A bizonytalan vállalkozói létet választotta a banki karrier helyett – Görgényi Ágnes és a Kálium Vendégház sztorija

Hosszú utat járt be Görgényi Ágnes, de aztán szinte egyetlen pillanat alatt döntötte el, hogy otthagyja a több mint két évtizedes pénzügyi karrierjét, és kipróbálja magát a turizmus világában is. A Kálium Vendégház sikertörténete sokrétű: ott van benne az anyává válás és a munka-magánélet egyensúlyának kérdése éppen úgy, mint a világra való nyitottság és az újdonságra való igény is.

„Egyetlen pillanatra sem fordult meg a fejemben, hogy visszaforduljak” – így válaszolt Görgényi Ágnes az ezt firtató kérdésünkre, pedig az indulás vállalkozóként számára is tartogatott kihívásokat. Viszont a Kálium Vendégház sikerét éppen nyitottsága, céltudatossága és előre tekintő attitűdje vitte sikerre úgy, hogy a biznisz még a turizmust alapjaiban megrengető koronavírus-járványt is nem csak túlélte, de megerősödve jött ki belőle. Az alapvetően közgazdász végzettségű Ágnes több mint két évtizedet töltött el a banki világban, s noha az utolsó években már dolgozott benne egy lehetséges váltás érzése, a vendégház alapötlete és a megvalósulás között még eltelt néhány esztendő. Joggal merülhet föl a kérdés, hogy vajon mi vesz rá egy a szakmájában sikeres karriert építő nőt arra, hogy feladja a biztosat és belépjen a vállalkozók sokszor bizonytalanságokkal teli és küzdelmes világába?

„Nagyon szerettem munkámat és az ügyfeleimet, ugyanakkor valami újra és még izgalmasabbra vágytam, és nem úgy láttam magam, mint aki a banki karrierjéből megy nyugdíjba” – említette a váltás egyik okát Ágnes. Emellett viszont megjelent egy másik komoly tényező is, „hiszen az anyává válásom során egyre nagyobb kihívást jelentett a munkahelyi elvárásoknak való megfelelés, az anyaszerepem és a családi logisztika összeegyeztetése”.

A legfontosabb döntés

Noha a Kálium Vendégházként ismert mindszentkállai ingatlan már 2013-ban a család rendelkezésére állt, még öt év telt el, amíg az első vendégeket fogadhatta. Ágnes akkor találta magát igazán komoly döntési helyzetben, amikor egy másik pénzintézet megtalálta egy remek állásajánlattal. „Egyetlen perc alatt döntöttem el, hogy kiszállok és megvalósítom a vendégházzal kapcsolatos terveimet, ekkor már pontosan láttam benne az üzleti potenciált is”, emlékezett vissza. Tényleg csak dönteni kellett, mert a vállalkozók legfontosabb tulajdonságai – a nyitottság, a céltudatosság, a tervezési képesség – adottak voltak, ahogyan a Káli medence fantasztikus adottságai, valamint a jó paraméterekkel és fekvéssel bíró ingatlan is.

20210725 160105
Egy izgalmas időszak és egy pici félelem

Természetesen az indulásig még nagyon sok feladatot kellett kipipálni; volt munka a házzal, de közben az új helyzet magát Ágnest is próba elé állította. Időt és energiát, illetve anyagi ráfordítást igényelt az ingatlan oly módon való átalakítása, ami valóban alkalmas a vendégek magas szintű kiszolgálásra. Semmit sem bíztak a véletlenre, így az ingatlannal kapcsolatos tervezést és átalakítást helyi kivitelezővel oldották meg. Eközben pedig Ágnes egy merőben új helyzetben találta magát: több mint két évtizedes alkalmazotti lét után immár vállalkozóként ébredt reggelente egy addig számára ismeretlen területen. Az első időszak ugyan nagyon izgalmas volt, de rejtett némi félelmet is azzal kapcsolatban, hogyan is állja majd meg a helyét vállalkozóként. Ám az ezen való gondolkodás helyett inkább belevágott önmaga- és a vállalkozása fejlesztésébe.

