Az élő ételek varázsa és a természet szeretete – a pécsi NaTuri története

„Az vagy, amit megeszel” – tartja a mondás. A pécsi NaTuri családi vegyszermentes gazdaság és manufaktúra pedig jól példázza, hogy mindez igenis megvalósítható, csak egy kis odafigyelés és elszántság kell hozzá. A vállalkozás a „3T” elvét vallja, azaz, hogy tudatossággal és természetességgel olyan tiszta értéket lehet teremteni, amely az élet nehezebb időszakain is segíthet túllendülni, nem beszélve az egészségesebb – és ezzel boldogabb – létről. 

Dr. Turi Glória, a Kft. ügyvezetője pedig az élő példa minderre. Glóriából hihetetlen energia és életszeretet árad, pedig neki is megvoltak a maga nehézségei. „Minden jó, ha a vége a jó – valahogy így indultam én is” – kezd el mesélni. „Egy betegség vezetett arra, hogy életmódot – és ezzel étrendet is – váltsak. 

Ekkor ismerkedtem meg a tisztán növényi összetevőkből álló, nyers vegán étrenddel. Én ezeket élő ételeknek neveztem, mert 15 éve a ’nyers’ szó még félreérthető volt itthon. Tehát eleinte a betegség motivált. Búzafű, növényi hajtások, zöld levelekben gazdag turmixok fogyasztása – ez volt az elsődleges. Ugyanakkor mivel nehezen lehetett mindent beszerezni, ezért tanultunk, kísérleteztünk, olvastunk, nekiálltunk gazdálkodni. Néha könnyebben, néha nehezebben mentünk ezen az úton. A növények szeretete eleve ott volt a családunkban, de mi a végzettségünket tekintve ’kicsit’ messzebb kerültünk ettől a világtól. Én ugyanis eredetileg jogász-közgazdász vagyok, a férjem, Laci pedig villamosmérnök” – folytatja. 

Ma már viszont csak növényekkel foglalkozunk, pedig eleinte fel sem merült, hogy ebből önálló vállalkozás lesz. Azonban mivel egyre többen látták a javulásomat, így ezzel párhuzamosan a ’zöld’ italaimat, a ropogtatnivalóimat és a növényi hajtásokat kipróbálók száma is nőtt. Amikor ez már túllépett a ’baráti szívesség’ szintjén, akkor vettem a bátorságot, és elindultam egy addig számomra ismeretlen úton. Vicces helyzetek azért itt is adódtak, példának okáért alig tudtam elmagyarázni a hatóság embereinek, hogy mi is az az élő kenyér. Ebből tanulva a következő ügyfélfogadásra már különféle mintákat is vittem magammal. Ezzel együtt hazudnék, ha azt állítanám, hogy egyszerű volt elmagyarázni, mitől élő egy torta vagy keksz, ami csak aszalással készül. De rengeteg kóstolót is tartottunk előadásokkal összekötve, amik minden esetben sokat segítettek” – mosolyog Glória. 

És hogy milyen jó ötlet volt rálépni erre az útra, azt jól mutatja, hogy Glóriáék három éve pedig egy élelmiszeripari kisüzemet is kialakítottak, ahol az időközben felcseperedő gyermekik is besegítenek. Továbbá a pandémia is változásra ösztökélte őket, így rövid idő alatt létrehoztak egy webáruházat, bevezették a házhozszállítási szolgáltatást, a felszabaduló gyártási időben pedig elkezdtek a fermentálással foglalkozni. Utóbbi voltaképpen egy természetes erjesztési folyamat, amely egyrészt egészen egyedi ízt ad az ételeknek, másrészt az egészségre is jó hatással van. 

De rugalmasságuk a különféle újítások mellett másban is megnyilvánul. 2017-ben ugyanis nevet változtattak. Így lett az eredeti Csírák.hu-ból NaTuri. Ez egyrészt pontosabban kifejezi fejlődésüket, a vállalkozás üzenetét. A természettel, természetességgel való szoros összhang mellett pedig ott van a családnévvel való hasonlóság. „Érdekes, hogy sokszor nem is jönnek rá az emberek a saját nevünkkel való párhuzamra. Viszont jó látni a mosolyt az arcukon, amikor kiderül ez az összefüggés is” – árulja el Glória. 

A NaTuri tudatosságát pedig az is jól mutatja, hogy nagyjából 13 éve van honlapjuk, de jelen vannak az Instagramon is, Facebook-oldalukat pedig már 10.000-nél is többen követik. Glória lelkesedése és tudatossága pedig ezen a szinten is megmutatkozik, példának okáért még egy egyetemen tartott kurzuson is részt vett, hogy tényleg a maximumot hozhassák ki a modern technológiából. „Minden újabb digitális megoldás megkönnyítette a vevőinkkel történő kommunikációt. Ők pedig nagyon hálásak ezért, hiszen így jóval többen ismertek meg minket és termékeinket, valamint könnyebben megszólíthatjuk őket a mindennapokban is. Folyamatosan kommunikálunk Facebookon, Instagramon, hírlevélben és ott van a már említett honlapunk és webshopunk is. Ugyanakkor nem titok, hogy mindez folyamatos innovációt igényel, hiszen a különböző platformok és a vevői igények is állandóan változnak. Ehhez alkalmazkodva most már szakértők bevonásával fejlesztjük a digitális kommunikációnkat és tervben van a weboldalunk megújítása is.” 

