamat támogatása az üzleti lehetőségek felkutatásától a szerződéskötésig, az ügyféltörténet nyomon követése vagy éppen a feladatok delegálása és a csoportmunka menedzselése. A teendők mind az Outlook, mind a Google naptárába megjeleníthetők, így senki nem marad le semmiről, a különféle jelentések pedig az elvégzett munka és az eredmények áttekintésében segítenek. 14 napig ingyen kipróbálható, utána három csomag közül lehet választani, 1.900, 4.900 vagy 16.900 forintos havi áron, 1, 4, illetve 20 felhasználóval. A mobil elérés külön pénzbe kerül.

SOMACRM

Alig öt éves múltra tekint vissza a SOMACRM, bár a mögötte álló cég 15 éves. A magyar vállalkozás külön is kínálja az értékesítési és az ügyfélszolgálati CRM-et, míg a teljes CRM az előző kettőt marketingeszközökkel is kombinálja. Kimondottan széles körű integrációs lehetőségekkel rendelkezik, a Gmailtől kezdve az SAP Business One-ig. Érdekessége, hogy van külön  megoldása kimondottan könyvelőirodák számára. Az árak 9.900 forint/hónál kezdődnek, de lehetőség van egyedi ajánlatok kérésére is.

HubSpot

Egyetlen CRM-listából sem hiányozhat a HubSpot CRM. A kisvállalkozások azért kedvelik, mert jó bevezetést kínál a CRM-rendszerek világába. A szoftver használata korlátlan számú felhasználó esetén is ingyenes, és ezért számos, bár inkább csak alapvető funkciót kínál. Ezzel együtt alkalmas e-mail marketingre, a munkafolyamatok kezelésére, a leadek nyomon követésére és az ügyfélkapcsolatok kezelésére több csatornán keresztül. Jól integrálható a G Suite-be és a Microsoft Office-ba, de más szoftverekkel (például Slack-kel) is könnyen meg tudunk osztani információkat. Ugyanakkor a testre szabási lehetőségei korlátozottak, és az igények növekedésével szükség lehet valamelyik kiegészítő csomagra (Marketing Hub, Sales Hub, Service Hub), amelyek mindegyike felhasználónként és havonta 50 dollárba kerül.

Insightly

A megoldás kiválóan integrálja a különféle CRM-funkciókat, a kontaktok kezelésétől a lead-ek követésén át a feladatok kiosztásáig. Üzleti elemzői funkciói mögött a Microsoft Power BI áll, és képes a korábbi és a valós idejű adatok egyidejű elemzésére, amelyek eredményét könnyen értelmezhető felületeken jeleníti meg. Előnye még, hogy közvetlenül integrálható a Google G Suite-be és a Microsoft Office 365-be. Két felhasználóig ingyenes (bár ekkor némiképp korlátozott például a kiküldhető e-mailek vagy a létrehozható egyedi mezők száma), a többi csomag 29, 49 és 99 dollárba kerül felhasználónként és havonta.

Freshsales

A Freshsales az átfogó, az ügyfélmenedzsment minden aspektusára kiterjedő Freshworks 360 csomag CRM-komponense. Az eleinte viszonylag könnyen használható – viszont az összetett funkciók terén már nem annyira intuitív szoftver automatikusan kiszedi a leadeket az e-mailekből, a leadeket saját szempontok szerint osztályozhatjuk, e-mail kampányokat futtathatunk. A beépített telefonos modul automatikus tárcsázást és hívásrögzítést is kínál. A négy csomag 12-79 dollár/felhasználó/hónap áron érhető el, de mindegyikhez jár 21 napos ingyen próba.

Zoho CRM

Egyszerű kezelőfelülete, testre szabható moduljai és a közösségi médiához kapcsolódó funkciói népszerű eszközzé tették a Zoho CRM-et a kisvállalkozások körében. Ez is alkalmas lehet a CRM-mel, mint műfajjal való ismerkedésre, hiszen három felhasználóig ingyenes változatban is elérhető, noha ebből hiányoznak bizonyos funkciók (például a tömeges e-mail küldés) és a beállítási lehetőségek sem olyan széles körűek. A fizetős verziók (12, illetve 35 dollárért havonta és felhasználónként) egyebek mellett értékesítési előrejelzésekkel és a KPI-ok részletes nyomon követésével kínálnak többet.

Streak

Különleges megközelítést alkalmaz a Streak: gyakorlatilag a levelezésünket (a Gmailt) vértezi fel különféle eszközökkel és alakítja azt át CRM-platformmá. Csak le kell tölteni a megfelelő Chrome-kiterjesztést és/vagy a mobil appot, és onnantól kezdve egyetlen mozdulattal elérhetjük az levelesládánkat és az összes szükséges funkciót. Az integrációnak köszönhetően a Streak automatikusan kinyeri a szükséges információkat a levelekből és megkönnyíti az ügyfélre és az értékesítési folyamatra vonatkozó adatok naprakészen tartását. Egyéni verziója ingyenes, a fizetős változatok 49 és 129 dollárba kerülnek.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 0 / 5. Összes értékelés: 0

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Termékajánló

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Termékajánló

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.