5 változás, amire figyelni kell a 2020-as marketingednél

Hb Cikk 2020

Ha azt próbálod megtervezni, milyen marketing eszközöket kell használnod 6-10-15 hónap múlva, onnan érdemes indulni, hogyan változnak az emberek szokásai és az általuk használt technológia. Ebből gyűjtöttünk most össze párat, megalapozva a következő live-unkat, ahol Lévai Richárd közösségi marketing szakértő segítségével nézhetsz majd bele a jövő évi trendekbe. Jelentkezz itt az eseményre, nehogy lemaradj róla!

De most nézzük meg, milyen változások formálják a lehetőségeinket!

1. Lustábbak vagyunk, de szeretünk játszani

Hol van már az az idő, amikor minden izgalmasabb Facebook posztra nyomtunk egy lájkot? Amikor minden érdekesebb weboldalt azonnal megosztottunk? Kicsit kiábrándultunk a megosztásokból és a látható interakciókból, és ezt le kell követnie a platformoknak is.

Szerencsére azért játszani szeretünk, az eszközeink pedig fejlődnek, ezért egyre több olyan megoldás jelenik meg, amivel akkor is könnyen adhatunk visszajelzést, ha egyébként nincs kedvünk sokat pötyögni a telefonunkon.

Nem véletlenül jelentek meg a Like gomb mellett a reakciók Facebookon, sőt azóta LinkedIn-en is. De vannak más, új, interaktív megoldások is, mint például a szavazás lehetősége a mobilos Facebook videó hirdetéseknél vagy a 360 fokos képeket használó bejegyzések. Érdemes kihasználnod az interaktivitásban rejlő erőt Neked is a kommunikációd vagy a hirdetéseid során.

2. Örökké való hírfolyam helyett illékony sztorik

Ma már több tartalmat osztanak meg az emberek ideiglenes, csupán 24 óráig élő formátumban, például sztorikban, mint a hírfolyamokban, ahol „örökké” megmarad a kép vagy a videó.
A gyors megosztások lelkileg biztonságosabbak (hiszen itt nem látják mások, milyen visszajelzéseket kapott a készítő), gyorsan készülnek mobillal, hitelesebbnek tűnnek, ezért szívesen nézegetik őket a felhasználók. De persze nem csak az ismerőseikét, kedvenc márkájuk és hírportáljuk sztorijaira is kíváncsiak. Ne hagyja őket a Te céged se információ nélkül!

3. Már nem trendi a nyilvánosság

Néhány éve szinte mindent nyilvánosan osztottunk meg. Ma már mindent meggondolunk kétszer. Ma már mindent meggondolunk kétszer. Inkább egy üzenetküldő platformon közvetlenül küldjük el a fotóinkat a barátainknak és a családtagjainknak.

Ez viszont azt jelenti egyrészt a cégek számára, hogy a korábban jól követhető felhasználói megosztások egyre láthatatlanabbak. Másrészt pedig velük is szívesebben veszik fel az emberek a kapcsolatot Messengeren, Viberen vagy éppen Whatsapp segítségével. Vagyis jelen kell lenni ezeken a platformokon is, ha a célcsoportunk is ott van.

4. Beszélgess automatikusan, de személyre szabottan mindenkivel

Ha tömegek keresik fel a céged írásban mondjuk Messengeren, az egyrészről jó, hiszen ez azt jelenti, érdeklődnek irántad. Ugyanakkor kezelni rendkívül fárasztó. De persze van megoldás: a chatbotok levehetik a válladról a terhet, hiszen képesek minden egyes felhasználóval egyedileg elbeszélgetni.

Érdemes éppen ezért megnézni, milyen problémának a megoldásába, vásárlói kérdés megválaszolásában tudod igénybe venni ezt az interaktív, beszélgetés alapú marketinget! Ha még nem tetted meg, kezdj el tesztelni chatbotot Messengeren, mert az várható, hogy egyre több platformon jelenik meg ez a lehetőség!

5. Már a nagyik is mobiloznak

Az, hogy a mobiloké a világ ma már nem újdonság. De érdemes elgondolkodni azon, mennyire mobilcentrikus ma már a kommunikáció mindenhol! Egyre több ember van, aki ma már csak mobilon használja a közösségi platformokat és ezzel együtt a Te weboldaladat is. Ráadásul ma már nem csak a 15-16 évesek azok, akiknél a mobil az elsődleges eszköz. Egyre több 60-65 éves van ezzel így. Ha még nem alakítottad át mobilkompatibilissé a kommunikációdat, a hirdetéseidet, a weboldalad, a hírleveled, ne késlekedj sokáig!

Ez tehát 5 fontos változás. De mit jelentenek ezek a marketinged szempontjából?
Tarts velünk a következő live-ban, és megtudhatod azt is! Jelentkezz az eseményre most!

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 4.5 / 5. Összes értékelés: 2

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.