Egy emberi kapcsolatokkal teli világ

Azt tudjuk, hogy vállalkozóként dolgozni egészen mást jelent, mint amikor alkalmazott munkavállalóként ott van alattunk egy biztonsági háló, például a szakmai támogatást vagy az anyagi biztonságot illetően. Ágnes számára az volt a legijesztőbb az indulás idején, hogy míg korábban egy csapat tagjaként szükség esetén mindig megvolt a lehetősége feltenni a kérdéseit, addig vállalkozóként ebből a szempontból egyedül maradt. Mint fogalmazott, „egy vállalkozónak elképesztően naprakésznek kell lennie, legyen szó az adózási ügyekről, marketingről, a gazdasági trendekről”. Egyfajta „külső szemként” mindig számíthatott a férje támogatására, meglátásaira, de egy vállalkozó alapvetően egyedül kell meghozza a döntéseit és viselnie azok következményeit. A turizmus világa szerencsére annyira nem állt távol tőle, mert közgazdasági tanulmányai előtt elvégzett egy idegenforgalmi ügyintéző és egy felsőfokú idegenvezetői képzést is, mely alapot adott az induláskor, és amelyből szerzett tudást a mai napig kamatoztathatja munkája során.

Ám Ágnes a kihívások ellenére is úgy érezte, mintha haza érkezett volna. Miután a tárgyalás és az ügyfelekkel való kapcsolattartás a banki munkájának is fontos része volt, a turizmusba átlépve nagyon könnyen ment számára a vendégekkel való kapcsolattartás. Nagyon pozitívan élete meg, hogy egy emberi kapcsolatokkal teli világba csöppent, pedig a turizmus és a pénzügyi szektor között zongorázni lehet a különbségeket.

Digitalizáció nélkül lehet, csak nem érdemes

A múltjából adódóan a vendégházzal kapcsolatos pénzügyi- és az üzleti tervezés nem okozott gondot, „egy igazán alapos üzleti terv nélkül bele sem vágtam volna”. Ám azért voltak olyan területek is, amelyek fejlesztésébe Ágnes komoly energiákat tett bele. Először is meg kellett alkotnia azt a rendszert, amivel elérheti a potenciális vendégkört. Ehhez hozzá tartozott egy SEO szerint felépített, vagyis keresőoptimalizált weboldal, ami a különböző szállásoldalakon való megjelenésével könnyítette meg a vendégszerzést. S mivel ma már szinte nélkülözhetetlen a közösségi média-jelenlét, folyamatosan képezte magát annak érdekében, hogy a lehető legtöbbet ki tudja hozni a vendégházhoz tartozó Instagram és Facebook-oldalakból. Ágnes egyébként a kezdetektől fogva él a digitalizáció adta lehetőségekkel, hiszen a foglalás és kapcsolattartás, illetve a fizetés is online rendszereken történik és a vállalkozással kapcsolatos nélkülözhetetlen analitika is a Google rendszerein fut. Úgy látja, hogy napjainkban az ügyfelek és vendégek igényeit kiszolgáló vállalkozások nem tudnak sikeresen működni digitális eszközök nélkül. „Ez nem csupán az online jelenlét és a találati listák, hanem az ügyfélélmény miatt is kiemelkedően fontos” – tette hozzá a vállalkozó, aki szerint az ügyfélélmény markáns részét képezi a vendégekkel való korrekt és minden részletre kiterjedő kommunikáció.

Nem csak a jelenben él, készül a jövőre is

Ágnes szavaiból az derült ki, hogy noha a Covid alaposan megtépázta az egész szektort és így az ő vállalkozását is, pozitív szemléletének hála igyekezett a legtöbbet kihozni a helyzetből. „A vírus betörésekor nagyon megrendültem” – emlékezett vissza. Viszont éppen ebben az időszakban volt lehetőségük kivitelezni azok a fejlesztéseket, amelyek egyébként csak évekkel később valósulhattak volna meg. A karantén időszakában vendégek hiányában nagyon sokat voltak a házban a családdal, így olyan tapasztalatokra tehettek szert, amelyekkel gazdagodva jobban megismerhették a vendégigényeket, és azok kielégítése is magasabb szinten valósulhatott meg. Az egyik ilyen komoly fejlesztésük volt a finn szaunaház létrehozása, amely telitalálat volt, hiszen így négyévszakossá vált a korábban elsősorban nyáron működő Kálium Vendégház.

Ágnes persze miközben a jelenben viszi a vállalkozását, amennyire lehetséges, készül a jövőre is. Januártól üzemeltet egy másik vendégházat is a közeli Szentbékkállán, és egy másik, saját tulajdonú vendégház megnyitása is szerepel a hosszú távú tervei között. Sőt, a több lábon állás jegyében hamarosan a végére ér egy lakberendezői végzettséget adó képzésnek.

Szerző:
Lippai Roland – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség



Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés / 5. Összes értékelés:

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.