Cápák között 2-3. adás összefoglalója – Dupla támadás

Múlt héten kétszer is összegyűltek a Cápák, hogy rávessék magukat a legízletesebb falatokra. Láthattuk őket ölelkezni, bebizonyították, hogy egy ragadozó is szeretheti a zöldségeket, és hogy a legfinomabb süti is fel tudja borzolni a kedélyeiket.

Ágyban, párnák közt

Nyírő Anita grafikus egy fárasztó nap után álmodta meg Mucit, a formatervezett ölelőpárnát. Moldován András volt a legbátrabb, és egyből karjai közé kapta Mucit, aki alaposan felmelegítette őt, majd az összes Cápa kipróbálta a környezetbarát ölelést.

Anita nemzetközi piacra készül párnáival, amelyek szerinte a mostani járványhelyzetet is sokak számára megkönnyíthetik. Muci ára 25 000 Ft, és idáig 8 darab talált gazdára, a terv pedig havi 20 eladás lenne. A Cápáktól 5 millió forintot kért 10% részesedésért cserébe, melyből marketingre 2,5 millió forintot szeretne költeni.

Balogh Péter szerint ebbe a vállalkozásba csak akkor szabad befektetni, ha már van értelmezhető bevétele. A Cápák, bár nagyon megkedvelték Anitát, nem szálltak be a párnái közé.

Ne kosarazz ki!

Csorba Noémi kommunikációs szakember, a hazai ízek nagykövete, a Falusi Kosár megálmodója. Egyszemélyes vállalkozásának legfőbb célja, hogy visszaadja az emberek számára a valódi ízeket. Családja harmadik generáció óta foglalkozik zöldségtermesztéssel, innen jött az ötlet, hogy létrehozza a Falusi Kosár webáruházat, amely Csongrád-Bokros és térségének kistermelőit fogja össze. Jelenleg 20 kistermelővel működik együtt, akikhez minden csütörtökön ellátogat, begyűjti a friss zöldségeket, gyümölcsöket, tojást, lekvárokat és mézeket, majd Budapestre szállítja azokat, a megrendelői részére. Egy átlagos kosár értéke egy év alatt 3000 Ft-ról 10 000 Ft-ra nőtt, és 30%-os nyeresége van rajta. A vállalkozásának átlagosan havi 1,5-2 millió forintos forgalma van.

A felépített rendszer nagy előnye, hogy nincs többhetes raktározás, hanem azonnal a fogyasztóhoz kerül a friss áru. Noémi különféle digitális megoldásokkal igyekszik a vásárlóit a lehető legközelebb hozni a termelőkhöz. Vevői a Facebookon írhatják le pozitív és esetleges negatív tapasztalataikat, melyek elősegítik, hogy Noémi folyamatosan képben legyen a vásárlói igényeivel, és ennek megfelelően tudja fejleszteni szolgáltatását. Ezeknek az interneten terjedő pozitív vevői véleményeknek köszönhetően mára már 50-60 családból álló, visszatérő vásárlói bázissal rendelkezik. Noémi érzi, hogy változnia kell, és nem szabad ennyire a saját kezében összpontosítani a szálakat, hiszen ez gátolja növekedését. Ezen szeretne változtatni a Cápák segítségével, akiktől 5 millió forintot kér, 10%-os részesedésért cserébe. 5 év múlva szeretné lefedni a teljes budapesti agglomerációt és több nagyvárosban is létrehozna átvételi pontokat. Az éves haszon jövőre tervei szerint 41 millió forint lenne.

András mentorálást ajánlott Noéminek, de úgy döntött, nem száll be. Levente volt az első befektetőjelölt, majd beindult a lavina, és sorra jöttek a kedvező ajánlatok. István és Péter 15%-ért cserébe ajánlotta fel az 5 millió forintot, Szabina pedig elfogadta az eredeti ajánlatot. Noémi döntött, Levente és Szabina ajánlatát nem kosarazta ki, továbbá örömmel elfogadta András mentorálási segítségét is. Így pár könnycseppel szegényebben, de három Cápával és 10 millió forinttal gazdagabban távozott.

Kockahas a „Kockáknak”

Földi Dominik és Nagy Gergő informatikusok, akik megalkották és a Cápák elé hozták a Helcsit, amely egy személyre szabott online életmódváltó program, informatikusok részére. Dominik és Gergő saját bőrükön tapasztalták meg a „kockák” legfontosabb problémáit. A sok ülőmunka, a rendszertelen evés és a sok stressz náluk is megtette káros hatását. A programban résztvevők több okos eszközt kapnak, le kell tölteniük pár alkalmazást és életmódnaplót vezetnek. Chaten keresztül pedig folyamatosan szakemberek segítik őket.

