3 ingyenes Google eszköz, amivel kiválaszthatod, mely kulcsszavakra optimalizáld a honlapodat + letölthető útmutató
Cikkünkben az ideális kulcsszavak megtalálásához adunk tippeket, továbbá egy gyakorlati útmutató segítségével betekintést nyújtunk a Google Kulcsszótervező használatába.
Rövid időn belül szép eredményeket érhetsz el PPC hirdetésekkel vagy a közösségi média platformok által biztosított fizetett eléréssel. Ha hosszú távon gondolkodsz, akkor érdemes a fizetett forrásoktól függetlenedni, e-mail listát építeni vagy épp a keresőkben elért organikus helyezéseidet javítani. A megfelelő kulcsszavak megtalálására nem csak a Google Kulcsszótervezőjét használhatod, sokszor a keresőoptimalizáláshoz szükséges információ már rég a kezünkben van, gondoljunk csak a futó PPC kampányainkra vagy a Search Console nyújtotta adatokra.
Mi a teendő, ha az organikus találatok közötti helyezéseidet szeretnéd javítani? Válaszd ki a számodra releváns kulcsszavakat, amelyek alapján a későbbiekben a honlapodat optimalizálhatod. Mutatunk néhány ingyenes eszközt, amit felhasználhatsz hozzá!
1. Google Ads kulcsszólista
Ha PPC hirdetéseket futtatunk, akkor azokat a kulcsszavakat amiért fizetünk – üzletileg releváns kifejezések lévén – nagy valószínűleg oldalunk optimalizálásához is felhasználhatjuk.
A Google Ads felületén belül a Minden kampány – Keresési kampány fülön belül a Kulcsszavak panelen belül érhetjük el a célzott kifejezéseket. Ha ezek szerint optimalizálod oldalaidat, nem csak a fizetett hirdetéseknél, hanem az organikus találatok között is jó helyen szerepelhetsz.
A fizetett hirdetések kulcsszavainak felhasználása egy egyszerű módja a SEO szempontból is releváns kifejezések megtalálásának, de korántsem a leghatékonyabb technika.
2. Mire rangsorol már az oldalad?
Talán a legfontosabb SEO eszköz, az oldalunk organikus találatok közötti helyezését monitorozó, a Google saját eszköz, a Search Console.
a számtalan bővítménynek és integrációnak hála, technikai affinitás nélkül is könnyen elvégezhető.
A Search Console segítségével többek között megkaphatjuk azokat a kulcsszavakat, amelyekre megjelenik oldalunk a Google keresési találatai között, de nem elég előkelő helyen ahhoz, hogy a keresések kattintással végződjenek. Ilyen módon lehetséges a kifejezésre való optimalizálással a helyezéseket és így az átkattintások számát növelni.
Az eszköz Teljesítmény menüpontjában a Lekérdezések fül alatt találod azokat a kifejezéseket, amelyekre oldalad megjelenik a Google-ben. Ha ezeket a kifejezéseket Megjelenések szerint csökkenő sorrendbe állítod, akkor megkapod azokat a kulcsszavakat, amelyekre sokan keresnek és már meg is jelenik az oldalad.
Az így kapott kulcsszavakat érdemes üzleti szempontok szerint értékelni, mivel előfordulhatnak a tevékenységedhez nem kapcsolódó kifejezések is.
A releváns kulcsszavak esetében pedig érdemes a kifejezésre megjelenő oldalt optimalizálni.
3. Google Kulcsszótervező
A SEO szempontból fontos kifejezések megtalálásában a legnagyobb adatbázissal és így a legtöbb ötlettel rendelkező eszköz a Google Kulcsszótervezője.
Bár költés nélküli Google Ads fiókkal csupán sávos mennyiséget kapunk az egyes kifejezések havi keresési mennyiségére (hányan keresnek az adott kifejezésre egy hónapban), de ezekkel a számokkal is tudunk dolgozni. A legtöbb induló, organikus forgalom nélküli weboldal számára egyébként is a kattintás alapú hirdetések jelentik a forgalma jelentős részét.
- De hogyan használd a Kulcsszótervezőt?
- Milyen kifejezés legyen a kiinduló kulcsszavad?
- Hogyan kémkedhetsz versenytársad kulcsszavai iránt?
A Google Kulcsszótervező használatának gyakorlati példákon keresztüli bemutatásával mindhárom kérdésre választ adunk letölthető anyagban! Kattints az útmutatóért!
Google Kulcsszótervező használata
A cikket és az útmutatót a BP Digital SEO ügynökség szakértői készítették, Híres Norbert és Szesztay Péter közreműködésével.