7 marketing és adatvédelmi tipp a karácsonyi kampányaidhoz

Olvasási idő 4 perc
Kkv 011 Cikk Xmas

A karácsonyi időszak a kereskedőknek és a vásárlóknak is egyre fontosabb. Hiszen sok olyan alkalom van ilyenkor, amikor a vevők kifejezetten várják a jó ajánlatokat. Black Friday, Cyber Monday, ingyenes szállítás napja… mindegyik olyan, ami már egyre inkább beivódott a köztudatba. Ilyenkor, a kereskedők természetesen jó üzleti lehetőséget remélnek. Azonban ezek a kiemelt alkalmak és az egész időszak egyben hatalmas versenyt is jelentenek. Mindenki ugyanazokra a napokra hirdeti az akcióit, mindenki le akar csapni ugyanazokra a vevőkre, így a zaj és a hirdetési költségek is hatalmasak.

Hogyan lehet ezt megoldani? Hogyan hozhatjuk ki a legtöbbet az ilyen kiemelt időszakokból?…és milyen adatvédelmi hibákat kell elkerülni?

A kiemelt időszakokban a marketing maximalizálására négy fő lehetőség van:

1. Ne a megnövekedett árú reklámfelületeken akarjuk elérni az ügyfeleket. Már a kiemelt időszakok előtt építsünk e-mail listát vagy iratkoztassuk fel az embereket chatbot-ra, így nem csak hirdetéssel hozhatjuk be őket a weboldalunkra az adott napon. Ebben segít, ha már napokkal, vagy hetekkel korábban elárulunk részleteket az akcióinkból, és megmutatjuk, miért érdemes értesítést kérni tőlünk e-mailben vagy akár üzenetben! Vagyis építsünk adatbázist! Aki igazán rutinos egy ilyen adatbázis építés során, még azt is megtudja, milyen terméket szeretne vásárolni az érdeklődő.
Például kérdezzük meg, mit szeretnének maguknak az emberek, vagy kinek szeretnének ajándékot adni, milyen ajándékötletre van szükségük. Aki válaszol, az részt vehet egy sorsolásban, vagy kap egy letölthető kupont. Persze ez adatvédelmi szempontból kényes kérdés, de erről majd később.

2. Ne engedjük el azt, aki már beérkezett a weboldalra! Használjunk kilépő popup-okat, amik megállítják őket, ha vásárlás nélkül hagynák el az oldalunkat. Ez lehet egyszerű emlékeztető, lehet egy kupon, vagy egy ajánlat, amiért feliratkoznak az emberek.

3. Érjük utol azt, aki már nálunk volt. Ha nem vásárolt, nyúljunk utána remarketing hirdetésekkel! Így vissza tudjuk őket hozni a weboldalunkra, hiszen Facebookon, Instagramon, vagy egy hírportálon újra megjelenik nekik az akciós ajánlatunk. Ha nem tudott elsőre dönteni, van esély, hogy meggondolja magát. Persze ha Facebookon vagy Instagramon szeretnénk a látogatóink után nyúlni, integrálni kell a Facebook pixelt a weboldalunkba. Ezt mindenképpen tegyük meg minél előbb!

4. Használjuk a listát utána is!

Ha már összegyűjtöttük azokat, akik szívesen vásárolnának, ne hagyjuk őket veszni a Black Friday vagy éppen a karácsony után!

Hiszen később is annyi alkalom van kommunikálni! Ha valamelyik kiemelt napon (Black Friday, Cyber Monday, az Ingyenes Szállítás napja, stb.) nem vásárolt nálunk, attól még lehet, hogy nem oldódott meg a problémája. Így akár az adventi naptárhoz kapcsolódó kampányt is indíthatunk, ahol újra felhasználjuk a korábban összegyűjtött listákat, de a két ünnep között, vagy akár szilveszter után is jó hasznát vesszük, ha van közvetlen elérésünk a célcsoporthoz.

Hamarosan ezekről a témákról részletesebben beszélünk egy Live-ban. Figyeld a Hello Bizinsz Facebook oldalát a részletekért!

De mire kell figyelni, hogy ne kerüljünk bajba?

Az ilyen napokon, amikor felfokozott hangulatot eredményez az akciós vásárlás reménye, gyakrabban csalódnak az emberek, aminek könnyen a kereskedők ihatják meg a levét. Hiszen az elkeseredés eredményezheti azt, hogy valaki egy webáruház üzemeltetőn akar bosszút állni, és jelenti a vélt vagy valós hibákat a hatóságoknak.

Az online megoldásokhoz kapcsolódó adatvédelem éppen ezért különösen fontos lehet, így mindenképpen figyelj a megfelelő beállításokra! Ebben segít a frissen megjelent GDPR IRÁNYTŰ Online marketinghez című könyv, de három fontos feladatot összegyűjtöttünk.

1. A lista építés során figyelj, hogy megfelelően gyűjtsd be az adatokat!

Amikor például a Black Friday vagy egy adventi akció kapcsán listát építesz, fontos, hogy a feliratkoztató felület szabályos legyen, tartozzon hozzá egy megfelelő Adatkezelési tájékoztató és az is, hogy mihez és meddig kérsz engedélyt. Hiszen ha csak arra kéred a hozzájárulást, hogy a Black Friday napján értesd az embereket vagy csak az idei év karácsonyi kampányában, akkor komoly lehetőségeket hagyhatsz ki. Érdemesebb az általános, akciókról és ajánlatokról szóló direkt marketing célú hírleveledre feliratkoztatni az érdeklődőket.

2. Ha szeretnéd megtudni előre, hogy melyik termékek, termékcsoportok érdeklik az embereket, akkor különösen vigyázz, hiszen ez már profilozás lesz. Ehhez pedig külön hozzájárulást kell kérned akár e-mailben akár chatboton gyűjtöd az adatokat.

3. Amikor remarketing listát építesz, ne felejtsd el, hogy az ehhez szükséges technikai elemek futtatásához (Facebook Pixel, Google Ads-címke, stb.) hozzájárulás szükséges, így ezeket csak az után futtasd le, ha ehhez megadták az engedélyt a weboldal látogatók. Így lesznek az adatok hosszú távon is felhasználhatók.

A cikk szerzői:

Dr. Teker Orsolya adatbiztonsági és adatvédelmi szakjogász, Lévai Richárd Facebook Marketing Partner, a Liftup Kft. kiadásában megjelent GDPR IRÁNYTŰ Online marketinghez című könyv szerzői.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 3.5 / 5. Összes értékelés: 2

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.