Lendíts a céges kommunikációdon és növeld a bevételeidet!

Hogyan is kommunikál a magyar kkv szektor és miként fejleszthetünk ezen? A válasz kiderül cikkünkből!

Egy vállalkozás sikerének és működésének a kulcsa jórészt a kommunikációban rejlik. Hiába van jól kialakított cégfilozófiád és kiváló üzleti terved, ha a kommunikációval problémáid akadnak. Hiszen ez mindennek az alapja, ha döcög vagy nehézségekkel teli, akkor a céges ügyfélkapcsolattartás sem lesz zökkenőmentes. A T-System által készített kutatás során a hazai kkv szektor döntéshozói a gazdálkodás menetéről, illetve a stratégiai elképzelésekről és megvalósításokról számoltak be, eközben pedig a kommunikáció fontosságára és minőségére is kitértek. A kkv-k ügyfelekkel, vevőkkel, beszállítókkal és partnerekkel történő kapcsolattartás és kommunikáció csatornáit, illetve milyenségét vizsgálták meg a kutatásban.

A következő bekezdésekben megnézzük, hogyan is kommunikál pontosan a magyar kkv, mi fontos számukra a kommunikáció során és adunk néhány tippet is azzal kapcsolatban, miként fejleszthető ez a terület a céges berkeken belül és kívül.

Ügyfélkommunikáció: személyesség fontossága

A sikeres cégvezetés és ügyfélkapcsolattartás titka minden esetben a problémamentes, kiegyensúlyozott kommunikáció: ha az ügyfél elégedett a munka minőségével és az eredményekkel, akkor hosszú távú együttműködésre számíthatunk. A kapcsolattartás a legtöbb esetben telefonon és emailen történik, azonban a személyes megbeszélések is komoly szerepet kapnak a kkv szektorban. A közösségi oldalon történő kommunikáció, az üzenetküldő szolgáltatások vagy a papíralapú forma kevésbé jelentős ma már, ennek ellenére jelen van a palettán.

Fontos, hogy a folyamatos kommunikáció és a gyors reakcióidő erősíti a bizalmat: ha teheted mindig válaszolj 24 órán belül az üzenetekre – legalább arról biztosítsd az ügyfelet, hogy hamarosan visszajelzel a kérdéseivel kapcsolatban. Amennyiben nem vagy elérhető – akár napokon keresztül – mindig állíts be egy automatikus házon kívüli üzenetet, ezzel elkerülheted a konfliktusokat és nem fognak megbízhatatlannak titulálni.

Honnan érkeznek az új partnerek?

A vállalkozások kapcsolatépítése általában más ajánlása vagy személyes felkérés útján történik meg, azonban az internetes hirdetéseken és forrásokon keresztül is számos új kapcsolat alakul ki. Ez a három csatorna a legfőbb forrása a cégek megkeresésének és az új beszállítók alkalmazásának is.

A személyes ajánlás magasan elhúz a többi csatorna közül: 54% más véleménye alapján találja meg új beszállítóját, az új partnerek pedig 66%-ban ajánlás útján keresik fel a cégeket. Látszik, hogy a személyes jelenlét és a jó hírnév a kulcsa az új partnerkapcsolatok kiépítésének. Nem kérdés tehát, hogy a versenytársak közül a jól bevált együttműködésekkel és a meglévő partnerek ajánlásai által emelkedhetsz ki.

Partnerválasztás: bizalom és rugalmasság

Tehát a közvetlen ajánlások kapják a legnagyobb szerepet a partnerkapcsolatok kiépítése során, ezt mindenképp fontos tudnunk egy piacelemzés megkezdése előtt. De vajon milyen szempontok befolyásolják még a választást?

Azt tudjuk, hogy a kommunikáció a partnerek, az alvállalkozók és a beszállítók kiválasztásánál is fontos szerepet játszik. Azonban emellett számos egyéb szempont vesz részt a folyamatban. A válaszadók majdnem száz százaléka, azaz pontosan 96% szerint a rugalmas együttműködés és bizalom a legfontosabb tényező. Hasonló jelentősége van a szolgáltatások, termékek minőségének, a kapcsolattartás megfelelő színvonalának és a gyors reakcióidőnek. Az árszínvonal és a korábbi üzleti referenciák is jelentősek, azonban kevésbé befolyásoló tényezők, mint a fenti szempontok. Ezzel szemben a leendő partner ügyfélköre csak a 48% számára fontos a választás során.

Fejlessz a vállalkozásod kommunikációján!

Számos módja van annak, hogy változtass a céged külső és belső kommunikációján: szolgáltatások, eszközök, praktikák és módszerek lehetnek a segítségedre. Nézzük is, mikkel fejleszthetsz a meglévő folyamatokon a növekedés és a gördülékeny munka érdekében!

  1. A kommunikáció során az egyik legfontosabb az egységesség: ne csak személyesen, hanem a webes szolgáltatásokat tekintve is legyen jó a megjelenésed. Ehhez pedig egy átlátható, letisztult és információdús weboldal komoly partnered lehet.
  1. Az ügyfélkapcsolattartás folyamatát CRM rendszerek bevezetésével könnyítheted: minden meglévő partnerrel folytatott kommunikáció, információ egy helyen és mindenki számára elérhetővé válik.
  1. Az időmenedzsment és a projektmenedzsment eszközökkel fellendítheted a cégen belüli munkát: a hatékonyság, a kommunikáció és a pontosság garantáltan változni fog.
  1. A vállalati szoftvercsomagokkal nemcsak felhőalapú szolgáltatásokat vehetsz igénybe, de mindenki ugyanazon programokkal fog dolgozni: így gördülékeny lesz az egymás közti munka. Nem mellesleg a kollégákon túl, a partnerek és az ügyfelek is részesülhetnek a megbízható eszközök jótékony hatásaiból.

Amit ma mindenképp tegyél zsebre a tanultakból az, hogy a kommunikáció fontossága nem kérdés. Cégen belül és kívül is elengedhetetlen a pontos, illetve nyílt kommunikáció. Ha mindez megvan, akkor az ügyfelek között szájról szájra fog terjedni a céged jó híre, amely erőteljes növekedéshez is vezethet. Minden azon múlik vagy bukik, hogy milyen minőségi a munkád, és hogyan ítélik meg mindezt a jelenlegi partnereid. Ha a bizalom kialakul és elégedettek az ügyfelek, akkor gondolkodás nélkül fogják továbbadni a telefonszámodat az ismerőseiknek.Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 0 / 5. Összes értékelés: 0

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Termékajánló

  • Lendíts a céges kommunikációdon és növeld a bevételeidet!
    MiniCRM
    A MiniCRM online értékesítés- és marketing-rendszerrel valamennyi ügyfelének adatait egy helyen kezelheti, és biztosíthatja az ügyfélszolgálati funkciókat, valamint a számlázást is.
    Megnézem

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Termékajánló

    • Lendíts a céges kommunikációdon és növeld a bevételeidet!
      MiniCRM
      A MiniCRM online értékesítés- és marketing-rendszerrel valamennyi ügyfelének adatait egy helyen kezelheti, és biztosíthatja az ügyfélszolgálati funkciókat, valamint a számlázást is.
      Megnézem

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.