A vállalkozói lét egy életérzés

Kkv 011 Cikk Kepek Healthy Cleaning 2

A magas minőség, az ügyfélközpontú szolgáltatás, a kollégákra való odafigyelés és a környezettudatosság is központi elem a Healthy Cleaning és a Hyla Magyarország esetében – többek között ez is kiderült Seres Szilárd szavaiból. A Telekom Tettrekész díjas vállalkozó őszintén beszélt sajátos marketingfelfogásáról, illetve az üzleti életben szükséges őszinteségről is.

Hogyan kapcsolódik össze a Healthy Cleaning és a Hyla?

A Hyla terméket 1994-ben még édesapám kezdte el Magyarországon forgalmazni, főleg lakossági értékesítés formájában. Én 2016-ban csatlakoztam a céghez, és miután elkezdtem átlátni a cég működését, akkor felmerült bennem egy kérdés: miért nem adunk el gépeket cégeknek? Aztán jobban beleláttam a dolgokba és megértettem: a cégek nem gépparkot, hanem szolgáltatást vesznek. Ezt követően állítottam össze egy, a Hyla-ra épülő szolgáltatást. Ez lett a Healthy Cleaning. Így jött az ötlet, hogy a gép szolgáltatását adom el cégeknek és a későbbiekben olyan plusz dolgokkal bővítettem a szolgáltatásom, mint amilyen például az egyedi videós minőségbiztosítási rendszer.

Ha jól érzékelem, a Healthy Cleaning és a Hyla esetében nem csak egy gépről, hanem egy filozófiáról, egy ökoszisztémáról szó van.

Ez így van, a Hyla egy környezetbarát levegő- és helységtisztító berendezés, ami köré felépítettem egy szolgáltatást. Fontos szempont volt a szolgáltatás kialakításánál a magas minőség biztosítása és a környezetbarát működési elv. A klasszikus takarítás során a takarítók a környezetre és saját magukra is ártalmas vegyszereket használnak. Mi viszont vegyszerek nélkül, pusztán vízzel takarítunk, miközben a levegőt is tisztítjuk. Hatalmas előnyünk a piacon, hogy olyan berendezéssel végezzük a munkánkat, ami egyedülálló módon rendelkezik az ANTSZ minősítésével, ami szerint takarítás közben valóban tisztítjuk a levegőt is. Ráadásul most bővült a palettánk egy új takarítási formával a gőzöléssel. Egy új eljárás segítségével 170 fokos szárazgőzzel tudunk takarítani, illetve felületeket fertőtleníteni mindenféle adalékanyag nélkül, pusztán sima csapvíz felhasználásával. Így káros környezeti terhelés nélkül vagyunk képesek elpusztítani a baktériumokat. Mindez nem csak környezetbarát, de pénzügyileg is jobban megéri az ügyfeleink számára. Illetve nem elhanyagolható szempont még az sem, hogy ezzel óvjuk a munkatársaink egészségét.

Hogyan?

A takarítói életpályamodell nem egy életbiztosítás. Több statisztika is azt mutatja, hogy a főállású takarítók jóval korábban elhaláloznak, mint más fizikai munkát végzők, illetve szenvednek a foglalkozásukkal összefüggő betegségekben. Hiszen rengeteg káros hatásnak teszik ki magukat, elég csak a portörlés és porszívózás közbeni szálló-, illetve mikropor belélegzésre, vagy a vegyszeres fertőtlenítés közbeni káros anyagokkal való érintkezésre, letüdőzésükre gondolni. Gondolj csak bele, hogy az otthoni takarításnál milyen vegyszereket használnak az emberek, nem hogy egy kórház fertőtlenítésénél… A Healthy Cleaning-nél éppen azért fektetünk nagy hangsúlyt a kollégáink egészségére és képzésére, hogy megértésék a folyamatokat és magasabb minőséget tudjanak generálni általa. Többek között ezt és a környezetbarát szemléletet tartom nagyon fontosnak.

Szexibb ma egy termék, egy szolgáltatás, egy márka, ha ilyen gondolattrendszer van mögötte?

A szexi szót nem használnám. Inkább úgy látom, hogy azok az ügyfelek, akik tudatosabbak, igényesek és minőségibb szolgáltatásokra vágynak, egyre inkább keresik az olyan megoldásokat, mint amit mi is kínálunk. Az lassan már nem plusz, hanem alapelvárás, hogy ezek a technológiák vagy szolgáltatások fenntartható modellben működjenek és környezetbarát megoldások legyenek. Az elmúlt 25 évben a családom ennek szellemében vállalkozott. 1990-es években is ugyanezt vallottuk és most is.  Szerencsére az idő minket igazolt, és az utóbbi időben a köztudatba is egyre inkább beépült ez a fajta gondolkodás. Bízom benne, hogy mindez idővel meghatározó üzleti modell lesz. Persze ez szorosan összekapcsolódik az ügyfélélménnyel is: például, ha valaki nagyobb összeget kifizet és egy magánkórházat választ kezelése céljából, akkor elvárja, hogy tisztaság legyen és azt ne úgy érjék el, hogy közben ő érezze a vegyszerek kipárolgásából eredő kellemetlen szagot. De ugyanez elmondható az igényesebb és minőségibb otthonok tulajdonosairól is.

