Cápák között 10. adás összefoglalója

Cápák között Hello Biznisz

Az utolsó uszonyvillantás. Bár szinte még csak most kezdődött az első adás, máris elérkeztünk az évad utolsó epizódjához. A Cápák között tizedik adásában volt szó aprópénzre váltott álmokról, félig teli pohárról, kicsit keserűvé vált édességről és tisztára mosott autókról.

Tartsd meg az aprót…

Orszáczky István Spanyolországból érkezett a Cápákhoz. Mindig zavarta, hogy utazásai után különböző valuták maradtak nála, amelyek egy részét lehetetlen volt visszaváltani. A Midrate online közösségi pénzváltó ebben nyújt segítséget. Az oldalon keresztül árfolyamveszteség és kezelési költség nélkül lehet valutát váltani.

Az elmúlt három évben 5800 felhasználó regisztrált az oldalon, akik mintegy 2 milliárd forint értékben tettek ajánlatot. István nem kevesebb mint 120 millió forintot kért a Cápáktól, melyért cserébe a cég 30%-át ajánlotta fel. Árbevételük kereken nulla volt idáig. De ezt legalább minden különösebb erőfeszítés nélkül, bármikor megduplázhatják.

A Cápák nem értették, hogy ha összesen 50 felhasználó volt idén januárban úgy, hogy az oldal teljesen ingyenes volt, akkor vajon mitől lennének többen, ha fizetőssé válik. Így hát pénz beszélt, a Cápák pedig tovaúsztak.

Félig üres pohár

Bakos Krisztina, Nagy Dávid és Szilágyi András egy okospoharat hozott a Cápák elé. Az egyszerhasználatos, eldobható papírpohár óriási mértékben terheli a környezetünket. A Clever cup teste újrahasznosítható műanyagból készül. A lelke pedig a szoftver, amely segítségével a pohárból fizetőeszköz válik. Már több mint 3000 poharat adtak el, melyből 2 millió forintos bevétele származott a cégnek.

Országonként 150 000 euró egyszeri bevételre tudnak szert tenni a licence értékesítéséből, a poharak eladásából és a havi díjakból. 30 millió forintért cserébe 7%-os részesedést ajánlottak fel.

A Cápák nem szerettek volna egy pohár vízben vagy kávéban úszkálni, így inkább nem csatlakoztak a csapathoz.

Szétolvadt álmok

Janovszky Márk, a Cloud 9 Ice Cream Desserts ügyvezetője és társtulajdonosa 20 millió forintért jött a Cápákhoz, melyért 10% tulajdonrészt ajánlott föl. A hétköznapi fagyizást szeretné magasabb szintre emelni azzal, hogy a pohárba zárt édességeik kétféle fagylaltot, tésztát, öntetet és díszítést tartalmaznak. A kisebb adag ára 750–950 Ft, a nagy adag 980–1280 Ft között mozog.

Az üzlet 2019 májusában nyílt. Azóta 16,5 millió forintos árbevételük volt, míg az idei évre 35 millió forintos bevételt terveznek. A Cápáktól kért pénzt eszközberuházásra, viszonteladói hálózat kiépítésére és reklámra szeretnék felhasználni.

A Cápák most nem véres, hanem édesszájúak voltak, így örömmel vetették rá magukat a Márk által hozott fagyikra. Elhangzott az évad egyik legjobb mondata is András szájából, miszerint a kölesgolyó nem pingponglabda, így ő ezzel a lendülettel le is pattant az üzletről.

A többiek is úgy vélték, hogy nagyon nehéz sikerre vinni egy újabb fagylaltot, így Márk támogatók nélkül maradt.

Csak lemosom, és már indulhatsz is

Kaczúr Áron nem kevesebbet szeretne, mint forradalmasítani az autómosást. A Cleango segítségével nem nekünk kell a mosóhoz menni, hanem az jön az autóhoz. 3 kattintással 1 percen belül lehet autómosást rendelni a belvárosban parkoló autónkhoz, melyet mindössze 4 deci víz segítségével varázsolnak tisztává. Ez egy hagyományos mosásnál 150 liter víz felhasználásával jár. Áronnak jelenleg 3 autómosó kollégája van, akik elektromos biciklivel mennek ki az autókhoz, így elkerülve a dugókat. A megrendeléstől számított 1 órán belül az autó így tökéletesen tiszta lesz.

Áron 30 millió forintért cserébe 10%-os részesedést ajánlott fel a Cápáknak. Céljuk az autómosás kétoldali piacterének megteremtése. Így betanított embereik, amikor ráérnek, beszállnak az autómosásba. 60 emberre lenne szükségük a szolgáltatás bővítéséhez. A Cápák 180 millió forint körüli évi bevételt számoltak a jövőre vonatkozóan és nagyon megtetszett nekik Áron vállalkozása.

Az évad utolsó adásában egyszerre négy Cápa akart magának egy nagy részt kiharapni ugyanabból a vállalkozásból.

Balogh Péter és Fehér Gyula 15-15 millió forintért cserébe 15-15%-ot, Balogh Levente 10 millió forintért cserébe 10%-ot, míg Moldován András 30 millió forintért 30%-ot kért. A férfi cápakvartett hamar feloszlott, amikor is Levente kiszállt, Andrást pedig visszautasította Áron.

Ellenajánlata Gyula és Péter részére szólt, akiktől 15-15 millió forintot kért 10-10%-os üzletrészért cserébe, majd 3 éven belül további 5-5%-ot vásárolhatnak meg, fejenként 15 millió forintért. A két Cápa ezt nem fogadta el. Az ajánlatuk 15-15 millió forint volt 15-15%-os tulajdonrészért cserébe. Ezt kiegészítették egy 2 éven belüli lehetőséggel, mellyel élve Áron 15 millió forintért 5% visszavásárlására jogosult. Ezt Márk el is fogadta, így megszületett az évad utolsó adásának első és egyetlen üzlete.

Az adásban egy vállalkozás talált befektetőre, Kaczúr Áron és a Cleango, akik elnyerték a Telekom Digitálisan Tettrekész díját is.

Bár most egy időre elúsznak a Cápák, nemsokára újra visszatérnek a 3. évaddal, melyre már várják a jelentkezőket!

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!