Aktív beszélgetések, több hozzászólás és személyesebb tartalom: jön a Facebook Zero, amely alapjaiban alakítja át a hírfolyamot. Hogyan érinti mindez a cégeket? Összeszedtük, miként tarthatod meg a követőid figyelmét!
2018 a változások éve lesz, a Facebookon legalábbis biztosan. Jön a Facebook Zero, a korábbi jól bevett organikus forgalomelérés pedig megy. Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója januárban jelentette be, hogy az üzenőfal megjelenésében jelentős átalakításokra számíthatunk. Lesznek változások, de egy kis odafigyeléssel és nyitottsággal nem érhet bennünket túlzott kiesés. Mutatjuk miről szól pontosan a Facebook Zero, mit tegyél, hogy minden zavartalanul menjen tovább és mire helyezd a hangsúlyt innentől kezdve!
Mi is az a Facebook Zero?
A közösségi oldal szeretne visszatérni a gyökerekhez, hogy a Facebook újra a személyes kapcsolódásokról és beszélgetésekről szóljon. Teljes átalakítást végeznek az algoritmuson, így ezentúl a hírfolyamban az ismerőseink tartalmai kapnak főszerepet. Ez azt jelenti, hogy mivel az üzenőfal véges, a Facebook oldalak posztjai jóval kevesebbszer kerülnek majd a szemünk elé. Korábban a hírfolyam-algoritmus az alapján dolgozott, hogy mennyien lájkolták az adott posztot és mennyien osztották azt meg. Mostantól kezdve pedig azok a bejegyzések kerülnek előre, ahol “szikrázó beszélgetések” és “értelmes interakciók” indulnak meg a felhasználók között. Az új változtatás nem a cégek ellen van, egyszerűen aktívabb Facebook használatra szeretnék sarkallni a felhasználókat. Ennek megfelelően kell a továbbiakban átalakítanod a Facebook stratégiádat.
Hogyan alkalmazkodj a Facebook Zeróhoz?
2018-ban arra kell koncentrálnod és törekedned, hogy megmozgasd az olvasóidat, valamilyen módon rávedd őket a kommentelésre és tartalmas beszélgetéseket indíts el a posztjaiddal.
1. Tájékozódj, mérj, tesztelj!
Figyeld a Facebook oldalad statisztikáit, rendszeresen nézd meg, hogyan változik az elérésed. Légy türelemmel, folytasd a meglévő stratégiád és közben kísérletezz, nézd meg mi válik be nálad és mit szeret a közönséged. Ebből levonhatod a tanulságot, hogy milyen tartalommal érdemes tovább haladnod.
2. Mutasd meg a követőidnek, hogyan kell beállítani a “Megjelenítés elsőként” opciót!
A felhasználók dönthetnek úgy, hogy szeretnének folyamatosan értesülni a posztjaidról. Ha bejelölik az oldal mellett a “Megjelenítés elsőként” (“See first”) opciót, akkor továbbra is ugyanúgy látják majd a tartalmadat. Fontos, hogy a követőid maximum 30 oldalt menthetnek el így! Állíts össze egy cikket vagy egy videót, amiben megmutatod a követőidnek, miként láthatnak téged változatlanul. Ezt ne halogasd sokáig, ha teheted minél előbb hívd fel a figyelmüket erre a lehetőségre!
3. Fedezz fel új felületeket!
Használd bátran az Instagramot, helyezz át oda tartalmakat, szerezz új követőket! Itt egyszerű képes és videós tartalmakkal betekintést nyújthatsz a kulisszák mögé.
Ismerd ki a Facebook történetet! Rengeteg lehetőséget rejteget magában, könnyen elérheted vele a követőidet és pár kattintással megoszthatod élő videódat vagy képeidet.
Kezd el a Messengert is üzleti szemmel nézni! Manapság egyre többen használják céges kapcsolatfelvételre az üzenőalkalmazást, így segítségnyújtásra és a követőiddel való kommunikációra is használhatod.
4. Figyeld meg a többi Facebook oldal viselkedését!
A versenytársakat és a véleményvezéreket az újításoktól függetlenül mindig érdemes megvizsgálni, hiszen hasonló célközönséggel rendelkeznek mint mi, így hasznos trükköket leshetünk el tőlük. Derítsd ki, hogyan reagálnak a változásokra és milyen praktikákat vetnek be. Tanulj tőlük, vegyél át néhány tippet és formáld saját magad javára!
5. Humoros és gondolkodtató tartalom a lájkvadász posztok helyett
A Facebook kutatásai szerint az emberek kifejezetten nem szeretik, ha lájkgyűjtő vagy megosztásokat kérő tartalmakkal találkoznak. Éppen ezért ezeket a posztokat kevésbé fogja megjeleníti az új algoritmus. Bárhogy is alakítod a Facebook startégiádat 2018-ban, mindig törekedj arra, hogy elgondolkodtasd, megnevettesd vagy véleménynyilvánításra sarkalld az embereket.
Habár abban biztosak lehetünk, hogy a Facebook Zero jelentősen átalakítja a közösségi oldal használatát, nem biztos, hogy ez visszaesést fog okozni számodra. Generálj minél több interaktív beszélgetést a tartalmaid alatt, építs új platformokra és mindenképp mutasd meg az embereknek, hogyan követhetnek téged továbbra is zavartalanul a “Megjelenítés elsőként” opcióval.Mondd el véleményedet a cikkről
Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!
Átlag értékelés 0 / 5. Összes értékelés: 0
Legyél te az első, aki értékeli a cikket!