Gyors, hatékony, olcsó, profi és teljes mértékben a céged igényeire szabható – ezek a jelzők mind igazak az internetes HR-megoldásokra. Nem kell drága szoftverekben gondolkodnod, ha szeretnéd javítani a toborzási módszereid, a cégen belüli kommunikációt, vagy nyomon követnéd munkatársaid értékesítési technikáját.
A világháló a személyzeti politika területét is alapjaiban változtatta meg. A nyomtatott újságokban közzétett álláshirdetések szinte eltűntek, ehelyett nagy állásportálokon lehet állást keresni és kínálni.
A megbeszélések, tárgyalások időpontjának egyeztetése ma már a vállalkozások zöménél a digitális a naptár meghívás funkciójának segítségével történik. Nincs szükség arra, hogy a csapat tagjai térben és időben egy helyen legyenek, bőven elég, ha mindenkinek van internetkapcsolata.
Ingyen van, és hatékonyabbá tesz
A munkát megkönnyítő megoldások használata ma már korántsem csak a nagy, saját HR-osztállyal rendelkező cégek kiváltsága.
Egy apró vállalkozás is számtalan ingyenes alkalmazás, szoftver közül válogathat, nem beszélve a közösségi oldalak vagy a levelezőprogramok nyújtotta lehetőségekről.
A toborzás, a munkaszervezés, a bérszámfejtés, a belső kommunikáció és a kollégák motiválása, mind-mind sokkal könnyebbé és hatékonyabbá tehető néhány apró újítással. Saját vezetői feladataidat könnyítheted meg ezekkel, és a csapatod tagjainak értékelése is lényegesen egyszerűbb lesz.
Mire jó az internet a mindennapi munkában?
Hogy mire használhatod az internet kínálta lehetőségeket a mindennapi munkamenetben? Összegyűjtöttük a legfontosabb területeket:
- A közös levelezőlisták, megosztott mappák és a zárt csoportok a közösségi oldalakon gyorsabbá teszik a kommunikációt, és garantálják, hogy az információk azokhoz jutnak el, akiknek szántad őket: egy-egy projekt felelőseihez, az adott esemény, terület iránt érdeklődő kollégákhoz vagy a cég minden alkalmazottjához. Ráadásul ezeken a felületeken a munkatársaid is láthatják, kik azok, akik az adott területen illetékesek.
- Felgyorsíthatod a munkát, ha az eseményeket online szervezed: ha egy hétfő reggeli meeting öt meghívottja közül hárman nem tudnak részt venni a találkozón más elfoglaltságuk miatt, rögtön kereshetsz másik időpontot, anélkül, hogy egyesével végig kellene telefonálni a kollégáidat. Ma már gyakorlatilag az összes céges levelezőrendszer naptár alkalmazásához tartozik egy meghívás funkció, amelynek segítségével feltüntetheted, hogy mikor, hol, kikkel szeretnél megbeszélést tartani. A felkérésre a címzettek azonnal tudnak reagálni, így láthatod, ki lesz ott, ki nem tudja még, és ki az, aki biztosan nem ér rá a javasolt időpontban.
- Az olyan online alkalmazások, mint az egyre több cégnél használt Customer Relationship Management (CRM), vagyis ügyfélkapcsolat-kezelő, nemcsak a vevők és a partnerek kiszolgálását, az értékesítéssel kapcsolatos információk nyomon követését támogatják, hanem a munkatársak értékelését is segítik. A tárolt adatoknak az előléptetések, bónuszok odaítélésekor is nagy jelentőségük lehet.
A munkahelyi márkát is építi a rendszer
Az internetnek a cég álláspiaci brandjének alakításában, a kifelé irányuló HR-ben is kulcsszerepe van. Az, hogy mi jelenik meg a vállalkozásoddal kapcsolatban a közösségi oldalakon, szakmai fórumokon vagy éppen a saját honlapodon, alapvetően meghatározza, hogy az álláspiaci szereplők közül kik érdeklődnek majd a cégednél meghirdetett pozíciók iránt.
- A világháló segítségével – például egy céges Facebook- vagy LinkedIn-oldalon – könnyedén elmondhatod sok embernek, miért jó a ti csapatotokban dolgozni.
- Formálhatod a cégedről kialakult képet dinamikusabb, fiatalosabb, professzionális, innovatív irányba.
- Lehetőséget adhatsz arra, hogy a potenciális új kollégák kérdéseket tegyenek fel, visszajelzéseket küldjenek azzal kapcsolatban, milyennek látják a cég működését kívülről.
Az internet óriási segítség a már működő folyamatok jobbá tételében, de a jelenlegi és a leendő kollégáiddal való kapcsolattartásban is. Ne félj használni!
Következő cikkünkben praktikus tanácsokat adunk, mire érdemes figyelned cégvezetőként HR-területen.
Mondd el véleményedet a cikkről
Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!
Átlag értékelés 1 / 5. Összes értékelés: 1
Legyél te az első, aki értékeli a cikket!