Kkv 011 Cikk Kepek Healthy Cleaning 4

A szolgáltatásban megjelenő környezettudatosság, zöld gondolkodás belőled is fakad?

Igen, igyekszem környezettudatosan élni. A zero waste-től azért még messze vagyok. 😀

Miért lettél inkább vállalkozó, mint alkalmazott?

Olvastam korábban egy könyvet, amiben volt egy nagyon jó mondás: Soha nem leszel úgy független és szabad ember, hogy miközben alszol, nem gyarapszik a vagyonod. Tudom, hogy ezt a gondolatsort inkább a befektetések szempontjából érdemes átgondolni, de jó dolognak tartom, hogy úgy is tudok pénzt termelni, hogy például most itt ülök. Fontos gondolatnak tartom azt is, hogy az ember munkájának gyümölcsét ne más arassa le. Emellett a családom több generációra visszamenőleg vállalkozó típus. Ugyanakkor érdemes tisztában lenni azzal is, hogy vállalkozóként sokkal többet kell dolgozni, mint alkalmazottként, hiszen az ember ide-oda viszi a munkáját, folyamatosan a fejlődés vagy a stabil üzletmenet még gördülékenyebb kialakítása jár a fejében és akár reggel hatkor felébredve is a projektjein, feladatain gondolkozik. A vállalkozói lét egy életérzés.

Üzletileg hogyan fejleszted magad?

Jó kérdés. Mondanám, ami rám ragad, de ez ennél bonyolultabb.  Hiszem, hogy bizonyos aspektusból szerencsés vagyok, hiszen egy vállalkozó-kereskedő családba születtem, ahonnan könnyű magamba szívni a dolgokat. Ami nekem természetes volt a kezdetektől, az másoknak nem az. Akik vállalkozók akarnak lenni és nincs követendő példa előttük, nekik nehezebb a dolguk, hiszen meg kell tanulniuk azokat a dolgokat, amik számomra evidensek. Ezért iszonyatosan hálás vagyok az életnek, mert látom, hogy ez nagyon nagy előnyt jelent a számomra. Ami talán kézzelfoghatóbb taktika és amit mindenkinek ajánlani tudok: keressen meg kiemelkedő szaktekintélyeket és vállalkozókat már fiatalon és ne féljen tanulni tőlük. Én is így tettem már 15 éves koromtól. Meg fog lepődni az ember, mert a vállalkozók sokkal segítőkésszebbek, mint gondolnánk. Rengeteg ember volt rám így hatással és látott el olyan tudással, ami nekem se volt magától értetődő.  Innen is köszönöm nekik.

Tartod magad ahhoz a korábbi kijelentésedhez, hogy mindenkinek van egy ötlete, amit sikerre vihet?

Abszolút. Fenntartom ezt az állításom.

Ahány ember, annyi háttértörténet, motiváció és lehetőség… Mire alapozod ezt a sommás kijelentést?

Szerintem minden embernek van élete folyamán legalább két-három olyan ötlete, amiből ha kiválaszt egyet, akkor kemény munkával sikerre tudja vinni. Ha odateszi magát, nem adja föl a kezdeti nehézségek idején, túlhalad a nehezebb időszakokon, akkor sikere szinte garantált.

Számodra mit jelent a siker?

Azt, hogy elégedett vagy az életeddel. Persze ez mindenkinek mást jelent.

A vállalkozói létet sok mítosz lengi körül – több szabadság és függetlenség, nagyobb bevételek – miközben megvannak a nehézségek is. Te mikor, hogyan égtél meg, s hogyan léptél túl az akadályokon? Hogyan értél el oda, ahol most vagy?

Hű ez hosszú történet lenne, itt ülhetnénk napestig. A lényeg, nem szabad feladni bármilyen nehéz is. Hinned kell magadban és minden nehézségre úgy gondolni, hogy hol rejtőzhet benne a lehetőség. A vállalkozó nap mint nap kilép a komfortzónájából és ebből adódóan kihívásokkal szembesül. Szinte szükségszerű, hogy el kell sajátítania az előbb említett képességet, különben nem fogja szeretni, amit csinál. Úgy meg mi értelme? Ez nem könnyű, tudom. Nekem is jó sok időbe telt, mire ma már azt mondhatom, hogy így állok a dolgokhoz.   

Telekom Tettrekész díjas lettél, szerepeltél a Cápák közt című műsorban is. A negyvenmillió forintos befektetési ígéret után hogyan alakultak az elmúlt hónapok?

Sűrűn és nagyon izgalmasan. Amúgy végül nem született megállapodás.

Mi történt?

