Cápák között 9. adás összefoglalója – Hallatlanul, de nem haltalanul jó üzlet

A múlt heti adásban láthattuk, hogy milyenek a tejben, kávéban és csokiban úszó halak, megtudhattuk, hogy a víziló és a cápa mennyire jó barátok, és hogy Moldován András karjára varrnak-e valaha cápát.

Dalban mondta el

Szolga-Tóth Melinda bölcsiseket és ovisokat tanít angolul.  A hAngol program során saját dalaival, énekelve okítja a kicsiket, melyben kollégája, a kék színű, plüss víziló, Hippi segít neki. Melinda franchise-hálózatot szeretne kiépíteni, melynek jogát 1 400 000 forintért lehet megvásárolni tőle. Napi kétszer félórás foglalkozás havi 500 000 Ft bevételt tud hozni a vállalkozásnak. Egy gyerek havi oktatási költsége intézményes kereteken belül 5000 Ft.

Melinda 7 millió forintért cserébe 10% részesedést ajánlott fel. A Cápák szerint nagyon nehéz külsősként bekerülni a bölcsődékbe és az óvodákba. Melinda a jelenlegi járványhelyzet miatt online oktatásokat tart, melynek már 30 előfizetője van. A Nagyhalak szerint Melinda fantasztikus személyiség, aki kitűnően ért a tanításhoz, de az üzletet még neki is tanulnia kell. Ezért a Cápák a Yes Sir helyett a No Misst dúdolták, és elhúztak, mielőtt elhúzhatták volna Melinda nótáját.

Feketén-fehéren

Vecsei Károly szerelemprojektje a kávé körül forog. Marketingesként számos üzleti rendezvényen ivott ihatatlan feketét, ez ösztönözte arra, hogy elindítsa az Espresso Desket, mely egy mobil eszpresszóbár. A vállalkozás 2018-ban indult, amikor is 10 rendezvényen összesen 1,3 millió forint árbevételt ért el, majd a következő év 13,2 millió forintos bevételt hozott 40%-os árrés mellet. Egy rendezvényen 60 000 Ft tiszta profitja marad. 

Célja, hogy az újraéledő rendezvénypiacon minél több eseményen biztosíthassa a kávét. Bővíteni szeretné a vállalkozását, melyhez 10 millió forintot kér 13%-os részesedésért cserébe. Az összegből vásárolna egy új, professzionális pultot, továbbá szavatolni szeretné cége működését.

A Cápák a kávé hatására még a szokásosnál is éberebbek lettek, így nem kerülte el a figyelmüket, hogy a befektetésből bejövő haszon szabad szemmel alig látható. Ráadásul azt is nehezményezték, hogy Károlynak főállása van a vállalkozása mellett, és nem állt be a cége mögé teljes mértékben. Ennek az oka, hogy nem tudott megélni belőle, és pontosan emiatt nem akartak részt venni ebben a Cápák sem.

Édes élet

Demeter Klaudia és családja a Demeter Chocolate csokimanufaktúra megálmodói. Sajnos, miután cégvezetőjük 28 millió forinttal károsította meg őket, tartozásaikat hitelek útján tudták csak visszafizetni. Azonban a legnehezebb helyzetből is sikerült talpra állniuk. Csokoládéik 13 hazai és nemzetközi díj nyertesei, saját webshopjukon keresztül pedig még a járvány alatt is képesek voltak stabilan fejlődni. Tavaly 88 millió forintos nettó árbevételt értek el, a profitjuk pedig 18 millió forint volt. Legnagyobb problémájuk, hogy a jelenlegi gépparkkal képtelenek a növekvő igények kielégítésére. Szükségük lenne egy új gépsorra, amely megtízszerezné a termelést.

Ehhez 28 millió forintot szeretnének, melyért cserébe 10%-os részesedést adnának. Álmuk egy igazi dinasztia létrehozása. Balogh Péter szerint a családi vállalkozások adják a gazdaság egyik gerincét, és az értékrendjük hosszútávon jó hatással van a társadalomra. De ő céget szeretne eladni, ez pedig ellentétes Klaudia dinasztiaépítő vágyával, így kiszállt. A többi Cápa is úgy vélte, hogy nincs helyük egy családi vállalkozásban, így, bár a csoki nagyon is a fogukra való volt, nem akartak csokihalak lenni, egy csokinyuszikkal teli világban.

Elvarrt szálak

Orosz Sándor és Szmolár Márk vállalkozása, az Inkness a tetoválások ápolására épül. A márkát 2018-ban hozták létre. A természetes összetevőket tartalmazó ápoló krémek nem ragadnak, és nem hagynak zsíros érzetet maguk után.  Jelenleg 12-féle termékük van.

Árbevételüket 2020 végére megduplázták, így az 17,6 millió forintra rúgott. Céljuk egy igazi szuper brand létrehozása, mellyel lefednék a tetováláshoz köthető termékek és eszközök piacát. Az ápoló termékek mellett jelenleg egy sajátmárkás tűmodul tesztelési fázisában vannak. A közeljövőben öt új terméket szeretnének bevezetni, és a piaci jelenlétet akarják növelni. Szintugráshoz készülnek, amelyhez 20 millió forintra van szükségük, ezért 15%-os tulajdonrészt ajánlottak föl.

A fiúk a márkaépítés mellett még a krémkészítés alapjait is elsajátították, így egy vegyészmérnökkel közösen alkotják meg a termékeket. Folyamatosan tartják a kapcsolatot a tetoválókkal, így rögtön megtudják, ha új termékre van szükségük. Magyarországon közel 600 000 tetoválás készül minden évben. A külföldi piac is óriási, ráadásul sok magyar tetováló utazik ki külföldre dolgozni, akik magukkal viszik a termékeket, így már határon túli megrendeléseik is voltak.

A Cápák nagyra értékelték, hogy sikerült találniuk egy piaci rést, amit tökéletesen ki is tudnak szolgálni. Azonban az öt Cápából négy idegenkedett a tetoválástól. Moldován András azonban nem futamodott meg, és 33%-ért fel is ajánlott 20 millió forintot. Az ellenajánlat 30% volt, plusz egy telikaros tetkót is felajánlottak a Nagyhalnak, aki megjegyezte, hogy ha nem kötelező a tetoválás, akkor benne van az üzletben. A srácok bepróbálkoztak egy 5 éves visszavásárlási opcióval, de András ebbe nem ment bele. Ennek ellenére az üzlet megvalósult, így nem maradtak elvarratlan szálak.

A múlt heti adásban egy vállalkozás talált befektetőre, Szolga-Tóth Melinda pedig elnyerte a Telekom Digitálisan Tettrekész Díját.

Nézd meg Melinda kisfilmjét!

Szerző:
Kreatív Kontroll csapata

Pénteken ismét pénzszagra gyűlnek a Cápák. Semmiképp se hagyd ki!

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.