Glória szerint a sikerhez azonban a személyes jelenlét is elengedhetetlen. „Rengeteg előadást, kóstolót tartottunk, a pandémia kezdetéig pedig az egyik budapesti kistermelői piacra is sokat jártunk. Manapság viszont alapvetően már az online felületeken kommunikálunk a vevőinkkel és a leendő vásárlóinkkal, megismertetve velük a nyers vegán világot. Legyen szó egészségmegőrzésről vagy például ételérzékenység miatti alternatív megoldásokról” – avat be Glória. 

És hogy mi az elismerés titka? „A sikeres vállalkozás mögött mindig egy csupa nagybetűs SZÍV áll, amely egy jó ötletben ölt testet. A megvalósítás pedig egy kreatív, összetartó csapat és sok-sok kitartó munka eredménye. TEgyél magadért, TEgyél az egészségedért! – mondtam mindig” – vallja Glória. „Vállaljuk fel a felelősséget önmagunkért, ezzel is példát mutatva. Attól még, hogy múlnak az évek, nem kell betegnek, rossz fizikai állapotban lévőnek lennünk. A betegség amúgy is csak átmeneti, nem pedig végleges állapot” – folytatja. „Mi elsősorban azokat szólítjuk meg, akik változtatni szeretnének – az útmutatást pedig mi (is) adjuk mindehhez. A termékeink mind prémium minőségű élő, nyers vegán ételek. Aszalt készítményeink, az élő kenyerek, chips-ek és kekszek, saját receptjeink alapján, vegyszermentes vagy bio alapanyagokból, kézi formázással és kíméletes aszalással készülnek. Így megőrzik a zöldségek és gyümölcsök valódi ízét. Kínálatunkban nyers vegán desszertek, torták, glutén-, laktóz-, cukor- és adalékanyag-mentes, sütés nélküli ínyencségek is megtalálhatók. A legfiatalabb – bár már 2 éve készülő – fermentált zöldségekből álló termékcsaládunk pedig az emésztésünknek is nagyon jót tesznek”. 

Glória úgy véli, minden egyes nap egy újabb kihívás és lehetőség, hogy változhassunk, hogy merjünk változtatni, másként élni, enni és szeretni. Különösen büszke rá, hogy sokan immár összekötik a NaTuri nevét az egészséges életmóddal és táplálkozással. Azt mondja, nagyon jó látni, amikor a vevőik rendszeresen visszatérnek hozzájuk és örömmel számolnak be az életükben beállt pozitív változásokról. „Szeretnénk minél több emberrel megismertetni ezt az életmódot, hogy ők is megtapasztalhassák ennek jótékony hatásait. Még akkor is, ha valaki alapvetően a megszokott étrendjét tartva, azt kiegészítve fogyasztja a termékeinket” – tér ki a közép- és hosszútávú terveikre. 

Másfelől viszont azzal is tisztában van, hogy sok még a feladat az egészségtudatos életmód népszerűsítését illetően. Céljuk, hogy valóban mindenki megismerhesse őket hazánkban. „Bár Pécsett, ahol az üzemünk is található, már jobb az arány, de országos szinten – így Budapesten is – bőven akad még tennivaló. Azt szeretnénk, hogy Magyarország bármely pontján el lehessen érni a termékeinket – ehhez egyébként folyamatosan keresünk partnereket. Továbbá a terveink között szerepel az is, hogy kávézókban, éttermekben is egyre több helyen ott legyenek a NaTuri élő édességek és hogy minél több emberhez eljuthassanak az egyéb termékeinkből készíthető, vegán „mindenmentes” finomságok is. 

Glória elszántságát és életútját látva azt hiszem, nem lehet kétség afelől, hogy mindez meg is fog valósulni. 

Mi mindent tanulhatsz Glóriától? 
  1. Légy kitartó! Glóriát a betegsége nemhogy elkeserítette volna, hanem pont ellenkezőleg, elkezdett új utakat keresni és soha nem vesztette el a hitét. 
  1. Merj váltani! A NaTuri a legjobb bizonyíték arra, hogy akár egy felkapott szakmát is ott lehet hagyni, ha elég elszánt vagy és tényleg tudod, mit akarsz. 
  1. Légy hiteles! Glória szívvel-lélekkel hisz abban, amit csinál és ez minden szempontból meg is látszik rajta. 
  1. Haladj a korral! Egy-egy új online csatorna kialakítása, a honlapod vagy a közösségi médiád frissítése akár új vevőket is hozhat számodra. 
  1. Tekints mindenre új lehetőségként! A NaTuri esetén például már a névváltozás is sokat számított – mind a tulajdonosok, mind a vevők szempontjából. 

Szerző:
Bodnár Zsófia – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 5 / 5. Összes értékelés: 6

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.