3 év alatt 250 millió forint profitot szeretnének realizálni, 2600 informatikus bevonásával. A program három hónapra annyiba kerül, mint egy okostelefon, így véleményük szerint megfizethető a célcsoport számára. Mentorálásért és 25 millió forintért 10%-os részesedést ajánlanak a Cápáknak.

Az első évben 240 ügyféllel szeretnének együtt dolgozni, akik átlagosan kétszer veszik igénybe a három hónapra 300 000 forintba kerülő szolgáltatást. Ezt az összeget a Cápák gyomra nem tudta megemészteni, így a fiúk étrendjéről valószínűleg egy időre lekerülnek a halak.

Piszkos munka

Nagy Antal és Nagy Gábor testvérek, akik már 25 éve professzionális ipari tisztítószerek gyártásával foglalkoznak. Tavaly 1,2 milliárd forintos forgalmat realizáltak, melyből a webáruházukon keresztül 96 millió forintot értek el, 6000 regisztrált partner megrendelései által. A karbonsemlegesség problémája miatt egyre inkább az ökotermékek felé fordul a piac, így kifejlesztettek egy ökotisztítószer-családot. 99,9 millió forintért cserébe 3%-os részesedést adnak a Cápáknak, mely összeget az ökodivízió felépítésre fordítanák. A kapott befektetési összeg – véleményük szerint – 5 év múlva háromszorosan fog megtérülni. A saját tőkéjük tavaly 260 millió forint volt.

A Cápák nehezményezték, hogy magas osztalékot vesznek ki a cégből, ahelyett, hogy visszaforgatnák azt, és azzal sem tudtak egyetérteni, hogy egyáltalán nem foglalkoztak a brand építésével. Moldován András 100 millió forintért cserébe 5%-ot és 15 millió forintos osztalékelsőbbséget kért. Balogh Levente szintén megadta volna a kért összeget, de 20%-ért. Az ikrek végül András ajánlatát fogadták el.

Az este így két vállalkozó is befektetőre talált, a Telekom Digitálisan Tettrekész Díj nyertese pedig Csorba Noémi lett.

Nézd meg Noémi bemutatkozó videóját!

Born to be wild

Múlt héten kivételesen pénteken is találkozhattunk a Cápákkal. Az első vállalkozó, Fröhlich Balázs egyedi elektromos motorok tervezésével és gyártásával foglalkozik. Minden tudását az internetről szerezte be ezzel kapcsolatban. Vállalkozása beindításához 60 millió forintra lenne szüksége, melyért 12% üzletrészt adna. Balázs gyerekkora óta imádja a motorokat és érdeklődik a zöld technológiák iránt. Motorjait kézzel szereli össze, melyekhez betonból és fából készült alkatrészeket is felhasznál. Egy motor bekerülési költsége 7000 dollár, a piaci ára pedig kicsit kevesebb, mint ennek az összegnek a duplája. A befektetésből fedezné a piacra lépés, és az első piaci termék fejlesztési és engedélyeztetési költségeit, továbbá a külföldi piacra történő kijutást.

Balogh Levente szintén nagy rajongója a motoroknak, de Balázs gépei nem nyerték el a tetszését. Szerinte ezek inkább robogónak minősülnek, hiszen a végsebességük is csupán 50 km/h. Ráadásul mivel az engedélyeztetés 10 millió forintba kerül, még ez sem történt meg. Míg egy hagyományos elektromos robogó 600 000 forint körüli áron mozog, addig Balázs motorjai 4 millió forintba kerülnek. A Cápák szerint még tanulnia kellene, hiszen emberek élete múlthat a járművei biztonságos működésén, így nem szálltak fel Balázs motorjára.

Sütiből van a Hold

Hervai Vera, Glóner Ildikó és Aszalós Kinga a Cosmic Cake megálmodói. A sütés szerintük nem űrtudomány, hiszen előre bekevert alapanyagaikhoz csupán tojás és olvasztott vaj szükséges, és már kész is a házi finomság. Mindezt a vizuális és gasztronómiai élményt 3800 forintért vásárolhatják meg a háziasszonyok. Tavaly nyár óra 800 db sütialapot adtak el, melyből a nettó árbevételük 2 millió forint volt. Szeretnének a nagyobb áruházláncok polcaira is bekerülni a sütialapokkal, ezért 15 millió forintot kérnek 15%-os részesedésért.

