Az e-mail-marketing nem halt meg, csak felnőtt – 5 tipp, hogy hibátlan kampányt indíts 2020-ban

Olvasási idő 5 perc
Hb Kepek Cikk Hirlevel

Sokan gondolják úgy, hogy az e-mail-marketing idejétmúlt megoldás. Szerepét átvette a közösségi média, így az elektronikus levélben történő értékesítés a múlté. Ők azonban nagyobbat nem is tévedhetnének. A hírlevél egyre népszerűbb formátum, ha online marketingről van szó, és rengeteg kiaknázatlan lehetőséget rejt magában. Ezeket pedig mind a kis-, mind a nagyvállalkozások képesek lehetnek saját hasznukra fordítani.

Ebben a bejegyzésben mutatunk néhány dolgot, amik segíthetnek abban, hogy 2020-ban te is olyan ütős e-mail-kampányt indíthass, mellyel rengeteg új, aktív követőt és vásárlót szerezhetsz vállalkozásodnak.

Miért működik az e-mail-marketing?

Sokakban merülhet fel a kérdés: megannyi marketingcsatorna közül miért az e-mail az, aminek sikere lassan két évtizede töretlen? Hogyan lehetséges, hogy napjainkban népszerűbb, mint valaha? A válasz azonban igen egyszerű.

Az e-mail-marketing ugyanis:

  • költséghatékony,
  • automatizálható,
  • kis idő alatt sok embert érhetünk el vele,
  • nem utolsó sorban pedig személyre szabható.

Ha ezeket a tulajdonságokat képesek vagyunk megfelelő módon kihasználni, valóban az egyik leghatékonyabb onlinemarketing-eszköz van a kezünkben.

De hogyan is vágjunk bele egy tökéletes hírlevélkampány felépítésébe?

1. Használjunk profi hírlevélküldő rendszert

Ha szeretnél profi e-mail-kampányt építeni, ahhoz első sorban profi eszközökre lesz szükséged. Ennek érdekében rengeteg hatékony szoftver áll rendelkezésre a piacon, melyek mindegyike különböző, hasznos fejlesztésekkel segíti elektronikus levélkampányod felépítését.

A két legnépszerűbb megoldás a Mailchimp és az ActiveCampaign, melyeket kis- és nagyvállalkozások egyaránt szép számban használnak. De jó hírlevélrendszerért nem kell a szomszédba menni, hiszen olyan hazai programok közül is választhatsz, mint a Maileon vagy SalesAutopilot, esetleg a Webgalamb.

Ezek többsége segít abban, hogy hírleveleid könnyebben szabhasd személyre, és reszponzív megjelenést alakíthass ki nekik. Ez utóbbi különösen fontos, hiszen a legtöbb felmérés szerint a mobilos böngészők száma már javában meghaladta azokét, akik asztali számítógépről kattintanak a marketingajánlatokra.

A legtöbb hírlevélküldő alkalmazás különböző analitikai funkciókkal is rendelkezik, melyek segítenek abban, hogy a jövőben hatékonyabban, célirányosabban építhesd online kampányaidat.

2. A személyre szabott üzenet mindig hatásos

Ügyfeleid szeretik, ha kifejezetten nekik szóló ajánlatokkal szólítod meg őket. Hiszen ez is azt mutatja, hogy a márkád törődik a fogyasztóival. A perszonalizált üzenetek olyan húrokat pendítenek meg, melyek arra ösztönzik a célközönséget, ha épp nem is vásárolnak nálad, de pozitívan emlékezzenek a nevedre, és visszatérjenek hozzád.

A hírlevelek személyre szabása éppen ezért olyan témakör, mely folyamatosan pörög az online marketing világában. Azt is mondhatnánk, hogy trendek jönnek-mennek, de az e-mail örök.

Személyre szabás alatt persze ne csak arra gondolj, hogy feliratkozóid névre szóló leveleket kapnak tőled. Találj ki számukra egyedi ajánlatokat, készülj olyan akciókkal, melyek vásárlási szokásaik alapján a leginkább releváns kedvezményeket kínálhatják számukra!

A hatékony perszonalizáció elérésében a korábban említett hírlevélküldő programok is segíthetnek, de jó megoldás lehet a CRM-rendszer, melynek használatával korábban részletesen is foglalkoztunk.

