Cápák között 1. adás összefoglalója – Az első merülés

Hosszú várakozás után ismét itt az utóbbi évek egyik legnézettebb televíziós produkciója, a Cápák között üzleti show-műsor, amelyben újabb befektetők várnak arra, hogy a Cápák rájuk harapjanak. Az első adásban részesei lehettünk a drónok harcának, megismerhettünk egy igazán ennivaló vállalkozást és elmerülhettünk a fürdőruhák világában is. A show utolsó vállalkozója pedig bebizonyította, hogy lehet a Cápákból is igazi kezesbárányt varázsolni.

A 3. évad Cápái

A ragadozók nagy többsége ismerős lehet az előző két évadból, de idén is csatlakozott hozzájuk egy új Cápa, a Bravogroup Holding társalapítója és vezérigazgatója, Lakatos István.

Cápatársai a második évadból már jól ismert:

  • Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. tulajdonosa, a nemzetközi márkaépítés mestere;
  • Tomán Szabina, a magyarországi Toman Lifestyle tulajdonosa, a Toman életmódprogram megalkotója, az egészséges életmód nagykövete;
  • Balogh Péter, Magyarország legaktívabb angyalbefektetője, a Baconsult Kft. ügyezetője;
  • Moldován András, számos vállalat sikeres befektetője, a Livestocker állattenyésztési szoftver kitalálója, a szókimondó sertésmogul.

A Cápák mindegyike önerőből építette fel milliárdos vállalkozását, és a műsorban is saját pénzüket kínálják befektetésre.

A cápák kalauzhala, vagyis az üzleti show műsorvezetője ismét Kovalcsik Ildikó, azaz Lilu.

Drónok harca

Kovács György és fia, ifj. Kovács György mérnökök. Két találmányuk már díjnyertes, ezért nagy reményekkel jöttek a Cápákhoz, mely találkozástól minden idők legnagyobb befektetését várták.

Egy sporteszközt hoztak magukkal, mely segítségével egy új üzletágat és egy új e-sportot szeretnének megteremteni, a Huro-drónt. Ez egy vetélkedésre kész harci drón, lézerfegyverekkel, érzékelőkkel és egy vezérlőegységgel felszerelve. Ezt a játékot főleg stadionokban lehetne játszani. Az e-sport globális árbevétele csak Amerikában meghaladja az 500 milliárd forintot, így vállalkozásuk 8%-áért cserébe 500 millió forintot kértek a Cápáktól.

A Huro-drive egység segítségével a drón képes lövést leadni és számolni a találatokat. Bár idáig összesen nulla darabot sikerült értékesíteniük, idősebb Kovács György a Rubik-kockához hasonlította találmányukat, erőteljesen felkavarva ezzel az állóvizet a Cápák körül. Óriási terveik vannak, új sportágat szeretnének létrehozni egy saját világszövetséggel, de csak ahhoz, hogy az első eladható példány megszülethessen, másfél évre és 200 millió forintra lenne szükségük.

A Cápák szerint a gombhoz keresik a kabátot, ami túlságosan bizonytalanná teszi a befektetést, így inkább sorra tovaúsztak. De a két vállalkozó nem hagyta annyiban, rögvest bemutattak egy újabb befektetésre váró találmányt, egy kézmozdulatokkal vezérelhető telefont, azonban ezzel sem tudták megnyerni maguknak a nagyhalakat.

Ennivaló vállalkozás

Irimiás Gergő szülei 30 éve pékek, így ez a hivatás gyermekkora óta élete részévé vált. 25 évesen nyitotta meg első üzletét a Havanna lakótelepen, a Gerike lángossütödét, melynek specialitása a töltött lángos. Tavaly 12 millió forintos árbevételt ért el, melyet idén szeretne megtriplázni. Új szintre szeretne lépni, egy új egység megnyitásával, melyhez 5 millió forintra lenne szüksége tízszázalékos üzletrészért cserébe. A Cápák figyelmét nagyon nehéz volt megtartania, miután megetette őket lángossal.