Anélkül, hogy jobban belemennék: a tárgyalások során egyre tisztábbá vált számomra, hogy a kezdeti megérzésem helytálló volt.

Azaz…   

Hogy nem létkérdés a befektetésszerzés. Illetve olyan paraméterekkel nem kötöttem volna jó üzletet. Azonban annak örülök, hogy a tavaszi időszakban sokat fejlődött a tárgyalástechnikám.

Hogyan lendültél túl azon, hogy tőkeszerzés nélkül ért véget számodra a műsor?

Viszonylag könnyen, hiszen – ahogy ezt akkoriban is említettem – nem a befektetésszerzés volt az elsődleges célom, hanem hogy megismertessem a cégemet.  

Mi a marketingstratégiád, hogyan adod el magad és a szolgáltatásod a piacon?

Megmutatom, hogy mit tud a Hyla.

Ennyi?

Igen, a gép eladja önmagát és a szolgáltatást.

Valahogyan mégis csak át kell adni az információkat, nem?

De. A helyszínen egy sales-es kollégával megmutatjuk mire képes a Hyla és az összes felmerülő kérdésre helyben tudunk válaszolni.  Abban hiszek, hogy a számok tisztázása után, a valódi tisztaság érzésének átadása a legfontosabb.

Ez hogyan működik a gyakorlatban?

Egy új helyszínre kiérkezve mindig kitakarítunk egy tisztának vélt helységet. Utána egyből kiderül, hogy az addig tisztának hitt helységben milyen szennyeződések voltak a padlón, az ablakon és főleg a levegőben. Ezt követően megmutatom az egyedülálló minősítéseinket, certifikációinkat és beszélünk arról, hogy a Hyla és a köré épülő szolgáltatás az ügyfelek számára időt, energiát és pénzt takarít meg.  Mert ugyanazon az áron jobb és magasabb minőséget tudnak megvásárolni. Ezután egyértelművé válik, hogy a szolgáltatást sikerült-e értékesíteni. A piacon nagyon sok a marketing-bullshit, mindenki mond magáról mindent, a termékét az egekbe dicséri, a szolgáltatásáról már nem is beszélve. Én azonban csak akkor teszek így, ha kérdeznek. Első körben inkább megmutatom az egyedülálló, ANTSZ által kiadott minősítésünket, a pulmanológusok szakvéleményét és ajánlásait, illetve az egyéb hazai és külföldi független laborok minősítéséit. Ez mindennél többet elmond a Hyla-ról és a Healthy Cleaningről. Az az álláspontom, hogy a konkrétumok beszéljenek, ne a mézes-mázas marketing dumák.

Kkv 011 Cikk Kepek Healthy Cleaning 5

Országos lefedettségben, vagy inkább budapesti fókusszal dolgoztok?

A forgalmazás országos lefedettségű, a szolgáltatás egyelőre csak Budapesten érhető el. Persze nyitott vagyok minden lehetőségre. 

Különutas gondolkodónak, eléggé karakánnak tűnsz… mennyire elfogadott ez a fajta őszinteség az üzleti életben?

Teljesen. Sőt az ügyfelek igénylik is ezt. Egyre inkább azt figyelhetem meg, hogy kialakult egy minőségre vágyó, ár-érték arányra odafigyelő, tudatos fogyasztói réteg. Régebben még meglepő volt ez a fajta hozzáállás, de ma már sok esetben elvárás.  

Vállalkozó és etikus hacker vagy, filozófia szakra jársz és érdekel a jövőkutatás is. Hogyan fér meg egymás mellett ennyi identitás, hogyan hangolod össze őket?

Egy életem van, soha nem leszek már huszonhárom éves és szeretnék teljes életet élni. Mire várjak?

Miből gyűjtöd az inspirációt, mi az, ami feltölt, tovább visz?

Mindig változó, hogy mi motiválja, inspirálja az embert. Engem most éppen a mágneshorgászat tölt föl. Bedobok egy mágnest a vízbe, kihúzom s meglátom, hogy mit ad a titokzatos és rejtélyes mélység… Azonban vannak állandó motivációk és inspirációk is. Ilyen például a szüleimmel való mélyebb beszélgetések, az utazás és a párkapcsolatom is. Nagyon sok pozitívumot kapok a barátnőmtől, ezért nagyon hálás vagyok neki.  Számomra az utazás kiskorom óta egyfajta állandó feltöltődést jelent. Nagy hangsúlyt fektettek a szüleim arra, hogy sok helyre elutazzunk és megismerjünk más kultúrákat, szemléleteket. Ez azóta is megmaradt bennem. Volt ugyan egy rövid időszak, amikor nehezebben tudtam utazni, de szerencsére ma már visszaállt minden. Például csak ebben a felévben 3 kontinens 7 országába voltam, illetve fogok utazni.  Fontos számomra, hogy törekedjek teljes életet élni.

Számodra mit jelent a teljes élet?

Ragadj meg minden lehetőséget, légy nyitott és tettrekész.  

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!