3. Bánj óvatosan az adatokkal

Senki sem szereti azt, ha kéretlen üzenetekkel zaklatják. Ha levelesládája tele van olyan ajánlatokkal, melyek egyáltalán nem is érdeklik. Éppen ezért e-mail-marketingedet érdemes azokra az ügyfelekre építened, akik adataikat önként adták meg neked, és valóban érdeklődnek márkád, egyedi ajánlataid iránt.

Rengeteg módja van annak, hogy értékes hírlevél-feliratkozókat szerezz. Kiváló megoldás lehet, ha olyan kedvezményt kínálsz, melynek feltétele egy űrlap kitöltése és az e-mail-listádra való jelentkezés. De egy kifejezetten erre a célra létrehozott landing oldal is népszerű lehet.

Fontos azonban tudnod, hogy ha az adatokat más forrásból szerzed, az egyrészt az ügyfelek szemében erősen rombolhatja hitelességedet, másrészt előfordulhat, hogy olyan embereket bombázol hirdetéseiddel, akik egyáltalán nem tartoznak a célközönségedbe. Arról már nem is beszélve, hogy ez sok esetben az adatvédelmi törvények szempontjából is veszélyes lehet.

4. A forma és a tartalom is fontos

Egy igazán jó hírlevél abban különbözik a spamektől, hogy valóban hasznos információkat, értékes ajánlatokat tartalmaz. Ezek mellett esztétikusan, érdekesen, és könnyen átlátható módon van felépítve.

Egyszóval nem csak elvárja a célközönségtől a kattintást és a vásárlást, de értéket is kínál ezért cserébe.

Fontos, hogy egy jó hírlevélre nem szabad úgy gondolnod, mint egyszerű, száraz üzleti ajánlatra. Sokkal inkább egy szépen felépített, jó minőségű digitális kiadványként kell tekintened rá.

De hogyan lehet a hírleveled igazán értékes a célközönséged szemében?

  • Értesítsd őket időben aktuális akcióidról és ajánlataidról;
  • kínálj személyre szabott kedvezményeket;
  • a reklám mellett szolgáltass informatív, érdekes, vagy szórakoztató tartalmat.

Ez azért is fontos, mert ha hírleveleidre a felhasználók nem kattintanak rá, akkor az úgynevezett szürke zónába esnek, és az e-mail-kliensek egy idő után elkezdik őket egyszerű spamként kezelni, ami annyit tesz, hogy nem jelenítik meg őket feliratkozóid beérkező üzenetei közt.

Ennek érdekében persze nem csak a tartalom a fontos. Figyelj arra is, hogy leveled tárgya mindig ütős és figyelemfelkeltő legyen, azonban kerüld a hatásvadász, kattintásra éhes frázisokat. Ezek elsőre jó ötletnek tűnhetnek, azonban a tapasztalatok szerint nagyon kevesen klikkelnek rájuk, magas visszafordulási aránnyal rendelkeznek, és épp az ellenkezőjét éred el velük annak, amit valóban szeretnél.

És persze az sem mindegy, hogyan néz ki egy általad kiküldött hírlevél. Legyen látványos, és sokkal inkább magazinszerű, mintsem egy olcsó szórólapra vagy száraz, hivatalos levélre emlékeztessen.

Szerencsére a legtöbb, fentebb is említett hírlevélküldő rendszer kiváló lehetőségeket biztosít leveleid vizuális megtervezésére is. Sok sablon közül válogathatsz, és azokat elképzeléseid, valamint célközönséged igényei szerint is személyre szabhatod.

5. A lényeg, hogy közös hullámhosszon legyünk a célközönséggel

Végeredményben elmondhatjuk, hogy nem az számít, hány feliratkozód van, hány e-mail-címre tudod hetente, havonta, vagy épp évente kiküldeni ajánlataidat.

A kevesebb, ámde aktív feliratkozó sokkal többet ér, mint a rengeteg inaktív név egy e-mail listán.

Ha túlzottan sok, felesleges címre koncentrálsz, azzal épp az ellenkezőjét érheted el annak, amit valóban szeretnél. Az agresszív kampányokkal könnyedén kerülhetsz a spamek közé, és rombolhatod le vállalkozásod renoméját.

Fontos, hogy mindig a releváns ügyfelekre koncentrálj, és törekedj arra, hogy hírleveleid, e-mail-alapú kampányaid ne csak kérjenek, de adjanak is. Egyszóval érdemes legyen megnyitnia azokat a célközönségnek.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 3.5 / 5. Összes értékelés: 4

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.