4 népszerű alkalmazás a hatékony távoli kapcsolattartáshoz

Hb Cikk Microsoft Kommunikacio

Amikor a járványveszély miatt a személyes érintkezést a minimálisra kell szorítani, de a munkát is el kellene végezni, nélkülözhetetlenné válnak az online kommunikációs eszközök. A személyes találkozók, értekezletek élményét leginkább megközelítő eszközök a webkonferenciás megoldások, amelyek jóval többet tudnak az egyszerű videotelefonálásnál.

Ami eddig csak lehetőség volt, mostanra valósággá vált: a koronavírus elérte a magyar munkahelyeket is. A megelőzéshez az is hozzátartozik, hogy igyekszünk a személyes találkozásokat a minimálisra szorítani – vannak cégek, ahol már az öt főnél népesebb értekezletek megtartását is megtiltották.

De a modern munkahely pontosan az együttműködésről szól. Csapatok dolgoznak együtt, hogy közösen találjanak megoldást problémákra, vagy hogy csak egyszerűen tolják a cég szekerét. A legjobb persze ezt személyesen csinálni, de akkor sem áll meg az élet, ha nem gyűlhetünk össze egyetlen szobába. Számtalan módja van annak, hogy a találkozókat a modern infokommunikáció segítségével bonyolítsuk le – ezekből mutatunk be néhányat.

Kezdjük a legegyszerűbbekkel! Talán már eszünkbe sem jut, de a telefont eredetileg beszélgetésre találták ki, konferenciahívással pedig akár több embert is be tudunk kapcsolni ugyanabba a beszélgetésbe. Ugyanezt megtehetjük chatalkalmazásokkal (Viber, Messenger), és ha fontos a metakommunikáció, akár még videohívásra is válthatunk. A Viber a vírushelyzetre való tekintettel meg is kétszerezte a csoportos hívások létszámát, így mostantól egyszerre 10 ember kapcsolódhat be a beszélgetésekbe. Ezekkel kapcsolatban azonban ne felejtsük el, hogy alapvetően magánhasználatra szánt eszközökről van szó, amelyek nem rendelkeznek olyan vállalati funkciókkal, mint például a jogosultságkezelés.

Ezért ha hosszabb távú megoldást keresel, érdemes egy vállalati webes kommunikációs eszközt kipróbálnod. Egy jó webes konferencia megoldás több különféle funkciót is támogat. Alkalmas többszereplős videohívások lebonyolítására; beállítható előadás üzemmódra, ahol egyvalaki beszél, a többiek hallgatják; a résztvevőkkel megosztható egy prezentáció, egy dokumentum, egy alkalmazás vagy akár az egész képernyő; és van benne megosztható whiteboard, amelyre a találkozó közben jegyzetelhetünk. A legtöbbnek van korlátozott funkcionalitású ingyenes változata vagy 30 napig használható ingyenes próbaverziója – érdemes lehet többet is kipróbálni, hogy megtapasztaljuk, melyik jön be nekünk a legjobban.

Most pedig nézzünk néhány népszerű eszközt!

1. GoToMeeting

A nemzetközi összehasonlító listákban is rendre az élmezőnyben végez a magyar LogMeIn fejlesztette eszköz, kiemelve könnyű használhatóságát. Egyaránt kínál audio- és videokonferenciát, valamint képernyőmegosztást (előadások, webinarok tartására viszont egy másik szoftver, a GoToWebinar szolgál). Nagy előnye még, hogy a konferenciahívást mobilról (Androidról és iOS-ről egyaránt) indítani lehet, tehát akár útközben is le lehet zavarni egy meetinget. A LogMeIn pár napja jelentette be, hogy a vészhelyzetre való tekintettel rendkívüli távmunka támogatást kínál egészségügyi szolgáltatóknak, oktatási intézményeknek, állami és önkormányzati szerveknek, valamint nonprofit szervezeteknek; ennek keretében például három hónapig a GoToMeeting ingyenes használatára is jogosultak lesznek.

2. Microsoft Teams

A Skype utódjának (is) szánt Microsoft eszköz, amely része az Office 365 csomagnak. Ennek révén rendkívül szorosan integrálódik a többi Office alkalmazással és az Outlookkal,  de ezen felül is tág határok között testre szabható. Ennek megfelelően a legtöbbet Microsoft-környezetben tudunk kihozni belőle. A Teams egyébként alapvetően egy együttműködési (collaboration) eszköz, amely videokonferenciás képességekkel is rendelkezik.

3. Cisco WebEx Meetings

A kategória egyik nagyágyúja, egyben régi motorosa. Még az ingyenes verziója is lehetővé teszi 100 fős videokonferencia-hívások lebonyolítását (HD minőségben), támogatja a képernyőmegosztást és a privát chatszobákat. Jár hozzá még 1 gigabájt felhős tárhely, a hívásokról pedig hangfelvétel is készíthető. Használható saját alkalmazásból és böngészőből is, illetve mobil platformokra is van saját app.

4. Google Hangouts Meet

A Hangouts üzleti változata része a Google G Suite szoftvercsomagjának. Talán ezt a legkönnyebb elkezdeni használni,  integrációnak köszönhetően könnyedén beilleszthetők adatok a többi Google-alkalmazásból, a Naptár pedig egyszerűvé teszi a konferenciák megszervezését. Külső felek is könnyen meghívhatók a beszélgetésbe, akiknek csak egy böngészőre van szükségük a részvételhez. Ehhez is elérhető mobil app a különféle platformokra.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 4.3 / 5. Összes értékelés: 3

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.