A múlt heti adásból megtudhattuk, hogy benne vannak-e a Cápák egy kis „dubajozásban”, és hogy a halak szíve tud-e a dobokért dobogni. Kiderült az is, hogy egy nagyhal lát-e fantáziát a nagyméretű ruhákban, és hogy mennyire illik a halhoz a csili.
Dubajozás Cápa-módra
Farkas Tibor egy balesetmegelőző rendszert hozott a Cápák elé. A Living Road egy csúszásmentes burkolat, melynek célja, hogy a gyalogátkelőhelyek előtt csökkentse a fékutat. Cégük árbevétele tavaly 40 millió forint volt. Tibor nem Magyarországon szeretné értékesíteni a burkolatot, ezért Dubaiban próbálkozna az eladással.
Prezentálni szeretne, továbbá létrehozna egy referenciaszakaszt. El is tervezte, hogy a prezentáció során be fogja mutatni Balogh Levente segítségével Magyarország legjobb ásványvizét, Tomán Szabina személyében az ország egyik legszebb hölgyét, és ráadásként még a csúszásmentes burkolatot is. Ehhez 50 millió forintra lenne szüksége, 30%-os részesedésért cserébe.
A Cápák nem hittek benne, hogy a siker egy prezentáción múlna, inkább több alázatot és jóval több munkát javasoltak Tibornak. Így a zebra ebben a formában nem volt ínyükre való, és elhúzták a csíkot.
Egy igazán ütős vállalkozás
Balla Tamás szíve a dobolásért dobog. A BeatOrbit stúdiójában hat játékos ül egy hatszög alakú asztal körül. Mindenkinek két dobja van, amelyeken különböző zenékre kell játszaniuk, a velük szemben ülő résztvevő mögötti vetítés alapján. Mindeközben lenyűgöző képi világ tárul a szemük elé. Ez tulajdonképpen nem más, mint egy törzsi dobolás XXI. századi köntösben.
Az élmény kitalálói Londonban nyitották meg első stúdiójukat, melynek tízezer elégedett felhasználója volt, és sorra érkeznek hozzájuk az ötcsillagos értékelések, ezzel is népszerűsítve a szolgáltatást. Mindez egy év alatt 80 millió forint bevételt hozott számukra.
Tamás a licence tulajdonosaként nyitott egy kétszobás stúdiót Budapesten. Célja a cég felvirágoztatása, és plusz két szoba létrehozása. Ehhez 20 millió forintra van szüksége, melyért cserébe 20%-ot ajánl fel cégéből.
Egy vendég 3990 Ft-ot fizet egy órára. Havi szinten a két szoba 7 millió forintot tud termelni, a működési költsége pedig havi 1 millió forint.
A Cápák úgy vélték, hogy ha az a négy személy, aki ezt az egészet kitalálta, nem akar részt venni Tamás itthoni üzletében, akkor ők sem szeretnének. Egyedül Moldován András szíve vert egyre gyorsabban az ötlettől, és fel is ajánlotta a kért összeget, de 33%-ért. Tamás pedig megköszönte és fogta a pénzt. Így megszületett az este első üzlete.
Magas szőke hölgy, cseppet sem felemás cipőben
Nádasdi Adrienn magassága miatt mindig kénytelen volt kompromisszumot kötni. Vállalkozása arra kínál megoldást, hogy a magas hölgyek is csinosan öltözködhessenek. A nők átlagmagassága Magyarországon 164 cm. Minden termék erre a méretre van gyártva, legyen szó kádakról vagy ruhákról.
Adrienn márkája, a TAU az elmúlt egy évben négy kollekcióval jelent meg. Terve egy basic kollekció és egy nemzetközi webshop létrehozása. Két év múlva napi 300 darabos csomagot szeretne eladni, melynek napi árbevétele 4 millió forint lenne. Ehhez 20 millió forintot kér 10%-os részesedésért cserébe. A kosarazó hölgy feldobta a magas labdát a Cápáknak, és azt várta, hogy delfin módjára játszadozzanak vele.
Tomán Szabina tökéletesen átérezte a problémát, de véleménye szerint az elmúlt pár évben ez a helyzet megváltozott, és egy magas hölgy számára sem jelent kihívást, hogy divatosan öltözködjék. Adrienn ráadásul egy nagyon széles célcsoportot határozott meg, hiszen szerinte képes olyan ruhákat piacra dobni, amelyeket szívesen viselnek a 20–65 év közötti hölgyek.
A Cápák szerint erre még világcégek sem vállalkoztak, de a legnagyobb ellenérzéseket az váltotta ki belőlük, hogy Adrienn rendezvényszervezőként egyáltalán nem ért ehhez a szakmához, és nem is kívánja megismerni azt. Amikor egy alapító nem ért a vállalkozásához, annál a Cápák szerint nincs rosszabb, így ezt az inget nem vették magukra.
Az erős legyen veletek
Koletán Gergely nem hagyta parlagon nagyszülei földjét, és csilipaprika-termesztésre alkalmas birtokká alakította azt. A Chiliyard szülőatyja Írországban találkozott egy mexikói lánnyal, és bár a lányt nem, a csiliszeretetet magával hozta Magyarországra. Mivel itthon nem talált megfelelő paprikát, elkezdte saját maga megtermelni és előállítani a csípős finomságokat. 2020-ban 6000 tő palántát nevelt három sátor alatt. Ma már 16-féle, ízekben és textúrákban eltérő terméke van. 2019-ben magánszemélyeknek történő értékesítéssel kistermelőként közel 5000 üveget adott el, 10 millió forintos forgalmat hozva. A termékek fogyasztói ára 980 és 2600 Ft között mozog, a nyeresége rajtuk 40%.
Gergely 12 millió forintért jött, ezért 20%-os üzletrészt kínált. Az összegből a jelenleginél háromszor nagyobb helyet szeretne, és a személyzetet is bővítené. Az álma, hogy a kislánya láthassa termékeit a boltok polcán.
A Cápák még a kóstolás után is csípték Gergely ötletét, ami kölcsönös volt, mert a csili bizony könnyeket csalt még a legkeményebb Nagyhal szemébe is. A Cápák mégsem kapkodtak a csili után. Moldován András sem akart befektetni az üzletbe, de felajánlotta, hogy az étlapjára felkerül egy Chiliyard burger, segítve ezzel a cég ismertté válását.
Így egy vállalkozás talált befektetőre, Koletán Gergely pedig elnyerte a Telekom Digitálisan Tettrekész Díját.
Szerző:
Kreatív Kontroll csapata
Nézd meg Gergő bemutatkozó kisfilmjét!
Pénteken ismét pénzszagra gyűlnek a Cápák. Semmiképp se hagyd ki!
Mondd el véleményedet a cikkrőlMondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!
Átlag értékelés 0 / 5. Összes értékelés: 0
Legyél te az első, aki értékeli a cikket!