Geri korábban az építőiparban dolgozott, és el is kápráztatta a Cápákat egy onnan hozott örök igazsággal, miszerint, „ha úgy marad, fal, ha ledől, akkor járda”. A jó étvágy és a jókedv így garantált volt, de egy jó falatnál többre nem vágytak a Cápák, akik úgy döntöttek, nem lesznek sült halak a lángosok között.

Úszni az árral

Viola Judit a divat világából érkezett. A ruhaipari szakember 27 éve dolgozik a szakmájában, és 2019-ben hozta létre saját márkáját, a Seachilit. Judit a női test anatómiáját figyelembe véve alkotja meg fürdőruháit, melyeket a környezetvédelem szem előtt tartásával PET palackokból készít, kókusz és fa kiegészítőkel ellátva. 100 millió forintos saját tőkét tett a befektetésébe, és pontosan ugyanennyire van szüksége a Cápáktól, hogy fenn tudjanak maradni. Mindezért 10%-os részesedést adna. Az összeget az értékesítés felpörgetésére és a gyártás finanszírozására szeretné fordítani.

1600 legyártott terméke van, melyből tavaly 200 darabot sikerült értékesítenie. A fürdőruhák a saját üzemében készültek, de a járványra való tekintettel a gépek nagy részét kénytelen volt eladni. A fürdőruhák 40 000 Ft-ba kerülnek, és ebben látták a Cápák a legnagyobb problémát. Balogh Levente szerint el kellett volna kezdenie a brand építését, és aszerint meghatároznia a termék árát.

Moldován Andrást felháborította, hogy Judit a mellrákos betegek részére készített kollekciót kívánja versenyelőnyként használni, így elsőként szállt ki. Hiába a víz mint közös, éltető közeg, a Cápák nem szerettek volna belefulladni a fürdőruhák által keltett örvényekbe, így gyorsúszásban távoztak.

Kezet rá

Kállai Jankót édesapja kísérte el a Cápákhoz. A 23 éves kecskeméti fiú tavaly indította el első vállalkozását, a Forever Handset. Az álma egy olyan cég megteremtése, amellyel sok ember megélhetését tudja biztosítani.

A legnehezebb helyzetben, a COVID-járvány alatt indította útjára kézszoborkészítő szettjét, mely az emlékek elkészítésének és megőrzésének egy teljesen új formája. Magyarország mellett Németországban és Ausztriában is elérhető a termék. A szett három hónap alatt bruttó 30 millió forintos árbevételt hozott, melynek egyharmada külföldről érkezett. Mindezt másfél millió forintos marketing költséggel érte el, mely termékenként 1000 Ft-ot jelent.

Jankó 10 millió forintot szeretne, leginkább raktárkészlet növelésre, és cserébe 10%-os tulajdonrészt ajánlott fel a Cápáknak.

Balogh Péter rögtön ki is próbálta a terméket, és miután kézbe vehette saját kezét, elárulta, hogy szerinte az igazi kihívást az jelenti, hogy ki képes online marketingből profitot csinálni. Így tett is egy ajánlatot. A kért összegért cserébe 20%-os részesedést várt, és az anyagi támogatás mellett mentorként is segítséget ajánlott Jankónak. A kérése csupán az volt, hogy az ifjú vállalkozó a következő két évben ne szálljon be új projektbe. Az új Cápa is tett egy ajánlatot, de ő is 20%-ot kért cserébe. Jankó 15%-os ellenajánlatokat tett, majd végül Péter és István megosztva nyújtottak kezet, mindösszesen 17,5 %-os részesedésért cserébe.

Így az este egyetlen befektetőre találó vállalkozója és a Telekom Digitálisan Tettrekész Díj nyertese is Kállai Jankó lett.

Nézd meg Jankó bemutatkozó videóját!

A héten kivételesen csütörtök és péntek este is pénzszagra gyűlnek a Cápák. Semmiképp se hagyd ki!

Szerző:
Kreatív Kontroll csapata

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 5 / 5. Összes értékelés: 1

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.