5 marketing tipp a járvány utáni újrainduláshoz
Nézzük, milyen marketing módszerek segíthetnek a “kármentésben”, a több értékesítés elérésében!
1. Igazítsuk a termékeinket és a kommunikációnkat az új helyzethez!
Éttermeknek, boltoknak értelemszerű, hogy igazodni kell a megváltozott szabályozásokhoz, de azoknak is érdemes változtatni, akikre nincs közvetlen hatással egyetlen rendelet sem. Az elmúlt három hónap ugyanis komoly nyomot hagyott a vásárlókban. Sokan bizonytalanabbak lettek és félnek, mások pedig dacból sem foglalkoznak a helyzettel és mindent azonnal akarnak.
Érdemes megismerni a célcsoportunk változásait, és ennek megfelelően kommunikálni. Például Facebook posztban, Instagram sztoriban, hírlevélben mutassuk meg, mit teszünk a vészhelyzet lezárása után is a vásárlóink védelemében, ha ez fontos a célpiacunknak!
2. Kezdjük a meglevő vevőkkel!
Mindig azoknak a legkönnyebb eladni, akik már korábban bizalmat szavaztak nekünk. Ha most az a cél, hogy a nyitás után minél gyorsabban tudjuk növelni a bevételeinket, szólítsuk meg újra a korábbi vevőinket!
Küldjünk nekik hűségkupont e-mailben, vegyük elő a vásárlói konverziókat tartalmazó remarketing listát, és használjuk arra, hogy egyedi ajánlatot juttassunk el ennek a különleges csoportnak!
Használjuk ezt az alkalmat arra is, hogy megkérdezzük a vevőinket, hogyan változtak a szokásaik, mit várnak el a járványhelyzet után tőlünk, miben tudunk nekik segíteni?
Ezt akár egy Google kérdőívben is megoldhatjuk, de telefonon is megkérdezhetjük az embereket. Így olyan hasznos visszajelzéseket szerezhetünk, amit könnyen vissza tudunk vezetni akár a kommunikációba, akár a termékfejlesztésbe.
3. Gyűjtsünk minél több adatot, és használjuk bátran!
A kommunikációként használt online videóktól a weboldalunkon keresztül a fizikai boltunkig rengeteg olyan találkozási pont van, ahol tudunk adatokat gyűjteni.
Remarketing listák, egyéni célközönségek, kérdőívek segíthetnek abban, hogy elérhetőségeket szerezzünk a célcsoportunkhoz.
Ezeket aztán jól fel tudjuk használni arra, hogy újra elérjük azokat, akikkel már találkoztunk és arra is, hogy a segítségükkel új embereket keressünk.
Például, ha a boltunkban meghirdetünk egy regisztrációs nyereményjátékot, amiben mindenki részt vehet, aki belép, akkor az így begyűjtött adatokat használhatjuk arra is, hogy a játékban résztvevőket újra utolérjük és arra is, hogy az adataik segítségével hasonló embereket kerestessünk a Facebook hirdetési rendszerével.
4. Kommunikáljunk intenzíven!
Korábban lehet, hogy belefért, hogy óvatosan, visszafogottan kommunikáljunk.
Ez most nem ez az időszak.
Érdemes elkezdeni kommunikálni minden elérhető platformon, ahol ott a célcsoport, és közben fejleszteni a saját felületeket is.
Érdemes több posztot kirakni a Facebookra és Instagramra (változatosan és értéket adva persze), érdemes videókat készíteni, amik felkerülnek YouTube-ra, Facebookra, IG TV-re.
Persze nem kell mindenhova egyedi tartalmat gyártani, és nem kell minden alkalommal újat.
Ha készítünk egy jó videót, ugyanazt felrakhatjuk mindegyik közösségi oldalra. Ha készítünk a weboldalunkra egy hasznos cikket, azt több alkalommal is érdemes megosztani.
A következő időszakban növekedni fog a kommunikáció intenzitása mindenkinél.
Ha ezt nem hirdetési büdzsé emeléssel szeretnénk kompenzálni, akkor nekünk is többet és változatosan kell kommunikálni.
5. Keressünk partnereket, akik segíthetnek elérni a célcsoportunkat!
Egyedül nehezebb minden, még szerencse, hogy az üzleti életben is sokat segítenek a kapcsolatok.
Gondolkodhatunk közös promóciókban más cégekkel, ahol megosztjuk a költségeket, de az eredményeket is.
Adhatunk kuponokat más cégeknek azzal a céllal, hogy ezeket adják oda a vásárlóknak, így növelve a saját szolgáltatásuk értékét, és így juttatva el minket új potenciális vevőkhöz.
Használhatunk affiliate programokat, amik keretében jutalékért kínálják fel a partnereink (vagy akár a konkurenciáink) a termékeinket a saját listájukon, de érdemes influencer együttműködésekben is gondolkodni, hiszen ezek is segíthetnek abban, hogy erősebb jelenlétet alakítsunk ki a piacon.
A nyitás időszaka izgalmas vevőként és vállalkozásként is, de komoly új kihívásokkal is jár.
Szerencsére sok olyan marketing megoldás van, amik segíthetnek abban, hogy eredményesebb legyen ez az időszak, és abban is, hogy a kiesett hetek-hónapok eredményeit pótolni tudjuk.
Sok sikert hozzá!
Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista, Liftup Kft.