Bár a hölgyek megpróbálták a sütikkel megédesíteni a Cápák szívét, Moldován András egyenesen szánalmasnak nevezte azt, ha valaki megveszi a terméküket. A Cápák szerint az üzleti tervük kiindulópontjai vágyak, nem konkrét számok, ráadásul a cash-flow és az eredmény fogalmai is keveredtek. Tomán Szabina 7,5 millió forintot adna 12,5%-os részesedésért, ha találnak még egy társuló Cápát. A sütik nem feleltek meg a többi Nagyhal ízlésének, így végül a hölgyek befektető nélkül maradtak.

Füstjelek

Szalay Ákos villamosmérnök és informatikus, aki a szemetelésre próbál megoldást kínálni. Egy motorozás alkalmával az ölében landoló csikk indította el a Csikk-Stop eljárás ötletét, mely képes azonosítani a szemetelőt, és a büntetés befizetéséig eltiltani a további cigaretta vásárlástól. 50 millió forintot szeretne, melyért 5%-os részesedést ajánl fel. Egy gravírozott, rozsdamentes acél kocka kerül bele a cigarettába, amely alapján be lehet azonosítani a szemetelőt. A csikkeket össze kell gyűjteni és eljuttatni Ákosékhoz, akik beazonosítják a bűnösöket.

Magyarországon 20 milliárd szál cigarettát forgalmaznak évente, melyből körülbelül 10 milliárd szál kerül eldobásra. Azonban arra a Cápák nem láttak megoldást, hogy Ákos azt is be tudja bizonyítani, hogy az adott csikk valóban el lett dobva, és nem egy kukából szedték ki. Az eljárás második része, hogy mivel minden dobozt kötelező egyedi azonosítóval ellátni, így az azt megvásárlót is azonosítania kellene az eladónak. Amikor már egy szurkolói kártya mintájára készült „dohányzókártya” is szóba került, úgy tűnt, a Cápáknak szükségük lenne egy szál cigire, hogy kicsit lenyugodjanak.

Balogh Levente szerint kettős megítélésű lehet az üzlet, hiszen az jelentené a legnagyobb bevételt, ha minél többen szemetelnének és emiatt minél több büntetést fizetnének. Így a Cápák füstölögtek egy kicsit, majd elálltak a befektetés lehetőségétől.

Hogy ne legyenek elvarratlan szálak

Horváth Dániel és édesanyja évek óta egy bérgyártást végző varrodát üzemeltetnek. Dániel egy őt ért támadás hatására fejlesztette ki márkáját, a Thorlend-Védőruházatot. Azóta küldetésének érzi, hogy ruháival megvédje az embereket. Speciális, kevlár–karbon szövésekkel megerősített ruhái támadások ellen védik viselőiket. Egy ruha ára átlagosan nettó 30 000 Ft. Egy éven belül 200 millió forintos nettó árbevételt és 8000 db eladott terméket tervez, öt év múlva pedig el akarja érni a 2 milliárd forintos átbevételt.

Bár szerinte nagyon széles a célpiaca, a Cápák ebben egyáltalán nem voltak biztosak. Moldován András le is vezette, hogy ha valaki nem jár állandóan ilyen mellényben, akkor egy átlagos kedden sem érdemes felvennie azt.

Dániel 15 millió forintért cserébe 10%-os tulajdonrészt ajánl fel, mely összeget automata gépek vásárlására használna fel. Lakatos István szerint előbb kellene eladni, és utána gyártósort kialakítani, de Dánielt erről nem tudta meggyőzni, így kiszállt. Egyedül Tomán Szabina látta meg a lehetőséget a ruhában a Cápák között, különösen magában a varrodában. Ő megadta volna a kért összeget, 30%-ért cserébe. Dániel ellenajánlata 20% volt, de Szabina kifejtette, hogy nagyon kicsi a bevétele, így ragaszkodik az ajánlatához, melyet Dániel ezután el is fogadott.

Az este így egy vállalkozó talált befektetőre, Horváth Dániel, aki a Telekom Digitálisan Tettrekész Díját is elnyerte.

Nézd meg Dániel bemutatkozó videóját!

Pénteken ismét pénzszagra gyűlnek a Cápák. Semmiképp se hagyd ki!

Szerző:
Kreatív Kontroll csapata

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.